Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stelling: dj'en is niet meer zoals het geweest is...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by DAY-ONE
    Originally posted by Myzrael
    Nee , dat zijn geen DJ's uiteraard want de computer doet alles zelf. En die BPM counters op mengpanelen valt ook zonder te luisteren mee te mixen want die zijn immers 100% correct en leggen ook je beat perfect gelijk met de andere plaat die draait....Mensen die met een computer DJ-en moeten ze maar preventief ruimen want alleen vinyl is echt DJ-en.
    jij hebt lef! mag DJ tiesto, chuckie, roog enz inpakken want die draaien op cdplayers of een combinatie daarvan ?? :roll: 8O (1000Mk)
    Yup , die mogen inpakken.....

(LOL , sarcasme gast.....ik werk zelf met een pc en wil binnenkort draaitafels kopen zodat ik timecodedvinyl kan gaan gebruiken) en ik word soms nogal moe van dat slappe gelul. Elke keer als er iets nieuws is gaat iedereen het afzeiken. Op het eind gebruiken ze het allemaal ;)

Comment

Originally posted by Myzrael
      Elke keer als er iets nieuws is gaat iedereen het afzeiken. Op het eind gebruiken ze het allemaal ;)
      CHECK!

Heb je gelijk in maar ik zal je ook vertellen hoe het komt.

Als de producten voor het eerst op de markt komen zit het meestal nog vol bugs enzo. Na verloop van tijd als er wat meer versies en verschillende merken van zijn word het apparaat steeds beter door dat de verschillende bedrijven met elkaar willen concureren... Kijk: Ik heb deze functie en de andere niet...

Neem bijvoorbeeld een cd-speler, toen die net op de markt kwamen waren die zo 4000 gulden. Nu heb je al een pioneer voor 400 euro ongeveer. Dus na een tijd kunnen meer mensen het betalen en zijn de zogenaamde "kinderziektes" eruit gehaald.

Dacht, laat ik ook weer eens iets nuttigs posten :lol:

Comment

Dat klopt maar iemand die alle mensen die met de PC dj-en direct afzeikt heeft daar niks mee te maken. Dat is gewoon iemand zonder verstand van zaken. Dat mensen met een arendsoog naar nieuwe technologie kijken vind ik prima want dat doe ik zelf ook. Maar ik weet dan tenminste waar ik over spreek en wat de problemen met software kunnen zijn. Mensen die domweg wat roepen omdat het anders is dan ze gewend zijn vind ik maar simpel. Even op de BPM counters terugvallend...die werken vaak niet (alleen bij software wel maar ook dan zitten er fouten in) en als ze wel werken helpen ze alleen bij het grove werk. En laat dat grof gelijk zetten van een plaat nu juist het makkelijkst zijn.....het is het exact gelijk zetten en de beats gelijk krijgen dat het "moeilijkst" is.
        Op het moment is voor mij het draaien met een pc en controller moeilijker als met een CDJ omdat mijn pitch faders erg onprecies zijn van mijn controller. Nu zet ik grof de pitch met mijn pitchfaders en heb ik twee knoppen om te fine-tunen....geloof me dat is niet prakties. Maargoed , komt omdat ik goedkoop spul heb. Ik heb er echter mee leren werken en kan er prima mee overweg nu. Maargoed , zodra ik poen heb ga ik toch op TCV over dus ik ga er geen aandacht aan besteden. Puur met een controller DJ-en is mij met de pc niet besteed. Ik heb liever iets groots in mijn handen i.p.v kleine jogdials. Maargoed , tot die tijd zover is kan ik hier prima mee draaien hetzij dat het wat moeilijker werkt.
        Maargoed , nogmaals.....DJ-en met een pc kan je zo makkelijk of moeilijk maken als je zelf wilt. Maar als je denkt dat je met een PC zonder verstand vn nummers of ritme kan DJ-en dan zit je toch echt fout......dat beatmixen zal vaak goed gaan (maar ook vaak de mist in) maar voor goede overgangen moet je toch muzikaal inzicht hebben en dat doet die PC niet voor je. Wel weet ik zeker dat iemand het met een PC sneller kan leren en dus het begin is zeer zeker makkelijker.

En kijk eens naar Abelton Live! Wat een top pakket is dat. Ik vind het niet prettig werken maar ik weet mensen die er geweldige dingen mee doen. Ikzelf vind het pakket alleen intressant voor het maken van eigen tracks....DJ-en heb ik liever "hands on control"....

Comment

Ja, die BPM counters zijn inderdaad niet erg betrouwbaar. Als ik eigen nummers in mijn cdjtje stop, dan staat daar bijvoorbeeld 141, terwijl het nummer in Cubase toch echt 139 bijvoorbeeld. Ik maak ook wel eens mee dat twee nummers exact gelijk lopen, en er toch een verschil is van 3 bpm op de counters. Je zal dus altijd moeten bijsturen, en goed moeten luisteren. Het grof goed zeggen gaat daarentegen wel lekker snel, en dat is wel zo makkelijk. Kan je je concentreren op wat wel belangrijk is, namelijk of die dansvloer wel vol blijft. 8)

Ik heb nog nooit gehoord van mensen die Ableton als DJ tool gebruiken. Het zou in principe wel moeten kunnen. Ableton zie ik wel veel (eigenlijk altijd) bij live optredende artiesten in de dance. Zo weet ik dat Asche, Legowelt, Orgue Electronique en kassen het gebruiken, en ongetwijfeld nog veel meer.

Comment

Vinyl zal gewoon blijven bestaan, maar steeds meer zullen andere tecnieken de overhand nemen. Mixen met de computer is net zo leuk en niet persee makkelijker. Ik mix met BPM studio op de zaak en dat gaat perfekt, ik gebruik de bpm counters wel, maar alleen om snel op tempo te zitten, je moet altijd nog fijn afstemmen, omdat je met tienden van bpm's werkt en dat is nou net niet nauwkeurig genoeg! Als ik wel eens een paar plaatjes moet draaien op een andere lokatie, dan gebruik ik de Behringer controler met het B-DJ programma wat er bij hoort. Dat is niet zo stabiel als BPM studio van Alcatec, maar doet het prima als je een beetje wilt draaien waar het er allemaal niet zo strak hoeft. Op B-DJ zit een feature die de deck gelijk kan laten lopen, maar die gebruik ik niet, omdat ik het A... niet gewend ben en B.... het is gewoon helemaal niet leuk!!! Ableton heb ik ook gebruikt, maar dat is helemaal makkelijk qua mixen. Je kiest daarbij in de transportbalk een waarde voor de BPM en de rest gaat vanzelf, je hoeft hem alleen nog maar ongeveer op het juiste moment te starten en de rest gaat vanzelf... Daardoor heb je dan wel meer tijd over om met alle effecten te spelen... (kan ook irritant worden) Er zijn genoeg grote buitenlandse DJ's die er mee draaien...

Maar ga mekaar alsjeblieft niet zitten afzeiken omdat iemand liever niet meer met vinyl draait.... slaat helemaal nergens op en als een DJ de zaal op zijn kop krijgt met Ableton...???? so be it!!! Het belangrijkste is toch dat je publiek het naar hun zin heeft... dat geeft jouw vanzelf dan ook weer een kik. Sleutelwoord bij het DJ-en is dan misschien wel....

....PLATENKEUZE....

Comment

Techniek hou je niet tegen..get use to it ;)

Comment

Originally posted by djkrat
                Ik heb nog nooit gehoord van mensen die Ableton als DJ tool gebruiken. Het zou in principe wel moeten kunnen. Ableton zie ik wel veel (eigenlijk altijd) bij live optredende artiesten in de dance. Zo weet ik dat Asche, Legowelt, Orgue Electronique en kassen het gebruiken, en ongetwijfeld nog veel meer.
                Sasha gebruikt Ableton en Armin van Buuren mixt zijn ASoT ermee. Hij werkt echter live niet met Ableton want dat vind hij niet leuk (kan ik me zeer goed voorstellen) want dat is het ook niet als je het puur als DJ tool gebruikt.

Comment

Originally posted by DigiJay
                  Vinyl Als ik wel eens een paar plaatjes moet draaien op een andere lokatie, dan gebruik ik de Behringer controler met het B-DJ programma wat er bij hoort. Dat is niet zo stabiel als BPM studio van Alcatec, maar doet het prima als je een beetje wilt draaien waar het er allemaal niet zo strak hoeft.
                  Aangezien ik ook die controller heb (tevreden mee overgens voor simpel werk als je eenmaal weet waar de fouten zitten). Heb je al eens naar djdecks.be gekeken? Erg lekker programma (check de nieuwste beta op het forum wat er met de SPM skin ook nog eens prima uit ziet en logisch is). Ikzelf heb het gekocht want het koste mij maar 32euro en das echt geen geld. De programmeur is een toffe peer die vaak binnen een week een verzoekje van je in het programma stopt. Ideaal! En dit programma is wel stabiel in tegenstelling tot B-DJ en heeft tenminste EQ's die bruikbaar zijn ;)
                  Ik zou zeggen probeer het eens uit de laatste beta met de SPM skin en laat weten wat je ervan vindt 8)

Overgens de BPM analyser van Mixmeister wel erg goed. Het pakket zelf gebruik ik niet maar wel hun gratis BPM analyser. Kan ik tenminste als ik echt lui ben gewoon op sync drukken en hoef ik alleen nog de beats gelijk te leggen. Handig als je wat te drinken wilt halen en haast hebt :lol:

Comment

Working...
                  X