Ik heb van menig mensen waaronder dj's gehoord dat elektro weer in begint te worden en steeds vaker wordt gedraaid. Ik heb gelijk 2 samples te horen gekregen en als het aan mij lag noem ik het trance alleen dan slomer... Anybody here who knows what i'm talking about??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Elektro?!! Wtf?!
Collapse
X
-
Bij mijn weten is elektro alweer een jaartje of 5 helemaal de bom. Vooral binnen het alternatieve uitgaansleven is het erg populair. Ikzelf draai het heel vaak.
Lijken op trance? Vraag ik me af wat je gehoord hebt. Ik associeer elektro toch echt met TR808 beats, disco achtige basslines, en een fikse new wave sfeer. Wellicht bedoel je meer zaken als electrobass, of electrohouse? Hoewel die ook niet erg trance achtig klinken in mijn oren.
Comment
-
Nee elektro is zeker wat anders dan trance...
Elektro is een beetje zuigend en trance is gewoon lekkere muziek maarja dat is mijn mening maar.
En wat djkrat ook zegt bij ons hier op school zijn het alleen maar alto's die het draaien en de "normal " kakker jeugd hier draait vooral speedcore of hardcore dus het zal vooral terug komen in 1 groep mensen.
Comment
-
hmm... snap er alsnog niks van:P ik heb een liedje van eric prydz (aftermath) gehoord.. ik kan zoiezo niet echt alle muziek in verschillende stijlen indelen, weet alleen het verschil tussen de grote stijlen zoals r&b, hiphop, trance, hardcore enzo:P maar vraag me niet wat electrohouse en electro progressive inhoudt.....
Comment
-
Een hele aardige site om de verschillen tussen de diverse electronische muzieksoorten te zien, en te horen, is deze:
Op het plaatje klikken, en in het venster wat dan verschijnt kan je alles bekijken, en horen en zien. Leuk is ook dat Ishkur extreem negatief is over trance, iets waar ik het zelf mee eens ben. Hahahahah. Maar hij is wel redelijk to the point, ook al is de indeling daar vrij Amerikaans.
Comment
-
Originally posted by djkratEen hele aardige site om de verschillen tussen de diverse electronische muzieksoorten te zien, en te horen, is deze:
http://www.ishkur.com/music/#
Leuke site, tnx krat
:whoohoo: :wav:
Comment
-
Originally posted by djkratEen hele aardige site om de verschillen tussen de diverse electronische muzieksoorten te zien, en te horen, is deze:
http://www.ishkur.com/music/#
Geeft wel een goed beeld wat nou waar vandaan komt en uit welke tijd.
8)
Comment
-
Die site is erg handig. Ik kende hem al maar toch :) Het is alleen dat hij misschien iets te uitgebreid is naar mijn mening.
Oh en hier zie je de on-affe versie, want volgens mij staat er nog geen werkende versie op de site van ishkur zelf, of wel?
Comment
-
Ik heb wel het idee dat electro ook steeds meer lekkere funky invloeden krijgt. Zeg maar "saxofoontje, pianotje"... Hoe moet ik dit weer uitleggen??
Affijn, het swingt de pan uit en ik heb me er als trance mannetje ook al aan gewaagd. Het resultaat staat zal ik nog wel uploaden.
Zo, even een linkje erbij: http://www.gigasize.com/get.php/3762...Slut_Beach.mp3
Ik zet hem ook wel bij de eigen productie's. Is ie makkelijk te vinden.
Comment
-
Als beloofd......check link
Comment
Comment