Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vraagje aan de kenners (cd player en mengpaneel aansluiten)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraagje aan de kenners (cd player en mengpaneel aansluiten)

Ik heb dus een USB 7313 cd player en USB7000 mengpaneel.

Ik heb deze 2 goed aangesloten op de line in van mn stereo installatie. Net ff getest en YESS er komt muziek uit!!!
    Maar heb wel een probleem met de bass, hoe laag ik ook de volume doe op de mengpaneel en stereo installatie er komt een lelijke opgevoerde bass uit mn speakers. Ik weet niet hoe ik het moet beschrijven maar het is net zo iets als je de bass volume op zn max zet en dat onzuiver geluid dan hoort.

Nu vroeg ik me af aan wat zou het kunnen liggen? Zou er een versterker toch moeten komen of zou dit ook moeten werken zonder versterker? Ik snap et niet meer, hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

Milan.

volgens mij heb je inderdaad dan een versterker nodig want die kan je ook de hoge en lage tonen me instellen

Comment

In je stereo zit een versterker, dus opzich heb je een versterker.. Alleen nu de vraag of hij goed werkt, let erop dat je de volumeknop van je stereo niet volledig (of iets daarin de buurt) opendraait, je mengpaneel.. (zit er een LED-Vu meter op ??, zo ja, zolang die niet in het rood komt kan je de schuiven van je mengpaneel gewoon hoog zetten.)

Verder kan het ook nog aan de geluidsdrager (ofwel cd), of je cd-speler liggen..

Comment

Gain/trim knoppen dicht, stereo wat harder :wink:

Comment

ligt eraan hoe hard z'n stereo al staat ehj kees ;) als je die overstuurt krijg je ook geen lekkere klank ;)

Comment

Heb je m niet op een phono-input aangesloten? Don't.... :wink:

Comment

.
              Last edited by DJD-TraXx; Wednesday-26-02-2020, 00:35.

Comment

Phono is bedoeld om platenspelers op aan te sluiten. Line is voor cd-spelers en de rest. 8)

Comment

.
                  Last edited by DJD-TraXx; Wednesday-26-02-2020, 00:35.

Comment

Tja geen idee, mijn cd-spelers doen het niet op phono en ik heb geen platenspelers, dus weet niet goed waar het aan ligt... :?:

Comment

.
                      Last edited by DJD-TraXx; Wednesday-26-02-2020, 00:34.

Comment

Originally posted by DJD-TraXx
                        dan zijn er 3 mogelijkheden....
                        1= mijn kanaal/aansluiting is gewoon verneukt
                        2= die omschakelings kanaal is gewoon leuk toevoeging, zonder waarde
                        3= dat Skytec geval is ZO slecht dat 'ie niet weet wat 'ie wil
                        Ik zou voor de laatste gaan ;)

Nee skytec lekt als een gek, ofwel als je je cd-speler in de phono steekt gaat het ook nog gedeeltelijk naar je line.. :?

Comment

Een phon0-ingang is uitgerust met een RIAA-voorversterker. De lage input krijgt daardoor een extra "boost". En er wordt e.e.a. gecorrigeerd in de dynamiek. Dat is voor de cd-speler niet nodig en zal alleen maar voor oversturing zorgen. Dus OF je hebt hem niet op de phono aangesloten, OF je hebt iets van een discman met volumeregeling gebruikt OF je hebt een slecht gehoor :wink:

Comment

.
                            Last edited by DJD-TraXx; Wednesday-26-02-2020, 00:34.

Comment

Wat voor stereo heb je? Als het gewoon zo'n toren is ligt het aan je speakers. Die zijn gewoon niks.:cry:

Comment

Working...
                              X