Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lightjockey worden hoe??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

idd
    het doet pijn voor de mensen die eronder staan, maar het kost de LJ ook bakken aan geld als dit gebeurt :P :x das niet zo best en inderdaad ook zonde voor de lampen en alles wat er aan hangt :!:

Comment

nou de lj niet

een lj hoe moet ik dat uitleggen

op bijv sensation is er een facilitair in dit geval flashlight of fairlight die dat doen en soms beide

zij bouwen alles op en de hebben een aantal lj's aan het werk die niets anders doen dan proggen en op die avond aansturen

1 lj doet de scans de ander dit de ander zus

ze werken met software waar je van te voren bijv een podium in kunt zetten of een zaal en precies kunt berekenen waar ze alles willen hebben wat ze nodig hebben en nog belangrijker het proggen van de show in het voren

op de dagen ervoor doen ze niets anders dan de programma's bij te sturen en ze werken ook nog veel op de vrije hand dmv presets, macro's en scene's waar ze dan mee spelen

Comment

Originally posted by T-Nuzz
        En het kan o zo fout gaan....

Christina Aguilera & Justin Timberlake @ Atlantic City, gelukkig voor aanvang show en geen gewonden:

http://forum.i-lite.info/index.php?s...ode=linearplus
        Foutje bedankt he ;)

Maar wat zou dat "foutje" gekost hebben.... sjesus!!!

Comment

Verzekerings werk hè? En daarbij weet ik bijna zeker dat we hier te maken hebben gehad met een apart riggingbedrijf. En zo'n venue heeft meestal ook een"huisrigger". Zoals Marcello al zei is dit niet een kwestie van 1 persoon of zelfs maar één bedrijf. De een regelt het grid, de ander de lampjes en weer een ander het frontgeluid, weer een ander de monitor kringen.

En dan wordt er links en recht nog flink bijgehuurd. Vaak gebeurd dat ook in netwerken van bedrijven die dezelfde merken voeren. Bijv. een Synco-network.

Laatst wat cijfertjes gehoord over de show van Kane in ahoy. Daar werd gebruikt gemaakt van een rij van 17 meter lang aan dimmers (rackjes à 60 cm met 48 kringen) Op het moment dat "Rain down on me" erin knalde trok het licht 420A per fase..... Mensen die in die "dimmerstreet" hebben gewerkt konden meteen hun bankpasjes weggooien omdat ze gemagnetiseerd waren.

Ik bedoel maar, dat is dus links en rechts flink bijhuren en samenwerken.

Comment

idd wij hebben ook wel eens gehad dat een 3x 63A kabel een beetje soft begon te worden ;)

Comment

Working...
            X