Announcement

Collapse
No announcement yet.

Leasen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Leasen

Ik sprak laatst in Vrouwlijke dj,
    die had CD spelers geleast, (afhalen, in termijnen betalen)

zei had dan 2x de Pioneer cdj800, en betaalde in totaal 400 per stuk.
    ze had het over Eiland muziek?? zit in arnhem (erg ver weg van enkhuizen)

iemand nog een winkel/site waar ze dat ook doen? en de prijs ervan per maand/per stuk ongeveer??

zou het graag willen wete,
    M@zzels

Lease is nogal ingewikkeld, bestaan namelijk meerdere vormen van die onderling nogal verschillen. Laten we het dus maar houden op kopen op afbetaling. Dat wordt door wel meer winkels gedaan. It's, Expert, Electroworld, etc hebben vaak ook van dat soort regelingen. Je sluit dan eigenlijk een lening af tegen een vaak extra hoge rente. Net als bij elke lening moet je even goed de voorwaarden lezen mbt eigendomsvoorbehoud, pand, etc. Wellicht is het zelfs gunstiger om gewoon bij de bank te lenen en dan te kopen.

Maar we hebben het over zulke lage bedragen (in geval van lenen) dat wanneer je dat niet op korte termijn bij elkaar krijgt, je waarschijnlijk ook geen lening krijgt. :wink:

Gewoon even sparen en dan kopen of de lat wat lager leggen.

Maar om toch even antwoord te geven op de vraag: kijk hier eens:

Comment

jah okey,
      maar er staat dus op de site die ik gevonden heb: www.eilandmuziek.nl dat het rente vrij is, en je 25 euro per maand per cd speler betaald...tot dat bedrag.
      lijkt mij dus niks verkeerds aan, of denke jullie dr anders over?

Comment

Goed de kleine lettertjes lezen en berekenen hoeveel je in totaal voor je apparatuur gaat betalen (termijn, rente etc).

Comment

ok, wat is redelijk voor de cdj 800 mk2 (2stuks) 14a1500?

Comment

Originally posted by Tomazos
            ok, wat is redelijk voor de cdj 800 mk2 (2stuks) 14a1500?
            Bij bax (zit in goes) kan je ze kopen voor 749 euro per stuk. 1498 euro dus.

Comment

Het stomte wat je kan is hiermee in zee gaan. Of je wilt geen huis kopen. Het probleem namelijk is dat je geregistreerd wordt bij het BKR te Tiel. Als een keerniet betaald heb je gewoon probleem.

Mijn tip: ga sparen kost je namelijk minder geld.

Comment

betalen ken ik het wel, dat is geen probleem.

ze zijn al onderweg. ik wacht erop tot ze binnen zijn;)

Comment

is geen leas.....daar heb ik mijn set ook gehaald...is een regeling die je met confordcard aangaat..(aanbieding) niet met de winkelier zelf.

btw den haag arhem is ook een afstand maja...had het wel over ;-)

Comment

Originally posted by DJswen
                    Het stomte wat je kan is hiermee in zee gaan. Of je wilt geen huis kopen. Het probleem namelijk is dat je geregistreerd wordt bij het BKR te Tiel. Als een keerniet betaald heb je gewoon probleem.

Mijn tip: ga sparen kost je namelijk minder geld.
                    Vaak wordt je alleen bij het BKR geregistreerd als je langdurig niet betaald. Als jij gewoon je poen betaald is er niks aan de hand. En je hebt vaak echt geen probleem na een keer niet betalen.
                    En zeg nu zelf....25 euro per maand is helemaal niet erg om te moeten betalen als je daar hele lekkere spelers voor krijgt die misschien zichzelf er wel weer uit betalen. Paar biertjes per maand minder zuipen dan maar.....

Comment

Bij elke wat zeg ik..."ALLE" leningen worden geregistreerd bij BKR (Bureau Krediet Registratie)... Bij een nieuwe aanvraag van een lening wordt er eerst getoets of je status goed zit ( of je een wanbetaler bent of niet) Bij goedkeuring kan de bank of leen instantie uitkeren. (gelang je inkoomen)

Zo nu komt het!!!

Hypotheken worden dus niet geregistreerd omdat het niet om een krediet gaat, maar om een hypotheek. wel is het zo dat als je een huis wil of gaat kopen dat ze gaan toetsen ( de financierder van je hyphoteek) wat de status is en de hoogte wordt bepaald door je inkomen en geregistreerde leningen.

Conclussie: Als je braaf je leninegen betaald is er geen vuiltje aan de lucht.

BTW Leasen is wat anders!! Doe bij winkels als skala en auto bedrijven bv die doen aan leasen..

Comment

okey, ik dacht dat het leasen hete,
                        maar ik denk wel dat ik ze ga halen, het is 2x 25 euro in de maand betalen. (2 cd spelers) en dan tot de 1400 euro ofzo.

ik heb tot nu toe alleen goeie reacties over het bedrijf gehoord uit me omgeving dus dat speelt ook wel mee:)

Comment

Originally posted by Tomazos
                          het is 2x 25 euro in de maand betalen. (2 cd spelers) en dan tot de 1400 euro ofzo.
                          Is niet 2x maar 1x €25 over het totaal bedrag ;-)

Het heet 25x25 flexipay van Confortcard. (de rest betaal je in een keer)
                          dus €625,- (in 25 maanden daarna + €775,-) excl. rente per maand=1.601% Effectieve rente op jaarbasis 21%

je kan bellen en telefonische je gegevens door geven en hij beld jou binnen een aantal min. terug of het goed gekeurd is ja of nee ;-)

Comment

raar, dan duurd het wel HEEL lang heb ik het idee...
                            weetje dat zeker?
                            lijkt mij logischer dat het 50 eu in de maand word omdat het 2 produkten zijn..

Comment

Je kan het ook in een keer betalen als je dat ook kan...geen probleem.
                              Het hoeft niet 25x25 als jij dar eerder kan aflossen is ook geen probleem, daarom heet het ook flexipay ;-)

BTW is aftrekbaar van de belasting ;-) (rente van de lening..tenminste laat je hier over even informeren ;-) )

Comment

Working...
                              X