Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stelling: dj'en is niet meer zoals het geweest is...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stelling: dj'en is niet meer zoals het geweest is...

discussie forum,

overal waar je wel een discussie over kwijt wilt.

ik start:

stelling: "dj'en is niet meer zoals het geweest is"
    uitleg: IK vind dat het niet meer is zoals het was omdat er nu veel te veel 'makkelijk' heden bij komen kijken zodat iedereen wel kan dj'en.
    met alle BMP counters, bij corrigerende dingen.

zelfs me broerdje die totaal niet muzikaal is kan 2 platen gelijk laten lopen met een pioneer cdj 1000 en dat beroemde mengpaneel van ze, alle bpm's gelijk zetten en klaar.

toen ik op me 9e begon was dat er niet. en toen ik op me 12e op feesten ging draaien was er altijd een pioneer 100s.
    waar je dus PUUR op je gehoor dingen moet mixen.
    zo spreek ik affentoe dj's die ALLEEN met een pioneer 1000 kunnen draaien en mixen. en waarom denk je? :x

mengpanelen worden ook steeds makkelijker met die "foefjes"

lekker op gehoor leren hoor! afplakke die bpm's

dat wou ik ff kwijt. nu jullie,

MOD-MODE ON: Fora zijn helemaal gebaseerd op het discussie-principe, want anders zou het wel heel stil worden. Daarom de topic-titel even aangepast. MOD-MODE OFF

Comment

Misschien is je broertje stiekem toch wel muzikaal......want de eerste die enkel en alleen kan mixen door naar de bpm counter te kijken moet ik nog tegenkomen. De BPM counter is een hulpmiddel en zeker niet leidend of heilig.

Juist de nieuwe generatie dj-apparatuur biedt mogelijkheden om tricks en truuks uit te halen die voorheen (lees analoog) niet mogelijk waren. Maar je moet het wel weten te gebruiken!

En ik blijf erbij.....je kan een of andere debiel nog zulke mooie apparatuur geven, zonder talent, gevoel en liefde voor het vak kom je echt niet verder dan je slaapkamertje.

Comment

.
        Last edited by DJD-TraXx; Wednesday-12-08-2020, 18:20.

Comment

Ik ben het heklemaal eens met de stelling (of toch niet??)..
          DJ'en is niet meer wat het geweest is, klopt helemaal, want het is veel leuker geworden!!!! De dingen die we nu kunnen doen gaan veel verder dan een beetje scrachen op een sl1200!!!
          En als je echt talent hebt weet je binnen een paar minuten alle nieuwe apparaten naar je hand te zetten. Tis gewoon altijd weer ff wennen!
          Soms sta ik ineens achter een apparaat die ik zelfs nog nooit gezien hebt, of een oude Denon CD met 10% bent.... na een paar plaatjes went het wel weer. Vooral met de nieuwe software zijn veel leuke dingen mogelijk.... Ik ben er blij mee!!!! Maar ik ben ook blij dat ik die tijd met alleen PlatenSpelers mee gemaakt heb!!

Comment

hoe meer djs er komen hoe meer je je best moet doen om eruit te springen en te laten zien wat je kan... Hoe meer skills hoe meer waardering. Ik ben niet van mening dat door de effecten en beatcounters je een betere set kan draaien... iedereen kan een plaatje opzetten maar echte skills zie je gelijk!

Comment

ik mix met een pioneer 100s net zo makkelijk en snel op maat doorlopend als met een 1000.
              maar nogsteeds bij andere dj's afkijken he:),
              zo veel mogelijk contacten HOUDEN.
              maar soms als ik op feesten kom, dan zitten al die dj's maar te kutte met die hot cue's en met die pioneer djm mengpanelen dat t gewoon vervelend word.

zo kwam k op die gedachten eigelijk, ik en vele met mij hebben zich kapot lopen ergen. ben je lkkr aant bewegen komt er weer een klote stuk doorheen of een dj die gaat lopen scratchen wat nergens naar klinkt, dat iedereen zo stond van: wtf ben jij aan het doen.. en dat was op een vrij groot feest he;)

maja, zo kwam ik op die mening

Comment

Er is een hoop veranderd in het DJ vak, in de jaren 80 was het nog normaal dat je naast de mix ook nog eens je plaatjes in de intros aan elkaar lulde. Iets wat je nu allleen nog maar bij Party Jocks tegen komt.

CD spelers was iets van een andere planeet en als er een pitch op zat was het al een heel iets. (kon je als special effect smurfenstemmetjes doen) Ontegenzeglijk is er technisch veel veranderd.

Maar wat is een DJ? In mijn ogen iemand die zoveel liefde voor de muziek heeft dat ie bereid is het slaafje te worden van de dansvloer, en wat is daar aan veranderd in de afgelopen decennia? Niets, DJ's blijven DJ's, de methoden veranderen omdat de techniek vooruitgaat maar het gaat er nog steeds om de crowd dansende te houden op vette platen.

Het wordt makkelijker om DJ te worden omdat je steeds minder aan materiaal nodig hebt... Wat illegale downloads op je laptop en je kan draaien... Aan de ene kant om te janken vanwege de oneerlijke concurentie maar aan de andere kant eigenlijk juich ik dat alleen maar toe want op die manier is er een grotere groep waaruit het DJ talent naar boven kan komen kruipen. En het klinkt misschien wat Sociaal Darwinistisch maar daarvan overleven alleen de beteren, en dat is in het algemeen weer goed voor de kwaliteit geleverd naar de dansvloer.

Comment

Ik ben er dolblij mee met al die nieuwe spullen. De mogelijkheden worden gewoon veel groter en als ik met Abelton Live kan syncen.......COOL! Met smacht wacht ik op Torq van M-audio en hoop ik dat alle DJ's die zich niet aanpassen gewoon vrolijk de pijp uit gaan :lol: (pun intented)

Comment

Re: Stelling: DJ'en is niet meer zoals het geweest is...

Originally posted by Tomazos
                    discussie forum,

lekker op gehoor leren hoor! afplakke die bpm's

dat wou ik ff kwijt. nu jullie,
                    gelukkig doen de bmps het op mijn mengpaneel niet en wil ze ook niet eens,
                    wil nu ook overstappen van cd's naar vinyl, en waarom? cd's vind ik veel minder leuk,
                    vinyl raak je aan, cuen is moeilijker, afremme en versnelle moet je leren etc.
                    plus je bent steeds bezig, en het publiek vind het ook nog eens mooier om te zien ;)
                    ik ga dus lekker ouderwets 8)

Comment

Originally posted by "MoXeGy
                      Niks mis mee, maar kan je dan je spelling misschien ook even leesbaar ouderwets nederlands houden? Je replies zijn nu namelijk super irritant om te lezen. (TIP, de letter n vind je in de buurt van je spatiebalk op je toetsenbord)

Comment

Originally posted by LorddeWorde
                        Niks mis mee, maar kan je dan je spelling misschien ook even leesbaar ouderwets nederlands houden? Je replies zijn nu namelijk super irritant om te lezen. (TIP, de letter n vind je in de buurt van je spatiebalk op je toetsenbord)

:thumbleft:

OT Tip

Een cursus op het gebied van taalvaardigheid en vertalen volg je bij de LOI. Er zijn tal van cursussen. Bekijk het actuele en volledige cursusaanbod.

Comment

[quote=mrserious]
                          Originally posted by LorddeWorde
                          Hmm, beetje gaar getyped ja ;)
                          maargoed, ik vind dat computer dj's en dj's die op beatcounters mixen geen echte dj's.

Comment

Nee , dat zijn geen DJ's uiteraard want de computer doet alles zelf. En die BPM counters op mengpanelen valt ook zonder te luisteren mee te mixen want die zijn immers 100% correct en leggen ook je beat perfect gelijk met de andere plaat die draait....Mensen die met een computer DJ-en moeten ze maar preventief ruimen want alleen vinyl is echt DJ-en.

Comment

Originally posted by Myzrael
                              Nee , dat zijn geen DJ's uiteraard want de computer doet alles zelf. En die BPM counters op mengpanelen valt ook zonder te luisteren mee te mixen want die zijn immers 100% correct en leggen ook je beat perfect gelijk met de andere plaat die draait....Mensen die met een computer DJ-en moeten ze maar preventief ruimen want alleen vinyl is echt DJ-en.
                              jij hebt lef! mag dj tiesto, chuckie, roog enz inpakken want die draaien op cdplayers of een combinatie daarvan ?? :roll: 8O (1000Mk)

Comment

Working...
                              X