Announcement

Collapse
No announcement yet.

behringer 1800 subs onder gemini gx 400 speakers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

als ik het goed begrijp is het beter om 2 versterkers te gebuiken maar wel meer werk en moeilijker vanwege verschillende aanpassingen??

greetz rene

Comment

Is niet meer werk. Je stuurt je signaal vanuit je mixer naar een cross-over en van daaruit naar de 2 versterkers. ééntje voor je subs en ééntje voor je toppen.

Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

Om het makkelijk te maken zou je achterin een mooi connectorpaneeltje kunnen maken. Kun je zelf niet solderen. D*P verkoopt ze kant-en-klaar.

Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

Dit is nog niet helemaal af. De 2 XLR-pluggen links worden nog vervangen door speakon. Gebruikte eerst 2 versterkerracken :wink:

Comment

even off-topic

waarom knijp je je versterkers zo?

dit kun je toch goed regelen met je x over

Comment

Klopt, dit was voor aanvang. Tijdens diner als achtergrond. Normaal vol open idd. Slecht voorbeeld hè ? :oops:

Comment

de meeste zullen het niet zien maar begrijp waarom je ze kneep ;)

maar nu back to topic :lol:

Comment

nu je 't zegt zie ik 't ook :P

Comment

Kun je ook uitleggen wat daar verkeerd aan is Peter? :wink:

Comment

Wat ik ervan WEET (lees: gehoord van anderen ;) ) is dat je je versterker gewoon altijd vol open moet hebben staan, wat mijn gezonde verstand en mijn natuurkunde achtergrond daar nog aan toe te voegen heeft is dat de potmeter in een versterker het versterkte geluid weer verzwakt, om zo tot het gewenste geluidsniveau te komen. Deze weerstand is niet altijd even goed voor je geluidskwaliteit, dus hoe minder weerstand in het al versterkte signaal hoe beter.

Dit moet je gewoon op je mengpaneel doen!

Correct me if i'm wrong! :P

Comment

idd versterkers altijd open draaien

anders rem je ze komt er weer onnodig warmte warmte is weer extra weerstand en weer eerder uitval

kortom versterkers het liefst volledig open

al moet ik wel zeggen dat ik ze zelf ook wel eens op de tops wat knijp op de versterker dit is nml makkelijker dan weer op randapparatuur te drukken

Comment

Kwam nogal bijdehand over NBeat.

Voornaamste redenen zijn de geluidskwaliteit: een versterker presteert nu eenmaal beter op vol vermogen, net als een gitaarversterker.

En daarbij is de kan op clippen kleiner. Zet je versterker een klein stukje open en je mixer tot in het rood en het boeltje gaat clippen op een laag volume. Met een beetje pech exit speakers, want die krijgen gelijkstroom...

Beter voorbeeld dan :wink:

Comment

idd t nuzz goede uitleg :!:

Comment

Working...
                        X