Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lightjockey worden hoe??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

interessant! Ik heb me hier nog nooit zo in verdiept, maar toch, het is wel interessant :)

Dan nog een opmerkinkje, marcello, wil je misschien iets meer met leestekens en iets minder met open regels typen? Dat leest wat makkelijker...

Comment

Ja dat ken gewoon bij bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/.

Je kan los de behuizing, beugel, beveiligingskabel, lamp enz. kopen. Maar ze hebben ook van die setjes. Daar zit dan 1 behuizing met alle toebehoren in.

En truss is gewoon heel duur. Goedkoop is er niet echt. Kijk maar

Comment

Originally posted by drive-in apollo DJ Wessel
        Ja dat ken gewoon bij bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/.

Je kan los de behuizing, beugel, beveiligingskabel, lamp enz. kopen. Maar ze hebben ook van die setjes. Daar zit dan 1 behuizing met alle toebehoren in.

En truss is gewoon heel duur. Goedkoop is er niet echt. Kijk maar
        ja ik zie het :? :cry:
        maar nog een vraag lasers enzo hoe gaan die precies in zijn werk??

Comment

Originally posted by DJ-Funk
          Originally posted by marcello
          ...

Bedankt voor je lange verhaal :D, maar nu had ik een vraag waar je complete pars kan kopen? gewoon bij bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/.nl? of waar?
          en waar haal je opzich een niet te dure truss?
          Je kan hele 'packs' kopen (4 PARs, 4 lampen, kleurenfilters, soms ook nog een T4 en zelfs een statief)

maar je kan ze ook los kopen:

PAR behuizing
          fitting (socket)
          snoer met stekker (of zonder stekker, wat jij wil :D :lol: )
          passende lampen
          Filterhouders
          Filters (zie marcel z'n post ;) )

edit:
          en toen had wessel ook al een post geplaatst ;)

Een laser zie je ook meestal wel op van die grote evenementen (bijvoorbeeld sensation) kan in de vorm van een scanner zijn of gewoon in de vorm van een vast niet bewegende kast.

Comment

Maar voor ie zover is moet er nog heel wat gebeuren. Trussen bouwen is trouwens niet zo moeilijk als je het nu voor doet komen. Je moet goed weten wat je erin hangt idd. Fabrikanten dien ook al rekening te houden met een veiligheidsfactor (Vf) dus een truss breekt niet bij 101kg, maar ga het gewoon niet proberen, hou je op z'n minst aan die Vf=5 (10 boven publiek idd.)

En idd de last gelijk verdelen, maar dat zul je sowieso doen omdat je dan een mooie symmetrische opstelling hebt.

Van de week weer een leuk klusje gehad. Kon niet breed gaan ivm gespannen kabels en kon niet hoog gaan ivm afzuiging recht boven de truss :x Tja dan moet je creatief wezen:

jammer dat je door de flits niet ziet dat dit toch zeer mooie plaatjes gaf.

Voor de gearfreaks: 2 Manfrotto wind-ups, 3 x 2m Prolyte boxtruss, 24 x par 64 raylight op een MA lightcommander 24/6. Dat noemen we een kleine set....

Comment

Originally posted by NBeat
              Originally posted by DJ-Funk
              Originally posted by marcello
              ...

Bedankt voor je lange verhaal :D, maar nu had ik een vraag waar je complete pars kan kopen? gewoon bij bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/.nl? of waar?
              en waar haal je opzich een niet te dure truss?
              Je kan hele 'packs' kopen (4 PARs, 4 lampen, kleurenfilters, soms ook nog een T4 en zelfs een statief)

maar je kan ze ook los kopen:

PAR behuizing
              fitting (socket)
              snoer met stekker (of zonder stekker, wat jij wil :D :lol: )
              passende lampen
              Filterhouders
              Filters (zie marcel z'n post ;) )
              het wat is precies de goedkoopste manier
              Ja ik weet het goedkoop = duurkoop
              maar ik wil het toch wel even weten :D

Comment

Hoe meer in één keer hoe goedkoper, maar dat kost dus wel meer in een keer. Oftewel langer sparen.

Damn, wil je reageren op NBeat zijn er je gewoon 5 voor!! 8O

Comment

Originally posted by T-Nuzz
                  Hoe meer in één keer hoe goedkoper, maar dat kost dus wel meer in een keer. Oftewel langer sparen.

Damn, wil je reageren op NBeat zijn er je gewoon 5 voor!! 8O
                  k thanks
                  ik ga denk ik maar even wat rondneuzen en als ik nog vragen heb horen jullie het wel :P

Comment

in onze hoogtijd dagen werkten we met een kleine 300 pars en een 24 scans dit alles op botex t4 barren

we hadden allemaal wind-ups en manfrotto's en een kleine 100 meter aan truss

recht in allematen 1 2 3 4 meter
                    cirkels 3 meter in doorsnede
                    3hoeken

maar zoals gezegd kost het heel veel

pars kun je beter in grote getalen kopen bij een andere leverancier

Comment

Fabrikanten dien ook al rekening te houden met een veiligheidsfactor (Vf) dus een truss breekt niet bij 101kg, maar ga het gewoon niet proberen, hou je op z'n minst aan die Vf=5 (10 boven publiek idd.)

En idd de last gelijk verdelen, maar dat zul je sowieso doen omdat je dan een mooie symmetrische opstelling hebt.
                      De fabrikant geeft meestal een max gewicht bij een aantal Vf (dat wil dus zeggen Vf = 5, je kan er IN PRINCIPE nog 5 keer zoveel inhangen voor ie ook echt breekt, maar goed, er wordt niet voor niks een veiligheidsfactor bijgezet ;) en gebruikt.

En het wordt indd pas moeilijk als je meerdere trussen aan mekaar gaat knopen ;) of bochtjes gaat maken ofzo... een recht stukje truss wat aan de uiteinden (en eventueel nog een keer in t midden) vast zit is niet moeilijk.. maar toch is t uitkijken.. de yorin drive-inn show heeft een truss opstelling gehad die je niet 1 2 3 inmekaar zet als je het nog moet berekenen ;) want daar zaten een paar dingen in die op t eerste gezicht niet helemaal mogelijk zouden zijn ;)

Comment

En het kan o zo fout gaan....

Christina Aguilera & Justin Timberlake @ Atlantic City, gelukkig voor aanvang show en geen gewonden:

Comment

...en geen gewonden
                          helaas is niets minder waar...

... lighting grid collapsed, injuring three workers.

Comment

holy shit! Dat lijkt me erg pijnlijk als je daaronder staat... :) En ja veiligheid boven alles!

Comment

en dan al die kapotte lampjes 8O :?

:lol:

Comment

Originally posted by NBeat
                                en dan al die kapotte lampjes 8O :?

:lol:
                                ziet idd al een paar movingheads in de verdrukking, duur grapje :wink:

Comment

Working...
                                X