Announcement

Collapse
No announcement yet.

Videorechten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Maar dat kun je dus WEL aantonen indien je gebruik maakt van de genoemde regeling.

De eerste zet is altijd aan de eiser, dus die zal aannemelijk moeten maken dat je fout bezig bent. Dat waarschijnlijk inderdaad gaan zoals je omschrijft.

Als ze dat doen, dan doen ze dat in gezelschap van politie, of ambtenaren die die bevoegdheden wel hebben. Maak je maar niet ongerust, daar zorgen ze wel voor.
    En op basis waarvan komen die aan de bevoegdheden. Overheidsorganen mogen niks tenzij de bevoegdheid een grondslag vind in de wet. Doorzoekingen etc kunnen alleen plaatsvinden indien er al een concrete verdenking is. Kennis is wat weggezakt, maar zal dat nog eens opzoeken.

Comment

Originally posted by T-Nuzz
      op basis waarvan komen die aan de bevoegdheden. Overheidsorganen mogen niks tenzij de bevoegdheid een grondslag vind in de wet. Doorzoekingen etc kunnen alleen plaatsvinden indien er al een concrete verdenking is. Kennis is wat weggezakt, maar zal dat nog eens opzoeken.
      Dus ze moeten dus een uittreksel van de officier van justitie hebben om in je platenbak te mogen rommelen?

Comment

Oja nog iets.

Er staat dat je niet die illegale cd's niet mag vertonen in het openbaar.. Maar dan mag je ze toch wel bij je hebben.. Als er geen illegale cd's in je speler zitten maar wel in je map. En zij kunnen niet bewijzen dat je je illegale cd's gedraait hebt. Dan ben je toch gewoon niet strafbaar?

Comment

OK guy's and girls natuurlijk ook,

Nog even over die gedownloade MP3's die ik rechtstreeks van mijn harddisk draai, dus dat is geen thuis kopie!!! Toch????

Ik heb de vraag voorgelegd aan dance tunes en die kwamen met het volgende antwoord... (groen = mijn mail .... rood = retour mail)

[color=green]----Oorspronkelijk bericht-----
          Van: xxxxxxx[mailto:xxxxxxxx@chello.nl]
          Verzonden: dinsdag 30 mei 2006 9:15
          Aan: Feedback
          Onderwerp: Buma

Hallo,

Mag ik de MP3's die ik bij jullie koop, als DJ afdraaien in een zaak die Buma/stemra betaald??

Groetjes
          Jan

Hi Jan,

Ja, Dance-Tunes.com is volledig legaal. Dus alles wat je bij Dance-Tunes.com aanschaft is legaal. Na aankoop van tracks krijg je een digitale kassabon. Dit is tevens het bewijs dat je legaal gekocht hebt.

Groeten.

Peter.

Wat denken jullie?
          Zal ik dit antwoord ook eens doorgeven aan de Buma en kijken wat ik dan voor antwoord krijg??

Comment

Als je de legaal gekochte mp3's rechtstreeks van de harddisk draait, waarop je het hebt ontvangen, dan mag het. Dat is namelijk je gekochte origineel. Op het moment dat je een kopie maakt (naar je Ipod of CDr), en daarmee gaat DJen, dan ben je in overtreding. Zodra je een kopie maakt, dan valt het onder de thuiskopie regeling.

Zoals je ziet, zal je de digitale kassabon moeten gebruiken als bewijs van je legale aankoop. Aangezien een eventuele controleur dat niet kan zien, zal je die dingen dus waarschijnlijk moeten overleggen als je aan het draaien bent.

Een ding wel: dit is een ontstane situatie waar de wetgever niet in heeft voorzien. Er zullen dus waarschijnlijk nieuwe regels komen (en reken er maar op dat die strenger zijn), en er zullen rechtzaken en bodemprocedures gevoerd worden. Het laatste woord is er nog niet over gezegd.

Comment

Ik denk ook dat het een heel gevecht wordt, maar als er nou eerst maar eens duidelijke regels komen, dan zijn we als een heel eind verder, Dan zou het ook nog leuk zijn als alle muziek ook daadwerkelijk via het internet te koop zou zijn... Voor de pro-Dj zou dat helemaal fantastisch zijn, want we willen wel betalen!!!!

Die digitale kassabon kan ik natuurlijk op de computer zetten waar ik mee draai en als een controleur er om vraagt, dan kan ik gewoon terplekke de faktuur tevoorschijn toveren, misschien nog wel sneller dan dat een ander de originele cd of vinyl er bij moet zoeken..

Met mijn systeem zit het dus wel goed, maar de jongens die met copien van hun CD's draaien zitten nog in een lastig parket en ook de meisjes die met video draaien zijn er nog niet helemaal klaar mee!!!!

Comment

Oh, maar de regels zijn heel duidelijk. In het kort:

1: Je mag DJen met een origineel
                2: DJen met een kopie is verboden, behalve..:
                3: DJen met een kopie is toegestaan als je toestemming hebt van de rechthebbenden.

Heel simpel dus. Mensen maken het zichzelf moeilijk door ruis te creeren als "Ik heb het origineel thuis, dus dan mag het". Helaas, dat is dus niet zo.

Zelf denk ik dat de situatie van de toekomst wordt dat de "digitale DJ's" zich moeten registreren (en daarvoor moeten betalen). De DJ's die draaien met originele CDs en platen kunnen gewoon doorgaan zoals ze nu doen. Die tendens zie je nu al. Ik blijf dus lekker met originele cdtjes draaien. :D

Comment

Dat is duidelijk ja!!!
                  En we zijn er ook uit dat de digitale DJ zijn originelen op zijn harddisk gewoon mag draaien. Een faktuur ook op dezelfde PC en alles is terplekke te bewijzen.
                  Alleen voor mijn CD en Vinyl rips moet er nog wat verzonnen worden, zodat ik die ook onderweg kan draaien. Registratie zou voor mij geen probleem zijn, maar ik zie alleen niet in waarom de Digitale DJ meer zou moeten betalen??? Hij heeft toch al de rechten betaald voor het stuk bij de aanschaf?? en als hij in een zaal DJ't dan wordt er nog eens aan rechten betaald. maar je zei al dat jij dat dacht, en het dus geen regel is, hopelijk zullen ze er iets anders op verzinnen.!!

Comment

Ik heb geen zin om met een laptop te draaien tijdens een set. Ik draai 80% vinyl en gebruik ook wel eens een cd-r met legaal gedownload muziek omdat er geen cd singels zijn van tracks in de house genres. En zoals eerder gezegt we willen betalen maar maakt buma het voor mij weer illegaal om met die gedownloade tracks op een cd-r te draaien. En als ik dan toch illegaal bezig ben kan ik eigenlijk net zo goed me tracks die ik op cd wil meenemen illegaal downloaden. En dan verdient de maker van die track aan mij zowiezo niks.

Comment

Ik heb de stoute schoenen maar aangetrokken en heb een brief naar Buma/Stemra gedaan met de volgende vraag!!

Ik vind het antwoord niet in duidelijke taal op uw site, dus stel ik maar direct!! Ik wil gaan DJ'en in zalen waar al Buma/Stemra wordt betaal, maar ik wil dat gaan doen met een computer! Zijn de volgende manieren van weergeven toegestaan? En zo niet, wat kan ik er aan doen om het wel legaal te krijgen???

1. Ik koop een MP3 op een hollandse site, zet die op mijn Dj-computer en speel die af voor publiek, in een zaal die Buma/Stemra betaald.

2. Ik koop een CD, haal daar een track vanaf en zet die op mijn Dj-computer en speel die af voor publiek, in een zaal die Buma/Stemra betaald.

3. Ik koop een vinyl plaat neem de track die daarop staat op op harddisk en zet die op mijn Dj-computer en speel die af voor publiek, in een zaal die Buma/Stemra betaald.

4. Ik ga draaien met een DJ-computer om het slepen met bakken CD's en Vinyl te voorkomen, die laat ik dus liever thuis. Kan dat?? (waarschijnlijk antwoordt u deze vraag al in de stellingen 1 t/m 3)

Wilt U tenslotte aangeven in welk tijdsbestek er zaken gaan veranderen die met mijn situatie samenhangen??

Zelfs het antwoord dat ze gaven is zogenaamd vertrouwelijk en mag niet letterlijk openbaar worden gemaakt , gecopieerd of verspreid, kun je nagaan wat een letterknechten het zijn!!

Maar goed! Hier komt het antwoord van de Buma in mijn eigen verwoording..

Er is dus voor 2006 een speciale tijdelijke regeling voor DJ's die digitale muziekstukken ten gehore brengen. En het komt er op neer dat de muziek legaal aangeschaft moet zijn bij een bedrijf dat afdraagt aan BIEM/Stemra en het maakt dan niet uit of die via het internet binnengehaald wordt of van CD of Vinyl. Je mag dan als DJ of onderneming 2500 stukken in je database hebben staan die je dan mag updaten met een maximum van 3500 stukken per jaar, maar je mag die 2500 niet overschrijden. Je betaald voor 2006 € 90,= en je krijgt daarvoor een engelstalige licentie die in de hele EU geldig is.
                      Je hebt dan een soort van betaling gedaan aan buma/biem/stemra voor artiesten en dan ben je er nog niet, want je moet ook de producenten van geluidsdragers nog eens schadeloos stellen en dat gaat weer via het NVPI, maar daar heb ik nog geen antwoord van.
                      Deze regeling geld ook voor DJ's die hun muziek op een andere drager willen zetten, dus van CD naar Vinyl of andersom.

Zodra ik het antwoord van de NVPI binnen heb, dan horen jullie dat nog van me. Hoe het strax gaat lopen voor 2007, dat weten ze nog niet bij Buma/stemra, of ze willen het gewoon niet vertellen.... Dat schijnt ook een soort van modebeeld te zijn.... de informatie waar iedereen recht op heeft tot het laatste moment achterhouden... net als met de ziektekosten regeling... Ze schijten gewoon in hun broek dat er wilde protesten komen als ze het op tijd kenbaar maken.. En gelijk hebben ze want de bevolking heeft tegenwoordig zo iets van... Tja!! het is allemaal al beslist, dus we kunnen er niets meer tegen doen.... Wat zijn we toch een sukkels!!!

Comment

Originally posted by dj_joey
                        Ik heb geen zin om met een laptop te draaien tijdens een set. Ik draai 80% vinyl en gebruik ook wel eens een cd-r met legaal gedownload muziek omdat er geen cd singels zijn van tracks in de house genres. En zoals eerder gezegt we willen betalen maar maakt buma het voor mij weer illegaal om met die gedownloade tracks op een cd-r te draaien. En als ik dan toch illegaal bezig ben kan ik eigenlijk net zo goed me tracks die ik op cd wil meenemen illegaal downloaden. En dan verdient de maker van die track aan mij zowiezo niks.
                        Een post van Joey van meer dan één regel! 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O

Comment

Waarom komt er niet iets zoals cool politics voor dj's tegen buma enz zodat er iets geregeld kan worden waar bijde partijen het mee eens zijn :roll:

Comment

Waarschijnlijk omdat de DJ's die de legale manier kunnen betalen dat gewoon doen, en de DJ's die dat niet kunnen niet genoeg geld hebben om te investeren in zowen cool politics programma

Comment

Originally posted by dj_joey
                              Waarom komt er niet iets zoals cool politics voor DJ's tegen buma enz zodat er iets geregeld kan worden waar bijde partijen het mee eens zijn :roll:
                              Jaaaaaaa.....en dan ook een Cool Politics tussen moslims en nederlanders, en een Cool Politics tussen hangjongeren in het winkelcentrum en bejaarden, en een Cool Politics tussen hard rijdende automobilisten en Koos Spee, en een Cool Politics tussen Ayatolla Fredje Gleufhoed van Iran en George Bush.

Cool Politics......het antwoord op al uw problemen!

Maar effe serieus, er zijn nou eenmaal regels waar je je aan moet houden. Of je het er mee eens bent of niet. En eerlijk is eerlijk, Buma heeft best wel een punt als het gaat om het behartigen van de belangen van artiesten. Alleen tig keer heffen over hetzelfde product gaat een beetje ver (1x bij het aanschaffen, 1x bij het publiek ten gehore brengen, 1x bij het branden).

De Buma regeling is een heel mooi medium om een hoop problemen te voorkomen, alleen jammer dat er nog steeds een hoop eikels zijn die menen lekker gratis te downen en vervolgens voor (veel) centjes publieke ten gehore brengen. Zonder die eikels was er geen Buma in e huidige vorm en had er nooit een haan gekraaid naar de dj's!

Comment

Niks tegen Buma.. alleen de manier waarop ze t doen :? volgens mij moet dat anders kunnen...

Comment

Working...
                                X