Announcement

Collapse
No announcement yet.

Numark 5000 FX/Numark beatkeeping

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Numark 5000 FX/Numark beatkeeping

Hallo,

Ik heb deze mixer sinds kort hier staan, en is zeker een leuk dingetje:) Faders voelen gewoon stevig aan, leuke effecten, alles lekker overzichtelijk. Niks op aan te merken.

Maar wat ik me zou zelf af zat te vragen:

Die Numark Beatkeeping technologie, heb vaker meegekregen dat dat op zich een goed stukje techniek zou moeten zijn, maar mijn vraag is dus, hoe werkt het?

Kan namelijk een kanaal doorwijzen erheen, en krijg dan ook wel een bpm, maar om het maar ff grof te zeggen, daar klopt dus geen k#t van. Lijkt wel of dat ding maar tot 140/150 gaat, aangezien dat de gemiddelde waarde is wat ik bij een hardcore plaatje krijg (is ook nog stevig up tempo spul)

Zit wel een knopje bij, daarmee reset je de bpm, en kan je de "downbeat" instellen. Geen id wat daarmee bedoeld word. Kan er wel een paar x achter elkaar op drukken, maar dan krijg ik gewoon steeds maar wisselende waardes, variƫrend van mischien 70 tot 350. Zal vast wel ergens de goede tussen zitten, maar ik bedoel, wat heb ik daar aan, dan kan ik ze net zo goed meteen op het oor gelijk leggen, In plaats van net zo lang op dat knopje te blijven drukken tot er een waarde staat die wel eens zou kunnen kloppen:p

Mischien dat iemand hier ervaring heeft met deze mixer/beatkeeping, want dan hoor ik het graag:) Dacht zelf mischien nog iets met dat dat ding gewoon is ingesteld op bijvoorbeeld een 3 kwarts maat, maar vind daar sowieso ook niks over...

Je moet ook geen rotzooi van Numark kopen, maar gewoon pioneer. Nooit problemen met Pioneer gehad, altijd strak op de tel. Heeft alleen moeite met breakbeats met hele zware bassen.

Comment

3 kwarts maat / 4 kwarts maat... whatever maakt niet uit.. hij telt het aantal beats per minuut, niet het aantal maten per minuut. Dat knopje is er waarschijnlijk voor om zelf op elke beat erop te drukken, als je dit nauwkeurig doet moet er een goede BPM uitkomen, als dat niet zo is, dan is dat ding gewoon crap, want het BPM vanuit een een paar pulsjes uitrekenen is nog wel t simpelste stukje technologie in je mixer.. bij wijze van spreken dan ;)

Comment

Mijn ervaring met de beatkeepers van Numark is dat ze vaak voor geen meter kloppen.....zou het dus gewoon maar op gehoor doen.

Comment

Hier heb ik wat aan mensen.

Beetje jammer dan weer eigenlijk... Mixer was niet echt goedkoop. Maar goed, voor de rest ben ik er gelukkig toch best tevreden mee, en goed, die bpm counter gebruik je toch bijna nooit eigenlijk. Was alleen leuk geweest als het werkte zo als het hoorde :roll:

Dacht overigens wel ooit eens op het new line forum gelezen te hebben dat Dre iets erover zei dat Numark het beatkeaping gebeuren aardig onder knie had... Beetje vreemd dus weer, aangezien dre normaal toch wel verstand van zaken heeft zo te lezen.

Comment

Originally posted by Stephanie!
            Mijn ervaring met de beatkeepers van Numark is dat ze vaak voor geen meter kloppen.....zou het dus gewoon maar op gehoor doen.
            Dat is inderdaad waar, vraag me dan ook af waarom ze er zo'n ding inbouwen.

Ik mix uiteraard gewoon op gehoor maar heb het eens uit nieuwschierigheid geprobeerd met een beatkeeper, moet je zeggen dat het echt voor geen meter werkt.

En het is ook nog eens flink irritant.

Conclusie:

Echte DJ's mixen op gehoor :!: :!: :!:

Laat dat even duidelijk zijn....
            Ik heb gesproken :wink:

Comment

ik heb een beatkeeper van numark en deze werkt goed

wat ik wel vindt dat ie lang over de counting doet en dat ie er wel eens naast ligt ik heb er iig mee leren beatmixen!!!

Comment

Working...
              X