Announcement

Collapse
No announcement yet.

welke draaitafel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• welke draaitafel

Hi,
    Ik ben een beginnende dj!
    Ik heb al een pengpaneel(jb systems beat 4)
    Ik gebruik nu discmans, maar dat is niet zo plezant meer, ik wil wat meer kunnen.
    Daarom zou ik graag een draaitafel( mss zelf twee als dit leuker is :P ) en ene dubbele cd speler willen kopen,maar als je dan op sites zoekt dan zie je er 30 verschillende.Ik zoek een draaitafel rond de 200 en de 300 euro.

Op wat moet je letten als je een draaitafel koopt?
    Wat raden jullie aan rond de prijs van 200-300 euro?

Op wat moet je letten bij een dubbele cd speler?
    En wat raden jullie aan, liefst zo goedkoop mogelijk want het budget is niet onbeperkt.

greetz dj Q

Dubbele cd speler -> Numark CDN-22 MKII lekker spelertje.. paar keer mee mogen draaien.. Wessel heeft hem al wat langer en vind em nog steeds lekker spelen volgens mij.. en de reacties op die apparaatje zijn daarom ook niet negatief.. Ik ga er iig voor ;)

Comment

Lees het forum eerst maar even door ! Er zijn genoeg onderwerpen die hier over gaan!

Comment

als draaitafel RP-4000...
        zit als ik het niet verkeerd heb in jou prijsklasse!

suc6 met draaien

Comment

mijn vriend dj louch heeft juist deze draaitafel aangekocht, en is hier zeer tervreden van!

Comment

Originally posted by krikke47
            mijn vriend DJ louch heeft juist deze draaitafel aangekocht, en is hier zeer tervreden van!
            Zo is dat :wink: 8)

Comment

Voor wat betreft de cd-speler: kijk eens wat Dj-N1ght aanbiedt in het "te koop-forum"

Comment

Re: welke draaitafel

Draaitafel: Ik zou gaan voor een JBSYSTEMS T3 die kost ongeveer 240 euro /stuk maar die is van goede kwaliteit

Comment

Dit is meer een vraa voor de beginners topic, want een dj weet vaak wel welk spul die wilt! Maar mijn persoonlijke ervaring zijn de vestax tafels erg lekker, maar toch heb ik overwogen om de stanton T120c aan te schaffen, omdat de kracht van de magneet sterkste is van alle draaitafels die te koop zijn. Daarnaast vind ik de platter echt super lekker werken en is de pitchfeeling ook enorm lekker. Maar dat is meer dan 2 jaar geleden dat ik ze heb aangeschaft. Als je toch meer van plan bent om met vinyl in clubs te draaien dan moet je die Sl1200 van technics maar aanschaffen. Ik vind ze persoonlijk niet lekker draaien en dat ligt vooral aan de naar mijn mening onstabiele pitch en de laagliggende platter.

Beter is eigenlijk om cd spelers aan te schaffen, tuurlijk is het in het begin super interesant platen, daarom had ik ook platenspelers gekocht toen ik net begon, en naast dat heb ik het ook op vinyl geleerd. Maar ik de omslag naar cd gemaakt toen ik opdrachten kreeg om ergens anders te draaien. Dit omdat platen vaak al oud en grijs gedraaid zijn als ze net uitkomen en dat je toch een vrij brede collectie moet hebben, dit omdat je vaak je eerste optredens die je aangeboden krijgt niet in de stytle zijn in jou plaatjes. En vinyl is gewoon heel duur, je koopt 10 platen waar je 2 maanden later er nog maar 2 van draait en het slijt wat je terug hoort in de kwaliteit in de platen.

Nog maals dit is mijn persoonlijke ervaring je moet uiteindelijk zelf bepalen welk gear je aanschaft!

Hopelijk heb je wat aan mijn advies.

Comment

Heel leuk allemaal, Maar dit topic komt uit 2006. Grote kans dat die gast niet meer op dit forum zit :D

Comment

Waarom is deze dan niet weg gegeooit??:S

Comment

Working...
                      X