Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Is niet meer werk. Je stuurt je signaal vanuit je mixer naar een cross-over en van daaruit naar de 2 versterkers. ééntje voor je subs en ééntje voor je toppen.
Wat ik ervan WEET (lees: gehoord van anderen ;) ) is dat je je versterker gewoon altijd vol open moet hebben staan, wat mijn gezonde verstand en mijn natuurkunde achtergrond daar nog aan toe te voegen heeft is dat de potmeter in een versterker het versterkte geluid weer verzwakt, om zo tot het gewenste geluidsniveau te komen. Deze weerstand is niet altijd even goed voor je geluidskwaliteit, dus hoe minder weerstand in het al versterkte signaal hoe beter.
Voornaamste redenen zijn de geluidskwaliteit: een versterker presteert nu eenmaal beter op vol vermogen, net als een gitaarversterker.
En daarbij is de kan op clippen kleiner. Zet je versterker een klein stukje open en je mixer tot in het rood en het boeltje gaat clippen op een laag volume. Met een beetje pech exit speakers, want die krijgen gelijkstroom...
Comment