Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cool edit pro/Adobe audition

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cool edit pro/Adobe audition

Ik weet dat deze vraag niet in dit forum hoord maar ik kon hier geen
    geschikte forum voor vinden!

Ik ben dj en neem mijn mixes op met cool edit pro.
    Heel afentoe gooi ik mijn fader van mijn mengpaneel iets tever omhoog,
    als gevolg dat me ene plaat harder als de ander klingt.
    hoe kan ik met edit pro zorgen dat ik het db kan limiteren?

(let niet op me spelling)

gr Jakecaan

[EDIT]Topic verplaatst ![/EDIT]

Ja ben ik ook benieuwd naar of dat mogelijk is!! is er iemand die weet hoe dat moet?...

8O

Comment

Eigenlijk is het de bedoeling om al mixend je platen op gelijk geluidsniveau te krijgen. Je zegt dat, als je de schuif te ver open doet, het geluid soms te hard is. Heeft je mengpaneel geen ledjes naast de kanalen die het volume van desbetreffende kanaal laat zien? Kijk er goed naar tijdens het voorafluisteren van de in te mixen plaat (PFL). Door aan de gain te draaien van het kanaal stem je de geluidsniveaus op elkaar af.

Als je niet van die leds hebt of als je niet de mogelijkheid hebt om de kanalen via de leds op gelijk volume te krijgen, hoor je het ook goed al in je koptelefoon. Schakel tijdens het voorafluisteren op je koptelefoon maar eens tussen de kanalen, je zal als het goed is hier ook het volume verschil moeten horen.

Als laatste moet je er ook voor zorgen dat je gewoonweg de schuiven helemaal kan gebruiken. Ik bedoel hiermee, dat je dus de volledige lengte van je schuif gebruikt om te mixen. Van onder tot boven tot ie niet meer verder kan. Test voordat je begint met opnemen of alle kanalen even hard zijn door de schuif helemaal open te zetten en via de gain van het kanaal het juiste volume te kiezen.

Ik hoop dat je dit allemaal snapt, maar zo niet, vragen mag altijd!

Comment

kleine aanvulling ;) Als alle kanalen te hard zijn doordat je je schuiven helemaal opengooit.. dan kan altijd je master nog iets omlaag ;)

Comment

Wanneer je opneemt via je REC output van je mengpaneel maakt het niets uit of je je master omlaag zet of niet. :roll:

Comment

maar dat stond er niet bij in de start post ;)

Je kan namelijk ook gewoon aansluiten via je MasterOutput, kan je dat iig ook nog regelen..

Comment

Dat is een feit, maar dan moet je dus 2 master outputs hebben..... :P
              (of je luistert via je pc... :lol: )

Comment

Working...
              X