Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ff voostellen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ff voostellen

Hoi,

Ik ben nieuw hier, mijn naam is Hilde en ben sinds een paar maandjes verslaafd aan mixen :D

Ik ben eigenlijk op zoek naar feedback voor mijn mixjes. Ik zit normaal gesproken op Partyflock, maar de response valt me een beetje tegen.... Ik hoop dus dat ie hier beter is.

Verders verhuis ik binnenkort weer naar Nederland en moet ik mijn Duitse DJ-vriendjes helaas hier laten en heb in Nederland (nog) geen vrienden cq. kennissen die dezelfde stijl draaien :(

Komt de volgende vraag: zitten hier ook mensen die mijn stijl draaien? Ik draai eigenlijk voornamelijk industrial, hardcore en uitstapjes naar het snellere techno en oldschool werk.

Groetjes, Hilde

Dus.... als er mensen zijn die interesse hebben een beginnerssetje industrial te becommentariseren ;) dan hoor ik het graag.....

Comment

Hey Hilde!

Zo te zien mag ik je als eerste welkom heten. Sets worden hier vaak allemaal becommentariseerd (soms duurt het even).
      Aan je profiel zie ik dat je naar Amsterdam gaat verhuizen. Ik ken daar weinig (lees: geen) mensen, mar mocht je een keer in het hoge noorden komen dan weet ik (en denk ik nog wel wat anderen op dit forum) je wel te helpen.

Veel plezier hier ;)

Comment

Hallo Hilde :welkom3:

Erg goed van je dat je eerst jezelf even voorstelt, zouden meer mensen een voorbeeld aan kunnen nemen.

Je zal hier in ieder geval serieuzere feedback krijgen op je mixes dan op Partyflock. Weliswaar misschien niet gelijk, maar toch ...

Heeeeeeeel veel lees- en postplezier op het DJ Forum !

Comment

Ja, welkom! Ik ben niet zo 'into' dat soort stijlen, maar geen probleem :) Veel plezier hier!

Comment

Thanx mensen :D

Comment

Bedoel je met industrial: hardcore industrial? Ikzelf ben namelijk een industrial/EBM DJ. Ik draai dus industrial, maar dan de tragere, meer techno georienteerde dingen zoals Converter, Asche, Imminent, PAL en zo. Als je in Duitsland gedraaid hebt moet je die stijl wel kennen.

iig: welkom!

Comment

Ik ben beginnend en meer hobbymatig dj.. de zogenaamde huis, tuin en keuken dj ;) Gedraaid (voor mensen/op een feest) heb ik dus nog nooit.

De industrial die ik bedoel is idd industrial hardcore. Sorry voor de verwarring, ik dacht dat het door de rest uit het lijstje wel duidelijk zou zijn 8)

Heb vroeger wel een ander soort industrial geluisterd, meer gekoppeld aan de nog meer underground dan alto scene: feesten in kraakpanden in Amsterdam. Kan me vergissen, maar ik geloof dat Nine Inch Nails (zijn die toevallig Duits? Ze zijn in ieder geval wel bekender hier als in Nederland) meest bekend is en in de richting komt. Waren leuke feesten trouwens, maar ben daar nu dus helemaal uit... EBM ken ik niet.

Greetz!

*edit* ok, had niet goed gelezen... Hele verhaal voor nix 8O haha
                Ken de stijl niet, maar klinkt interessant. Kan het niet zijn dat iets in die richting is van wat ook wel op het Third Movement label uit komt. Das ook traag, industrieel en lijkt soms uberhaupt niet meer op hardcore... Meer op techno daarentegen wel. Koop het spul zelf niet, omdat ik het snel saai vind. Hangt beetje van me bui af...

Comment

EBM = Electronic Body Music, en is een van de populairdere dansstromingen in Duitsland. Ik kom wel eens in clubs waar ze dat draaien, zoals de Matrix in Bochum. Vreemd dat je dat niet kent. De Alternative en gothic afdelingen in de Saturn in Duitsland zitten vol met die shizzle.

The Third Movement brengt inderdaad wel eens die trage industrial dingen uit. Spul als Xaphan en Terrorfakt en zo. Vreemd dat je dat snel saai vind, want dat heb ik dus met Industrial hardcore, omdat ik de beatprogrammering van de meeste hardcore echt te simpel vind, terwijl ik de geluiden meestal wel tof vind. maar ja, dat is weer smaak he? :)

Nine Inch Nails is niet echt industrial hoewel die daar wel invloeden van heeft.. En dat is inderdaad een bekende band, die Amerikaans is. ;)
                  De feesten in Kraakpanden? Dat kan bijna niet anders dan de Inrichting zijn geweest. Dan weet je wat EBM is, want dat maakte zeker 30% van de muziek op die avonden uit. In de jaren 90 waren het vrijwel de enige feesten in nederland waar EBM werd gedraaid, en daarom ging ik er dus heen.

Comment

Welkom! 8)

Dat topic hierboven kan je ook verder helpen misschien.

Er zijn vast mensen die hetzelfde draaien (ik niet)

En hier zitten serieuze dj's ;)

Comment

Working...
                    X