Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hoe werken met shoutcast

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe werken met shoutcast

hallo,

ik ga binnenkort draaien met shoutcast, maar ik zit met een probleem, want alles is al geïnstalleerd en alle instellingen zijn goed geregeld enz. maar ik heb thuis een router, dus moet ik iets doen met de ip adressen van de router en mijn pc... router is lokaal ip en pc is internet ip.
    Ik had het al aan iemand gevraagt en die zei dat ik van mijn lokaal ip het internet ip moest maken, maar ik snap niet hoe ik dat moet doen en of dit wel de goede manier is?

Ik heb geen flauw idee... Ik zal het ff aan me vader voorleggen. Dit is een onderdeel van zijn werk ;)

Comment

oke bedankt...
      zou mooi zijn als het gaat werken :D

Comment

Re: Hoe werken met shoutcast

Originally posted by DJ-Funk
        hallo,

ik ga binnenkort draaien met shoutcast, maar ik zit met een probleem, want alles is al geïnstalleerd en alle instellingen zijn goed geregeld enz. maar ik heb thuis een router, dus moet ik iets doen met de ip adressen van de router en mijn pc... router is lokaal ip en pc is internet ip.
        Ik had het al aan iemand gevraagt en die zei dat ik van mijn lokaal ip het internet ip moest maken, maar ik snap niet hoe ik dat moet doen en of dit wel de goede manier is?
        Je moet er voor zorgen dat de computer waar je shoutcastserver op draait, van buiten de router zichtbaar is. Dat doe je door in de router een z.g. port forward in te stellen.
        Dan moet je het interne IP nummer vna je shoutcast server weten EN het poort nummer wat shoutcast gebruikt.
        Welk merk en type router gebruik je?

NB: Denk je ook even aan BUMA/STEMRA? Als je uit Nederland (en vele andere landen) een internet audiostream faciliteert moet je (strikt volgens de regels) auteursrechten betalen over de muziek die je "uitzendt".

Comment

Re: Hoe werken met shoutcast

Originally posted by Yarut
          NB: Denk je ook even aan BUMA/STEMRA? Als je uit Nederland (en vele andere landen) een internet audiostream faciliteert moet je (strikt volgens de regels) auteursrechten betalen over de muziek die je "uitzendt".
          Maar die kan je ontlopen om je shoutcastserver ergens in verweggiestan te laten draaien. Bijvoorbeeld in Zuid-Korea China Tokelau enz.

Comment

ik heb een e-tech DLS/adsl router....

en ik weet wat de regels zijn met shoutcast!! :D

Comment

Originally posted by DJ-Funk
              ik heb een e-tech DLS/adsl router....
              Zoek uit welk poortnummer shoutcast gebruikt. Is meestal iets tussen 8000 en 8999.
              Bepaal welk IP adres je schoutcastserver gebruikt. Zal iets zijn van 192.168.1.13 of zo.
              Log in op je ADSL router, meestal is dat http://192.168.1.1/ en zoek in de menu's de opties voor PORT FORWARDING op.
              In de port forwardingtabel moet je instellen dat de router alle externe aavragen voor de shoutcast poortnummers doorgeeft aan het interne IP adres van je shoutcastserver.

Dat is alles.

Comment

ik probeer het binnenkort, want ik heb er nu nog even geen tijd voor
                dus als het niet lukt horen jullie het wel
                maar alvast bedankt voor jullie hulp!

Comment

Working...
                X