Announcement

Collapse
No announcement yet.

contrakt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• contrakt

dj's rond om me heen adviseren me sinds kort sterk om klein contrakt op te stellen. omdat k nu meer ga draaien dan alleen plaatselijk.

hoe ziet zo'n contract eruit? hoe word hij opgebouwd? miss iemand een voorbeeld ervan?
    het is nu zo, ik word een tijd van tevoren gebelt, of ik dan en dan kan draaien met die en die betaling..

maar dat gaat een x fout natuurlijk,
    vandaar deze (logische) vraag,

Kijk eens:

Is voor bands, maar is voor DJ's ook van toepassing.

Wat ik je verder nog kan aanraden is te specificeren wat je nodig hebt, dus je moet ook een rider hebben. Wat ik daarin altijd zet:

- Eten en drinken
    - Wat voor apparatuur je wil hebben
    - Eisen aan het geluid (sommige tenten hebben geluidsbegrenzing. Dat draait ECHT KUT)
    - Eventuele kleedkamer
    - Gastenlijst
    - Merchandise

Belangrijk is niet te overvragen. Van Halen kan eisen dat ze een schal M&M's willen hebben, waarin alle rode er zijn uitgehaald, maar dat kan DJ Tomazos niet. :)

Ik draai overigens al 15 jaar, en heb nog nooit shit meegemaakt. Ik hoor het wel eens, maar het komt vrij weinig voor. De boel dichttimmeren is echter wel slim.

Comment

vaak is het zo dat organisatoren dit zelf doen..

Comment

Ik denk dat je niet teveel moet overdrijven met een contract dus stuur ze geen 10 a4tjes... Hou het klein en duidelijk op 1 a4.

Comment

En als je een voorbeeldje wilt van een techrider kan je me een PM sturen met je mail address

Comment

ontvangen,
            ziet er toch simpel maar wel GOED uit, met allemaal logische dingen.

zal wel keer zo'n ding maken,
            thnx,

Comment

1 adder(tje) onder het gras als je dit doet.....een dergelijk instelling moet dit gaan verantwoorden bij de belasting (jaarlijks fenomeen). En als de belasting dienst vervolgens bij jou aan de deur komt kloppen..tja wordt het een totaal ander verhaal.

Als je dit aangeeft bij de belasting (als EXTRA inkomsten) zou dat geen probleem moeten opleveren. Dan wel in een ander tariefgroep dan je huidige (als je een baan hebt buiten je DJ inkomsten natuurlijk)

Opzich moet dit geen problemen opleveren.

Comment

en als je int contrakje zet dat dat hun verantwoordelijk heid is?

Comment

mijn ervaring......lekker "zwart" en geen woord over rappen.
                  Eerlijk is eerlijk..als jij nu voor een paar uurtjes draai en je krijgt er +/- €250 (onbelast) voor...dan ga je de moeite toch niet nemen een contract op te stellen en slapende honden wakker maken!? (mits je pro bent en dat het je inkomen is)

Die gasten betalen altijd!! nooit problemen mee gehad. (zie het als een gedoog zone) :twisted:

Comment

Met dit soort zaken moet je goed oppassen. Als de feest organisator een controle krijgt, en hij heeft jou in zijn administratie staan, dan kan het zijn dat de mannen van de belasting ook bij jou komen.

Op de site van het popinstituut staat genoeg te lezen over belasting en gage's. LEES DAT. Het is heel erg belangrijk dat je dat leest, en dat je snapt wat daar staat. Lees vooral over de gageverklaring. Als je namelijk voor elke gig minder dan 136 euro vangt, dan is dat de manier om het te doen.

Een ding wel: BEWAAR ALTIJD JE BONNETJES. Taxi genomen om op of van je draaiplek te komen? Bonnetje vragen aan de chauffeur. Strippenkaar gebruikt? bewaren. CDr's gekocht om je mixen als demo's op te zetten? bonnetje bewaren. Nieuw T-shirt gekocht van dat ene hippe label? Bonnetje bewaren. Dat is werkkleding. :D
                    Helaas geldt dit niet voor apparatuur en CDs, maar alle beetjes helpen.

Comment

Originally posted by DAY-ONE
                      mijn ervaring......lekker "zwart" en geen woord over rappen.
                      Eerlijk is eerlijk..als jij nu voor een paar uurtjes draai en je krijgt er +/- €250 (onbelast) voor...dan ga je de moeite toch niet nemen een contract op te stellen en slapende honden wakker maken!? (mits je pro bent en dat het je inkomen is)

Die gasten betalen altijd!! nooit problemen mee gehad. (zie het als een gedoog zone) :twisted:
                      Niet altijd. mijn tante heeft ook wel eens gehad op grotere feesten dat ze een stuk minder kreeg.

Comment

Originally posted by Tomazos
                        ontvangen,
                        ziet er toch simpel maar wel GOED uit, met allemaal logische dingen.

zal wel keer zo'n ding maken,
                        thnx,
                        Regel 1 van alles: KISS, Keep It Simple Stupid

Als alles lekker duidelijk en overzichtelijk is werkt dat gewoon het beste voor beide partijen.

Comment

Working...
                        X