Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muziek op disco's

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by YOguM
    En hierbij begrijp ik je standpunt idd... Maar als je nou heel graag wil DJen moet je dan dus eerst zo'n 2000 euri sparen om een mooie collectie cd's te hebben en mooie apperatuur?
    JA.

Tenslotte moest ik dat ook, toen ik begon in de tijd dat er nog niet gedownload kon worden omdat internet nog arpanet was, en we kopieerden op cassettebandjes, omdat er nog geen CDr's en branders waren. En met cassettebandjes kon je nauwelijks fatsoenlijk draaien.
    Dat je nu kan downloaden wil nog niet zeggen dat je dus meteen het recht hebt om op de gemakkelijke manier DJ te worden. Ik kan geen enkel, maar dan ook geen enkel respect opbrengen voor mensen die de DJ denken te mogen spelen met via p2p gedownloadde muziek.

En geen of weinig geld vind ik geen argument. Dan ga je maar kranten rondbrengen of vakken vullen. En van het geld wat je uitspaart als je geen mobieltje neemt, kan je ook flink wat mooie CDs of platen kopen. Prioriteiten stellen noemen we dat. Ik ben eens twee maanden op de fiets naar school gegaan (40 km heen en terug!) omdat ik het geld voor het busabbonement liever omzette in vinyl. Als je wat wil worden, dan moet je er ook wat voor overhebben.

Comment

Ok mensen, ik ga m'n leven beteren ;)

Ik werk sinds kort bij de C1000 (daarvoor een krantenwijk)
      Ik rook niet, drink niet, ga niet met de bus, mijn mobieltje was spotgoedkoop, en het geld wat ik daardoor overhou gaat allemaal naar DJ-en.. Helaas nog niet naar CD's. Zodra ik een Fatsoenlijke CD-speler heb ga ik legale cd's kopen!! (zeg over 2 weken tot 1 maand..)

Comment

Leuk legale cd's, da's stap één. Nu moeten al die wannabe's nog zorgen dat ze netjes hun belastingen betalen over wat ze verdienen. Kunnen ze ook niet meer ver onder de marktprijs gaan draaien met hun "drive-in knutselwerken" :wink:

Comment

bedankt voor de tips allemaal, gaat nu al wat beter, krijg nu ut winter wordt ook weer wat meer klanten :wink:
          over een maandje 13, dus als ut wat beter op school gaat neem ik er een krantenwijkje bij, dan bekijk ik eens of ik langzamerhand over kan stappen op legaal, maar ik houd het nu nog ff op illegaal, want voor 5 euri per maand ben ik nu nog niet van plan cdtjes kopen.

Comment

Originally posted by djkrat
            Originally posted by YOguM
            En hierbij begrijp ik je standpunt idd... Maar als je nou heel graag wil DJen moet je dan dus eerst zo'n 2000 euri sparen om een mooie collectie cd's te hebben en mooie apperatuur?
            JA.

Tenslotte moest ik dat ook, toen ik begon in de tijd dat er nog niet gedownload kon worden omdat internet nog arpanet was, en we kopieerden op cassettebandjes, omdat er nog geen CDr's en branders waren. En met cassettebandjes kon je nauwelijks fatsoenlijk draaien.
            Dat je nu kan downloaden wil nog niet zeggen dat je dus meteen het recht hebt om op de gemakkelijke manier DJ te worden. Ik kan geen enkel, maar dan ook geen enkel respect opbrengen voor mensen die de DJ denken te mogen spelen met via p2p gedownloadde muziek.

En geen of weinig geld vind ik geen argument. Dan ga je maar kranten rondbrengen of vakken vullen. En van het geld wat je uitspaart als je geen mobieltje neemt, kan je ook flink wat mooie CDs of platen kopen. Prioriteiten stellen noemen we dat. Ik ben eens twee maanden op de fiets naar school gegaan (40 km heen en terug!) omdat ik het geld voor het busabbonement liever omzette in vinyl. Als je wat wil worden, dan moet je er ook wat voor overhebben.
            maar dat jij het moest doen zegt natuurlijk niet dat iedereen het moet doen he? :) En ja, het is slecht, maar zoals jij het stelt: zo makkelijk kom je echt niet aan geld hoor: als 15-jarige verdien je echt heel weinig en als je nou met haast niks begint moet je eerst een paar jaar sparen voordat je al die spullen kan kopen... Dus dan ben ik al 18 voordat ik uberhaupt kan beginnen!

oh en by the way ik ga waarschijnlijk niet met cd's draaien hoor, maar dit is maar een voorbeeldje :)

Comment

Wat is er mis met wat later beginnen? Sterker nog: de kans is vrij groot dat je pas serieus geboekt wordt als je wat ouder bent. Toen ik begon met serieus DJen was ik 25! Maar ik had wel een enorme dikke collectie platen en CDs.
              Verder is het zo dat de beste DJ's die ik ken vaan eind twintig, in de dertig of zelfs veertig zijn. In het DJ vak is wat ouder zijn juist een voordeel. Je hebt wat meer ervaring, bezit ook veel meer muziek, en je laat niet zo makkelijk over je heen lopen door het publiek. Dus begin gerust op je 18de met serieus het DJ vak ingaan. Of zelfs nog wat later. Het maakt namelijk niets uit.

Verder zit er nieuwe wet en regelgeving aan te komen. Als ik Stephanie goed begrepen heb wordt het erg tricky om vanaf volgend jaar met gekopieerede CDs te draaien. Je kan beter even een jaar of 5 je collectie opbouwen, dan vroeg willen beginnen en meteen 100.000 euro boete in je mik krijgen.

Comment

.
                Last edited by DJD-TraXx; Wednesday-12-08-2020, 19:33.

Comment

precies,

ik heb veel gebrande cd's maar dat zijn dan de digitale versie's van al mijn vinyl. staat zowel op mijn pc als op de cd's.

Alles wat ik dus op cd heb staan heb ik dus ook in het origineel.
                  Dat is dus geen diefstal van de artiest.

ik weet hoe het is als mensen je single niet kopen maar downloaden.
                  Ik heb er ervaring mee dus....

:lol:

Comment

Ik heb nu al op school workshop geluidstechniek gehad, en nu laatste dag workshop dj van "Thee J Johanz".
                    Ik ga denk ik binnenkort ook beginnen met vinyl, eens kijken hoe dat is.
                    Ik heb nu al elke maand 30 euri voor een kinderdisco'tje.
                    dat doe ik met dat setje in het eerste bericht op dit onderwerp :lol:
                    Alleen, ik moet ook nieuwe boxen kopen, ik had een kabeltje verkeerd tijdens klassenfeest :oops:

Maare ik ga weer ff verder met oefenen met vinyl.
                    Laterzzzzzzzzzzz!!!

Comment

Veel succes, en het sleutelwoord is nog steeds "oefenen" dus ook jij zult dan wel een eind komen.

Jammer van je boxen BTW

Comment

kijk, we zijn allemaal begonnen,
                        ik begon met een schoenendoosje cd's op klassefeestjes.
                        toen ik in een buurdhuis voor vast draaide(toen k 12/13 was) mooi allemaal kopieren, ik geef je groot gelijk, je gaat idd ff liever met wat vriendjes naar de MAC dan je zegt: nee kan niet, moet cd's kopen.
                        toen k 15 was kwam ik in clubs te draaien, 1 voorwaarde.... ORGINEEL!!!
                        jah, en als je dr graag wilt draaien koop je echt wel orgineel, nu heb ik +-50 gekopieerd(van me ouwe tijd nog :roll: ) en +-800 orinele, (commercieel dan de meesten),
                        als jij iets wilt bereiken LUISTER naar andere 'hogere' dj's en club eigenaren.

je wilt niet weten wat het kost gap.. als je gepakt word met gekopieerde.
                        tussen de 100 en 250 eu PER cd!,
                        Kopen die handel;) en geloof me.. OOOOIT krijg je inspectie.

Comment

Working...
                        X