Announcement

Collapse
No announcement yet.

Factureren zonder BTW met VAR

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Factureren zonder BTW met VAR

Ik werk als Dj en heb sinds kort een VAR verklaring 'Inkomsten uit overige werkzaamheden'.
    Ik ben niet BTW plichtig en kan dus facturen zenden zonder BTW.

Nu heb ik echter gehoord dat de oprachtgevers liever geen factuur zonder BTW hebben(?)
    Is dit waar en zoja, waarom?

ehm ik snap er om eerlijk te zijn helemaal niks van wat je bedoelt... Maar ik wou zoizo een vraag stellen en dat heeft wel een beetje hiermee te maken: Ik heb gehoord van mensen dat je als je je spullen in duitsland koopt je geen BTW hoeft te betalen. Maar hoe zit dat nou? Waarom zou je geen BTW hoeven te betalen? En geld dat ook als je het laat opsturen? En moet je dan geen invoerskosten betalen?

Comment

In duitsland ligt het BTW percentage lager... :wink:

Comment

Dit is off topic.

Comment

hier is een topic over

Comment

Nu heb ik echter gehoord dat de oprachtgevers liever geen factuur zonder BTW hebben(?)
            Omdat ze het deel BTW dat ze aan jou moeten betalen kunnen aftrekken van wat ze zelf moeten betalen (ontvangen BTW van klanten). Dat noemen ze voorbelasting. Maar dat lijkt me op zich geen probleem. Maar misschien zie ik ook wat over het hoofd. Misschien is het anders een probleem om het als kosten op te voeren op de w/v-rekening?

Ik heb gehoord van mensen dat je als je je spullen in duitsland koopt je geen BTW hoeft te betalen
            Klopt, indien je een BTW-nummer hebt hoef je geen btw te betalen indien je spullen in een ander EU-land koopt. Maar dat is eigenlijk alleen uitstel van betaling. In Nederland betaal je in beginsel wel gewoon BTW en mag je het daarna aftrekken van wat je zelf moet afdragen. Dat kan in dit geval niet omdat je die BTW niet hebt betaald. Oftewel je verschuift alleen maar het moment van de meevaller. Omdat je dan meer moet afdragen van wat je ontvangen hebt.

En geld dat ook als je het laat opsturen
            Ja

En moet je dan geen invoerskosten betalen
            Nee, tussen alle EU-landen bestaat een vrij verkeer van goederen en personen. Dus geen invoerrechten.

Comment

Working...
            X