Announcement

Collapse
No announcement yet.

behringer 1800 subs onder gemini gx 400 speakers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• behringer 1800 subs onder gemini gx 400 speakers

beste deejays ik heb ff een vraagje ik wil mijn 2 gemini topjes gx-400 gaan uitbreiden met behringer 1800 subs is dit een goede optie?

schijnbaar is de sub van gemini niet zo geweldig ben ik al achter dus vandaar de behringer.

heeft iemand ervaring met de behringer?

ik heb tevens 1 versterker gemini GXA-750 is dit dan voldoende om de gehele set mee aan te sluiten??

http://www.audioboost.nl/info/gemini-gxa-750.html dit zijn de specs van de versterker

ik hoor het nog wel

hoeveel ohm zijn de subs en wat voor vermogen vragen ze

let op dat die versterker

Both Channels Driven: @ 8 Ohms = 175 Watts, @ 4 Ohms = 275 Watts
    @ 2 Ohms = 360 Watts

leverd dus als de subs 8 ohm zijn dan leverd de versterker maar 175 watt!!

Comment

gx400 boven behringer 1800 subs

ja klopt de sub is 400 watt continue en de 2 gemini gx400 zijn 300 watt continue maar ze hebben gezegd dat ik aan die ene versterker genoeg zou hebben

(is er geen mogelijkheid om 8ohm luidsprekers op 4ohm aan te sturen??)

greetz rene

Comment

jah stacken nml in serie is 8+ 8 =16

parallel = 8+8 = 4

Comment

kun je mij dan even een soort van schemabeschrijving geven hoe dat dan precies in zijn werk gaat?>

gewoon eerst 1 uitgang van de versterker naar de sub en die doorkoppelen naar de top en zo ook aan de andere kant?

of anders?

en maakt het iets uit qua zuiverheid van het geluid 4ohm of 8 ohm?

greetz rene

Comment

je versterker geeft dan gewoon meer power omdat ie minder weerstand heeft we hebben zelf versterkers die gebrugd op 2 ohm draaien maar 4 is goed genoeg!

schema heb ik zo niet maar het is heel simpel ik neem aan dat je het verschil weet tussen in serie zetten of parralel ;)

Comment

dus ik moet ze dan parallel zetten om zo meer rendement uit mijn versterker te halen

en dat doe ik dus denk ik door 4 poilige speakon op te splitsen in 2x 2 polig eentje in de sub en eentje in de topkast en zo ook voor het andere kanaal?

of heb ik het mis?

??want dan staan ze dus parallel en wordt het dus 4ohm waardoor de versterker meer vermogen kan leveren??

als dit klopt dan is mijn vraag beantwoord of het moet zijn dat je nog iets kunt vertellen over de behringer sub 1800.

greetz rene

Comment

zou zou het zijn idd

maa rhet bedrijf kan je er meer over vertellen en juist aansluiten dna heb je ook gewoon garantie ;)

ik zal morgen even wat op schrift zetten moet nu weg te draaien

Comment

ja graag dankjewel was het gelukt met draaien weer de boel op stelten gezet?

wij zijn weesten stappen in palladio in helden, hier was DJ Jean

was ook wel lachu

alvast bedankt voor alle info

greetz rene

Comment

ja graag dankjewel was het gelukt met draaien weer de boel op stelten gezet?

wij zijn weesten stappen in palladio in helden, hier was DJ Jean

was ook wel lachu

alvast bedankt voor alle info

greetz rene

Comment

Vaak worden de toppen aangesloten via de sub. Je gaat dan van je versterker naar je sub en vervolgens van daaruit naar de toppen.

De sub die je hebt uitgezocht (Eurolive of Performer???) is voorzien van een passieve crossover waardoor je toppen alleen het hogg/midden-gebied hoeven weer te geven en je subs alleen het laag. Levert ook weer meer volume op.

Toch zie ik liever 2 versterkers met een actieve cross-over. maar voordat je zover bent kun je wellicht beter je toppen vervangen :wink:

Comment

dan moeten wel de pass filters uit de sub ;)

heb btw nog geen tijd gehad voor een blok schema

Comment

dan moeten wel de pass filters uit de sub
                          Waarom? In passieve opstelling heeft ie ze nodig omdat ie doorlust naar de top, maar in actieve opstelling met 2 versterkers en cross-over wordt die aansluiting niet gebruikt omdat er niet wordt doorgelust toch? :roll:

Comment

P.S. over stacken gesproken....... :o 8O :o
                            Schijnt gebruikelijk te zijn op techno-feestjes. Royale stapel "oud hout"

Comment

Originally posted by T-Nuzz
                              dan moeten wel de pass filters uit de sub
                              Waarom? In passieve opstelling heeft ie ze nodig omdat ie doorlust naar de top, maar in actieve opstelling met 2 versterkers en cross-over wordt die aansluiting niet gebruikt omdat er niet wordt doorgelust toch? :roll:
                              ligt er natuurlijk aan hoe laat de frequentie in die subs gaat maar zou liever daar de filter uit halen en alles via de actieve x over regelen in dat geval

Comment

Working...
                              X