ik wil nu graag mijn drive in show(tje) uitbreiden mmaar ik zou nu niet weten wat voor boxen ik het best kan neme ik heb nu al 2x Behringer B-1220 maar ik wil nu meer man aan kunne, kunne jullie mijn boxen aan raden om er bij te doen om meer man aan te kunnen?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Driven-inn boxen
Collapse
X
-
Als je wat geld te besteden hebt, kijk dan eens naar Mackie!!
Die hebben meerdere combinaties met actieve speakers.
Veel vrienden om me heen hebben die setjes gekocht en ze gaan bijna niet kapot. Scheelt ook een hoop slepen met versterkers en de kleine toppen zijn van kunstof, dus lekker licht. Met de srm450 en bijhehorende subs, kun je al zalen tot 400 man aan. Met de zwaardere serie kun je met 1 sub en 1 top per kant feestjes tot 1000 man aan.
Heb je meer geld en een sterke rug, dan is Dynacord misschien iets voor jou. Die Powermaxset brult je oren van je kop. Zelf ben ik helemaal gek van Fรถhn, JBL en EAW... maar dat kost je de kop als je het niet elke week 4 keer weg kan zetten....
Maar voordat je wat koopt, ga gewoon eens ergens luisteren.....
En wat betreft Behringer, sluit ik me aan bij de vorige posters!!!
Een paar sub erbij doen wonderen, zeker als daarbij bij die toppies wat laagaf doet!!! (dan gaan ze in midden en hoog toch net effe wat luider!
Comment
-
Originally posted by DigiJayMet de srm450 en bijhehorende subs, kun je al zalen tot 400 man aan. Met de zwaardere serie kun je met 1 sub en 1 top per kant feestjes tot 1000 man aan.
als ik al voorbeeld mag nemen
de pioneer dvj show daar staat voor 800 man al een dubbele EV set per kant ;)
Comment
-
Originally posted by marcellode pioneer dvj show daar staat voor 800 man al een dubbele EV set per kant ;)
Voor de DVJ-show gebruiken we een enkele EV set (gecombineerd met LAB versterkers) per kant en dan inderdaad tot een maximum van 800 personen indoor. Je zou er wel meer mee aankunnen misschien maar dan is de kwaliteit niet meer te waarborgen en dat staat bij ons erg hoog in het vaandel.
Voor shows in de openlucht en feesttenten gebruiken we een kwalitatief iets "mindere" set, die meer gericht is op "blazen"; 4x AD24 set. Dat gaat ongeveer tot 1200 personen open-air.
Maar 800 man aankunnen met eerdergenoemde Beringher set lijkt me knap....
Comment
-
Maar 800 man aankunnen met eerdergenoemde Beringher set lijkt me knap....
Maar laten we even reรซel blijven. De OP heeft 2 Behringer-toppen en vervolgens wordt er hier gesproken over sets van enkele duizenden euro's. 1 ร 2 subs per kant, extra versterker en cross-over erbij en je bent voorlopig klaar. Gaat het balletje rollen, dan zou Mackie idd een logische volgende stap KUNNEN zijn.
P.S. Ben zelf absoluut geen fan van EV :twisted:
Comment
-
We weten inderdaad niet wat de originele poster te besteden had.
Met Behringer en subs kom je tot 200 รก 300 man aardig uit de voeten.
Die grote Mackie set levert 132Db max. dat levert de Ev MT2 set ook ongeveer. Ik heb vroeger een paar keer met MT2 gestaan en die dingen zijn gewoon top!!! Ik snap dan ook niet dat je niet voor EV gaat... misschien heb je slechte ervaring met de kleine kunstof speakers die 200 en 300 watt kastjes..... Als je er daar 2 van in een zaaltje zet blijft er zelfs in een klein cafe nix van de sound over... Maar ik heb ooit DJ Paul (elstak) zien staan met die kleine kastjes en toen ging ook dat heeeel hard.. ( stonden dan wel 2 subs per kant en 4 topjes per kant)
Als je niets te besteden hebt dan gewoon een paar subs erbij... voor die kleine mackie set moet je ongeveer 4000 uittrekken de grote ongeveer 7000 en dat kost de powermax van Dynacord ook ongeveer!!
MT2 zit je boven de 10000 )of je moet een 2de hands set durven te proberen') de grote sets zitten daar nog verder boven, maar als hij nu voor Behringer gaat, zal dat voorlopig niet de bedoeling zijn.
Comment
-
Ik ben zelf een grote fan van de DAS compact serie, goed geluid, goede throw/spread verhouding en geen gezeik met versterkers meer.
2 van die kisten en je kunt moeiteloos tot zo'n 1000 man aan, 1 of 2 subwoofers erbij en je hebt zo 4- 10 Kw tot je beschikking. Daar kan je als bedroom DJ pas werkelijk de buren mee op stang jagen ;)
Enige nadeel, de bas is werkelijk te goed, ik heb regelmatig dat ik de bassen lager moet draaien in de wat kleinere zaaltjes.
Dit is echt allemaal buiten bereik van wat de poster volgens mij wil/kan.
Dat Behringer spul is niet eens zo slecht als je er eens kritisch naar gaat luisteren. (Dus even niet naar SPL en vermogen kijken maar puur naar de kwaliteit van de weergave) Ik was in ieder geval prettig verrast, zeker als je het gaat kijken wat vergelijkbaar budget conculegajus zoals DAP of Omnitronic voor dat geld leveren.
Ik heb eens kort naar de technische specificaties gekeken. Veel leveren ze niet, 200W RMS met een druk van 95dB, dat is net genoeg voor een klein zaaltje tot 100 personen en dan moet je al flink blazen met die boxen. Als ie er aan beide kanten 1 B1800X subje neer zet, krijgt ie er op bass niveau aan beide kanten 400W RMS @ 98dB bij. Totaal 1200W RMS op 4 Ohm (Als ie de passieve X-over van de Woofer gebruikt) met een druk van iets meer als 95dB... dan zou ie zaaltjes tot 250 man aan moeten kunnen als ie zn topjes een beetje niftig neerzet. Beetje stevige versterker erachter bijvoorbeeld de Europower 2500 die levert per kanaal 750W / 4 Ohm, en dan is de beste jongen voor ongeveer 1000 euri klaar. Als ie dan later verder wil gaan, kan ie er nog 2 woofertjes en een active X-over bijkopen, zijn oude versterker achter de topjes en fertig...
En als het daarna groter moet. moet ie inderdaad wat mooiers gaan kopen.
Comment
-
sorry dat ik nu zo laat reageer maar de pc deed het ff niet :x
ik wil dan denk gewoon 2 subs er bij en dan de p2500 erbij? of kan ik die alleen laten draaien en dan met oude versterker weg doen? en mijn budget is ongv 1000euro dus ik kan niet zo'n set van dynacord kopen want dat is iets te veel van het goede:p
Comment
-
Ligt eraan wat voor versterker je nu hebt.
de EP2500 + 2x subwoofers is budgettair voor 1000 euri goed te doen, in dat geval gebruik je gewoon de passieve crossover van de subwoofers.
Even rekenen, subwoofer levert: 400 W/8 Ohm met een druk van 98dB daarbij komt de B1220 met 200W/8 Ohm met een druk van 95dB
Parallel geschakeld kom je dan uit op 600W/4 Ohm per kanaal. De 4 Ohm die krijg je als je 2 boxen van 8 Ohm doorlust (parallel schakelen heet dat) De EP2500 levert 750 W per kanaal op Per kanaal schakel je dan een woofer en een mid/high box. Voor het mooie had je misschien nog iets overhead kunnen hebben op de versterker, 100-150 W meer had leuk geweest.
Even bij bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/ gekeken (https://www.bax-shop.nl/bax-shop.nl/...ax-shop.nl/.de) en daar leveren ze die dingen voor 275,= stuk plus 355,= voor de versterker, kom je uit op 905,= met de verzendkosten en kabeltjes mee kom je dan wel op zo'n 1000 euri uit. En met die set kun je makkelijk kleinere zaaltjes tot 250 personen aan.
Comment
Comment