Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muziek op disco's

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by DJCASE
    Maar dat jij niet zoveel voor het standpunt van de illegale bezigheden voelt kan ik me wel voorstellen! Jij geeft bakken geld uit en dan lijkt het me best irritant als de DJ die na/ voor je komt met allemaal CD-R troep staat te draaien :wink:
    Jij snapt hem!

Voor Yogum: Hou er rekening mee dat je concurrentie groot en moordend is. Zeker op gebied van drive-inns. Ook op het gebied van clubs trouwens. Ik weet dat de meeste zalen in het clubcircuit zeker zo'n drie demo's per week binnenkrijgen van aspirant DJ's, en dan heb ik het niet eens over de echt hippe clubs. Ik kan me voorstellen dat een beetje populaire disco zeker 30 demo's per week binnenkrijgt. Er zijn heel veel aspirant DJ's op zoek naar draaiplekken, en het is erg lastig om draaiplekken te krijgen, als je nog aan het begin staat.
    Wat ik ook vaak als tip geef: Ga kijken of je kan deejayen in de zomervakantie op de waddeneilanden. Veel van de tenten daar geven een beginnende DJ vaak wel eens een kans, en je leert er heel veel van. Je moet wel bereid zijn hard te werken, gedurende het hoogseizoen. maar ik heb het ook vier jaar gedaan, en het is heel leuk. Denk er maar eens over: Jij DJ, jij op vakantieeiland, meisjes, meisjes, meisjes. Neem wel condooms mee. :D
    Als je een draaijob op de wadden wil, NU op zoek. Het winterseizoen is meestal de tijd dat de clubs op de waddeneilanden gaan kijken naar wie ze als dj's willen inzetten. Ik zou het eerst proberen op Terschelling, dat is een leuk vakantieeiland.
    Eeehmmm, als je wat ouder bent natuurlijk. Tenslotte zijn er wetten over werken voor jongeren, dus als je 14 of 15 bent zou ik nog even wachten. 16 of 17 is denk ik ook al moeilijk, maar je kan altijd proberen.

Comment

Originally posted by djkrat
      Originally posted by DJCASE
      Maar dat jij niet zoveel voor het standpunt van de illegale bezigheden voelt kan ik me wel voorstellen! Jij geeft bakken geld uit en dan lijkt het me best irritant als de DJ die na/ voor je komt met allemaal CD-R troep staat te draaien :wink:
      Jij snapt hem!
      Kijk gelukkig zijn er geen mensen die voor / na mij draaien ;) Dus nu is het nog niet zo'n probleem :P maar ik vind zeker dat jullie gelijk hebben, je staat toch ff raar te kijken als er iemand voor / na je komt met illegale CD'r-etjes
      Dus tegen de tijd dat ik club DJ wil worden wil ik toch wel het overgrote deel van mn collectie legaal hebben !!

Comment

.
        Last edited by DJD-TraXx; Wednesday-26-02-2020, 00:27.

Comment

Originally posted by dj_joey
          voor software vind ik dss DJ 5 het gebruiks vriendlijkste programma en als startende drive-in is 12.50 per uur een mooie prijs. als je eenmaal meerdere malen geboekt word en een wat kortere tijd kan je je prijs langzaam opbouwen tot een hoger bedrag.
          Ik gebruik zelf ook dss dj 5, een perfect programma, maar ik wil echt een programma waar veel effecten inzitten en waar ik meer dan 2 liedjes kan voorprogrameren, want ik gebruik het ook om een radiozender voor san andreas te maken.

Comment

ik had laatst ook dat de barman van een vereniging waar ik naartoe moest die aan mij vroeg of alle muziek legaal was, ik zei dat 1 gb legaal was en 27 gb illegaal, hij zei al dat ik meer legale muziek moest kopen, maar ik heb nog geen eens een baantje, dus hoe moet ik dan al die shit gaan kopen, ik hou het gewoon nog een tijdje op limewire.
            Ik heb nu trouwens ook weer een paar boxen op zolder gevonden van sony, 140 watt, hoeveel db kan ik daar ongeveer mee en dat ie niet begint te scheuren? :roll: :?: :?: :?:

Comment

Ik heb nu trouwens ook weer een paar boxen op zolder gevonden van sony, 140 watt, hoeveel db kan ik daar ongeveer mee en dat ie niet begint te scheuren
              Ik heb hier een Pentium 4 met 512 Mb intern geheugen, hoe snel kan ik nu downloaden......??

Comment

Originally posted by jeroen-2005
                ik had laatst ook dat de barman van een vereniging waar ik naartoe moest die aan mij vroeg of alle muziek legaal was, ik zei dat 1 gb legaal was en 27 gb illegaal, hij zei al dat ik meer legale muziek moest kopen, maar ik heb nog geen eens een baantje, dus hoe moet ik dan al die sh*t gaan kopen, ik hou het gewoon nog een tijdje op limewire.
                Als je geen geld hebt om die "shit" te kopen, dan moet je geen DJ worden. Die barman heeft groot gelijk. Ik hoop dat er meer clubeigenaren komen die er zo over denken.

Comment

Zolang ik geen auto kan betalen jat ik er toch gewoon één?

Comment

.
                    Last edited by DJD-TraXx; Wednesday-26-02-2020, 00:28.

Comment

Originally posted by T-Nuzz
                      Ik heb nu trouwens ook weer een paar boxen op zolder gevonden van sony, 140 watt, hoeveel db kan ik daar ongeveer mee en dat ie niet begint te scheuren
                      Ik heb hier een Pentium 4 met 512 Mb intern geheugen, hoe snel kan ik nu downloaden......??
                      Licht aan je internet snelheid ;)

Originally posted by T-Nuzz
                      Zolang ik geen auto kan betalen jat ik er toch gewoon één?
                      Goed voorbeeld :D

Comment

Licht aan je internet snelheid
                        Exactement! We missen wat info. Wanneer een box zus en zoveel watt is kunt je toch ook niet zeggen van de geluidsdruk is? Zoek eens op het typenummer bij Google en je vind ongetwijfeld een blad met de technische specificaties.[/quote]

Comment

haha jullie kunnen wel zeggen dat het muziek stelen is .. maar 25 gulden per plaat vind ik ook langzamerhand diefstal voor de consument!!! dus die bandieten roven mijn zakken leeg dan download ik lkkr me muziek

Comment

Helemaal mee eens Joey, maar een Big Mac kost omgerekend ook bijna een tientje. Maar daarom beroof ik de MacDonalds nog niet!

Heet inflatie.....zoek maar op in de Dikke van D.

Effe serieus, muziek is een dure hobby. Wat je download om thuis te draaien zal mij en de meeste een zorg zijn. Zolang je er maar geen publieke sets mee gaat draaien. Dan ben je namelijk een oneerlijke concurent voor de professionals die wel netjes hun platen in de winkel kopen en belasting enzo moeten afdragen.

Comment

Als het meerendeel maar echt is mag je van mij best wat gebrand spul in je tas hebben hoor 8)

Maar wie ben ik omdat te zeggen.. :wink:

Comment

Originally posted by djkrat
                                Originally posted by jeroen-2005
                                ik had laatst ook dat de barman van een vereniging waar ik naartoe moest die aan mij vroeg of alle muziek legaal was, ik zei dat 1 gb legaal was en 27 gb illegaal, hij zei al dat ik meer legale muziek moest kopen, maar ik heb nog geen eens een baantje, dus hoe moet ik dan al die sh*t gaan kopen, ik hou het gewoon nog een tijdje op limewire.
                                Als je geen geld hebt om die "sh*t" te kopen, dan moet je geen DJ worden. Die barman heeft groot gelijk. Ik hoop dat er meer clubeigenaren komen die er zo over denken.
                                En hierbij begrijp ik je standpunt idd... Maar als je nou heel graag wil DJen moet je dan dus eerst zo'n 2000 euri sparen om een mooie collectie cd's te hebben en mooie apperatuur? Dat zou ik toch een beetje stom vinden, oke op clubs enzo begrijp ik het wel... maar als je net begint draai je daar toch nog niet en nouja als je echt goed bent komt dat niet-illegale vast wel.

Comment

Working...
                                X