Announcement

Collapse
No announcement yet.

Probleem met acapella's

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Probleem met acapella's

Hey

Ik gebruik regelmatig VDJ ( Virtual DJ ) en mix graag jump enzo ...

Nu heb ik een probleem ik heb een bootlegg gemaakt van my humps met hit harder en dat lukt aardig omdat de acapella een goede bpm heeft.

Nu heb ik nog enkele gedownd van 't net maar die zijn niet zo goed niet van kwaliteit maar bmp is +/- 170bpm wat natuurlijk te snel is voor een jump nummertje

Als ik het laat zakken tot 150bpm dan is dat zoooooooo traaaaaaaag gezongen en klinkt het echt niet op de beat

Wat ik wil is dat je de acapella op 15Obpm kan laten spelen en je kan horen dat het sneller gezongen wordt

grtz

spirit

Dit bereik je met "time stretching". Ik heb alleen geen idee of dat ook met Virtual DJ te realiseren is.

Door middel van time stretching kan je een sample uitrekken/inkrimpen zonder dat de toonhoogte verandert. Het werkt als volgt:

Bij het uitrekken van de sample worden er piepkleine stukjes stilte tussen de sample gezet (dus wordt de sample wordt langer) die alleen hoorbaar zijn als je de sample te veel uitrekt.

Als je bv. een sample hebt die, laten we zeggen, "PARTYPEOPLE" zegt, krijg je bij time stretching dus: "P-A-R-T-Y-P-E-O-P-L-E".

Bij het inkrimpen van de sample gaat dit dus andersom en worden er dus stukjes tussenuit gehaald zodat de sample korter wordt.

Comment

dat lukt met VDJ maar je hebt wat mogelijkheden hoor :lol:

enable
      diable
      high quality
      crazy
      insane
      super insane

en hoe ga je te werk

bv de acapella van beyoncé is +/- 170 bpm
      hoe kan ik die dan laten draaien tegen 150bpm en al wat "sneller" gezongen zonder de toonhoogte(pitch) te veranderen

alvast dikke mercie hoor :wink:

Comment

Dat moet je dan ff in VDJ uitvogelen. :wink:

Comment

Maar beyoncé is echt geen 170 hoor....

R&B he... meestal rond de 90

Comment

wil hem u doorsturen tes 170

Comment

Originally posted by DJCASE
              Maar beyoncé is echt geen 170 hoor....

R&B he... meestal rond de 90
              Nou hebben sommige beatcounters wel eens de nare neiging beats dubbel te tellen.....dan zou het dus wel uitkomen. 170/2=85

Maar wel een beetje jammer dan dat je zelf niet hoort dat de bpm die bij de accapella hoort echt geen 170bpm kan zijn.

Comment

als VDJ dit aangeeft zal het wel zo zijn zeker :roll:

Comment

Gebruik Music Maker, daarmee is het heel simpel te doen!

Comment

Working...
                  X