Announcement

Collapse
No announcement yet.

Demo's

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Demo's

Hoi!

Ik heb een demo gemaakt en ik wou graag meningen en eventueel tips.
    Klik hier om de demo te luisteren!
    Hij is 22:30 min lang, kon hem wel langer maken maar dan wordt hij ook te groot misschien.

En iemand anders mag ook zijn demo plaatsen!
    Ik zou graag andere Feest demo's horen[/u]

Misschien ff een mp3-tje van maken ipv een wave-file??? 8O

Comment

.
      Last edited by DJD-TraXx; Wednesday-12-08-2020, 19:07.

Comment

Feest demo he?

Apres-ski en dance kun je juist zo lekker vlot doormixen! Volgende keer trouwens even beter cue-en aan het begin :wink:

Verder over je mix, heb hem een stukje aangeluisterd.

Eerste overgang is meteen al net er naast. Jammer is dat, volgende keer kun je misschien de plaat een stukje verder zetten en hem dan cue-en. Dan heb je geen intro met maar een paar beats, wat heel moeilijk te mixen is. Dan komt na 6 jaar good to go eindelijk iets anders maar die overgang is pats-boem stop. start. Had hem dan op je crossfader gemixt. Het begin is er wel een beetje, nog een beetje veel verder oefenen. Maar op een feest is het niet zo erg als je wat minder goed mixt. Je kan heel perfect mixen maar als jij platen draait die het publiek niet leuk vind kom je er toch niet :wink:

Verder vind ik het geen speciale platenkeuze, meer een beetje standaard. Geloof best dat je het op een feest leuk doet, ik mix zelf vaak niet veel beter live dusse... :wink: Maar als ik je een tip mag geven, ga opzoek naar wat nieuwere platen of platen die net wat meer geven dan het standaard top 40 spul. Dit is een beetje qua platenkeuze buurthuis niveau. Om binnen jouw genre te blijven noem ik bijvoorbeeld de nieuwe plaat van dj patrick - raindrops. Maar ook dingen als X Plorer - Dance Lord, of Team X - Pump Up.

Suc 6, je bent leuk opweg!

Comment

Leuk om eens een party demo te mogen begroeten hier! Heb er een minuut of tien van geluisterd en denk dat je je vooral moet gaan richten op het goed cue-en en sneller schuifen. Vooral als je een goede party-jock wilt zijn. Zoals Ca$e al zei, de platenkeus is het belangrijkste om in deze categorie een goede avond neer te zetten. Zorg ervoor dat je overgangen verrassen en flammen!

Succes!

O ja.....meedoen aan de mixcontest niet wat voor jou?

Comment

zal m even luisteren

starkoo (marco) - ik wil je >>> begint ie mee lekker feest nummer doet het ook altijd goed je mixt good to go in tussen de 4 en 1 tel dus te vroeg als je deze wat later had gestart was die al lekkerder gaan lopen ook een goede que punt net voor een 1e bass punt is een ideale uitgangspunt

scooter - always hardcore had je beter op 3.36 erin kunnen gooien dat was een perfecte break punt geweest

lovestruck heb je niet super verkeerd gemixt je had m wat anders uit kunne faden

komt ie dan zit redelijk op de maat en op de eerste tel!! ;) op 10.09 had ie eruit gemoeten dan begin je eigenlijk met je nieuwe nummer dus eruit met dat ding ;) partystyle he :lol: :lol: :lol:

12.54 net te laat en anouk gaat hier te snel tov darkraver

marco borsato wordt er tot mijn verbazing veel te snel ingesmeten en komt zo niet goed over

verdere overgangen net zo

probeer met je overgangen wat leuker om te gaan je moet de muziek aanvoelen als een leuke meid die moet je ook niet ruw behandelen

en probeer te leren dat je je muziek keuze aanpast aan je publiek
            dan met het wel lukken denk ik

greets
            partyjock marcel m ;)

edit:

hier even een download van een oude intro van mij zit een beetje in dezelfde style

laatste nummer is expres langer gelaten voor het makkelijk inmixen van de andere plaat

succes met luisteren

Comment

Krijg m niet geopend???? :? ?????

Comment

aanklikken

daarna opent zich een nieuw scherm

rechts staat een balk met free die druk je in na een 30 sec verschijnt de dwonload :)

Comment

Originally posted by DJCASE
                  Feest demo he?

Apres-ski en dance kun je juist zo lekker vlot doormixen! Volgende keer trouwens even beter cue-en aan het begin :wink:

Verder over je mix, heb hem een stukje aangeluisterd.

Eerste overgang is meteen al net er naast. Jammer is dat, volgende keer kun je misschien de plaat een stukje verder zetten en hem dan cue-en. Dan heb je geen intro met maar een paar beats, wat heel moeilijk te mixen is. Dan komt na 6 jaar good to go eindelijk iets anders maar die overgang is pats-boem stop. start. Had hem dan op je crossfader gemixt. Het begin is er wel een beetje, nog een beetje veel verder oefenen. Maar op een feest is het niet zo erg als je wat minder goed mixt. Je kan heel perfect mixen maar als jij platen draait die het publiek niet leuk vind kom je er toch niet :wink:

Verder vind ik het geen speciale platenkeuze, meer een beetje standaard. Geloof best dat je het op een feest leuk doet, ik mix zelf vaak niet veel beter live dusse... :wink: Maar als ik je een tip mag geven, ga opzoek naar wat nieuwere platen of platen die net wat meer geven dan het standaard top 40 spul. Dit is een beetje qua platenkeuze buurthuis niveau. Om binnen jouw genre te blijven noem ik bijvoorbeeld de nieuwe plaat van DJ patrick - raindrops. Maar ook dingen als X Plorer - Dance Lord, of Team X - Pump Up.

Suc 6, je bent leuk opweg!
                  Ik vond die eerste overgang wel vet klinken eigenlijk :(
                  Oke misschien iestie niet volgens de regeltjes.

De platenkeuze heb ik een beetje gebasseerd op wat ik vaak hoor in een feestcafe waar ik vaak kom. Ik hoorde eens over de apresskihut in rotterdam dat ze daar nog steeds ieder weekend toeter op mn waterscooter draaien.

Comment

Originally posted by marcello
                    scooter - always hardcore had je beter op 3.36 erin kunnen gooien dat was een perfecte break punt geweest
                    Ik moest even kijken waar je nou precies die 3.36 bedoelde, beide nummers zijn niet zo lang :P
                    Maar je bedoelde de demo :D Ik ben het wel met je eens op dat punt, dus die heb ik veranderd.

De eerste overgang laat ik zo.

En ik ga die demo nog langer maken hoor, deze is zo kort omdat het wel op nternet moet kunnen. ik ben ook niet tevreden met het nummer waarmee ik sluit dus die gaat eruit denk ik.

Comment

rechts staat een balk met free die druk je in na een 30 sec verschijnt de dwonload
                      Bedoel de mix van DjMcPat.... Een of andere quicktime-plugin nodig ofzo? Zowel desktop als laptop kunnen er niks mee. Ben ik de enige?

Comment

hier speelt ie

Comment

Hier nu ook, maar er schijnt iets mis te zijn met de extensie. Geeft aan.wav maar 22 min in 10 mb? Maar hij speelt.

Hoe heb je m eigenlijk gemaakt? Op de computer of met cd-spelers? "Live" of na eerst 10 keer overdacht en geprobeerd te hebben?

Ben persoonlijk niet echt onder de indruk, zeker niet omdat je m als promo op je site hebt staan. Dan moet het gewoon perfect zijn.

Maar met wat verbeteringen is er wel wat van te maken. Bij Starkoo / Good to go goed luisteren en tellen, zit niet juist in de maat.

Scooter zou je kunnen cue-en op de eerste beat en instarten op bijv. 3.36. [edit]Maar nu ik teruglees zie ik dat Marcel dat ook al heeft aangegeven.

Bij de meeste andere overgangen is het belangrijkste om eens goed te luisteren en te tellen. En als het uit de maat loopt bijsturen. Daarnaast zou je wat aan de geluidskwaliteit kunnen doen, zit veel verschil in (mp3tjes?): eq gebruiken. Je hoort duidelijk verschil tussen de tracks dus komt niet alleen door de compressie achteraf

Als promo op je site dus niet geschikt, maar nog wel wat mee te doen na enkele aanpassingen.

Comment

Ik heb hem op de computer gemaakt..had een nieuw programmatje en die deed wel stoere dingen. Ik moet nog kijken naar spul om het echt live op te nemen. En die geluidsverschillen hoor ik niet..zal wel door het comprimeren komen. ALs ik het niet hoor..hoort het publiek het zeker niet. Ik ga dezelfde nummers ook nog een keertje live mixen. Het is zo eigenlijk wel makkelijk om een hele set uit je kop te leren :D

Comment

En die geluidsverschillen hoor ik niet..
                              Vergelijk bijv "Komt ie dan" maar eens met de track ervoor / erna

Comment

Working...
                              X