Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dj (Leer) Bijeenkomsten?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dj (Leer) Bijeenkomsten?

Hey hey ik ben een beginnende hardstyle dj en heb veel plannen en een berg doorzettingsvermogen.

Ik vroeg me af welke (beginnende of gevorderde dj's) er zin in hebben
    om bijeenkomsten te gaan organiseren om wat van elkaar te leren en elkaar te gaan gebruiken als netwerk.
    Ervaringen uitwissellen ten aanzien van bouwen website en commercie enz.

Ook voor in de toekomst te gaan produceren enz enz.

Ik ben tot nu toe nog alleen maar thuis actief maar daar gaat snel verandering in komen.

Ik hoop dat er mensen zijn die intresse hebben een dagje hierheen te komen of andersom om iets van elkaar te leren, en om te weten te komen waar ik nu sta als dj en wat ik nodig heb om verder te komen.

Apparatuur 2 numark tt200 een djm pioneer 400 mixer computer met een berg aan muziek progamma's. en iets van 80 platen

Ik
    MVG DJ

Hey, welkom.
    goed dat je doorzettings vermogen heb want het is zeker niet makkelijk om op te vallen!!

je kan beter dj's in je omgeving leren kennen. ik heb nu zelf in 2 maanden tijd 6 dj's hier in deze plaats leren kennen.
    sommige hebben een dj setje thuis staan die je dan wel mag gebruiken.
    en dat ze je dingen bij leren.

dat is veel effectiever volgens mij dan even naar iemand toe gaan om te leren en dan weer met de trein naar huis.

ook is het HEEL belangrijk dat je een eigen style ontwikkeld.

het heeft bijv geen zin dat Dj Pietje jou alles leert, en je hem als grote voorbeeld neemt, en precies dezelfde technieken gaat gebruiken.
    dan heb je als ware 2 Dj Pietje's.

het is het beste om de basis onder de knie te hebben. en VEEL oefenen. kan niet vaak genoeg zijn, ook al word je er schijt ziek van.
    thusi lijkt t makkelijk maar als je zometeen op groot feest staan, sta je toch ff te kijken en is het moeilijker om volle aandacht erop te houden.

wat k dus wil zeggen;) je kan best van dj's leren. maar ga ze niet nadoen kwa technieken. ontwikkel je eigen mix techniek.

Comment

wil best wat van mijn kunsten aan jullie leren denk dan vooral aan het mixwerk ;)

laat maar horen ;)

Comment

Re: DJ (Leer) Bijeenkomsten?

Originally posted by DJSCHOCKDOC
        Apparatuur 2 numark tt200 een djm pioneer 400 mixer computer met een berg aan muziek progamma's. en iets van 80 platen
        80 platen is echt heel erg weinig. Ik zou pas beginnen met je profileren als DJ als je er minstens 500 hebt.

Comment

Met 80 goede platen kan je best leuke dingen doen. Ik vind het een goed plan en zie niet in waarom er gelijk moet gezeurt worden dat meneer geen 500 platen heeft. Ik vind dit een heel strak plan. Een jongerencentrum zou hier geschikt voor zijn.

Comment

80 platen is veels te weinig. Dat is welgeteld een avond draaien, en dan zal zeker een flink aantal niet aanslaan, met als gevolg een uiterst matige avond. Met een collectie van 80 platen heb je echt heel veel geluk als je een goede avond kan draaien. En dan mag je die zelfde 80 op een volgende avond gaan draaien. Dat wordt gauw saai. Wil je gegarandeerd een goede, en afwisselende avond neerzetten, waarop je kan inspelen op het publiek dan is 500 (in het juiste genre) is daarvoor het absolute minimum. Liefst meer. Als je dat niet begrijpt, heb je in het DJ vak niks te zoeken.

Ja, met 80 platen kan je thuis lekker mixjes oefenen, maar in een zaal draaien? Vergeet het rustig maar. ELKE DJ die ik ken die in de zalen draaien. En dan bedoel ik ook ELKE, heeft minstens 500 platen en CDs, en vaak nog veel meer. De echt goed lopende DJ's hebben er zelfs duizenden. CDs en vinyl bij elkaar opgeteld heb ik er zo'n 4 a 5 duizend! Dat is niet eens veel. Mark Kneppers (DJ Knuppelhout en DJ Pim van Wipneus en Pim) heeft er 30.000!!!

Comment

Re: DJ (Leer) Bijeenkomsten?

Originally posted by djkrat
              Originally posted by DJSCHOCKDOC
              80 platen is echt heel erg weinig. Ik zou pas beginnen met je profileren als DJ als je er minstens 500 hebt.
              pff onzin!!

maakt niet uit hoeveel platen je hebt zolang je maar een leuke set neerzet met bij elkaar passende platen :!:

Comment

Denk maar dat het onzin is, dat is het dus absoluut niet. Jij draait zeker niet professioneel he? Want dan had je wel anders geweten. 80 platen is te weinig. Klaar uit. Of je moet net begonnen zijn, en er elke maand 20 bijkopen. Maar dan nog heb ik mijn twijfels of je wel een DJ carierre kan opbouwen.

Comment

Ik vind niets onzin en ik probeer van al het comentaar te leren dus ook van jou commentaar.

Bedankt en ik zal zeker aan het kopen slaan. nog een adresje? groeten

Comment

Adresje voor hardstyle? Midtown zal denk ik wel de aangewezen bron daarvoor zijn denk ik. Daar kunnen anderen je beter bij helpen. Ik zit in de Industrial en EBM. :) Aan mijn adresjes heb je niet zoveel.

Comment

Originally posted by djkrat
                      80 platen is veels te weinig. Dat is welgeteld een avond draaien, en dan zal zeker een flink aantal niet aanslaan, met als gevolg een uiterst matige avond. Met een collectie van 80 platen heb je echt heel veel geluk als je een goede avond kan draaien. En dan mag je die zelfde 80 op een volgende avond gaan draaien. Dat wordt gauw saai. Wil je gegarandeerd een goede, en afwisselende avond neerzetten, waarop je kan inspelen op het publiek dan is 500 (in het juiste genre) is daarvoor het absolute minimum. Liefst meer. Als je dat niet begrijpt, heb je in het DJ vak niks te zoeken.

Ja, met 80 platen kan je thuis lekker mixjes oefenen, maar in een zaal draaien? Vergeet het rustig maar. ELKE DJ die ik ken die in de zalen draaien. En dan bedoel ik ook ELKE, heeft minstens 500 platen en CDs, en vaak nog veel meer. De echt goed lopende DJ's hebben er zelfs duizenden. CDs en vinyl bij elkaar opgeteld heb ik er zo'n 4 a 5 duizend! Dat is niet eens veel. Mark Kneppers (DJ Knuppelhout en DJ Pim van Wipneus en Pim) heeft er 30.000!!!
                      Het gaat me niet om die 80 platen of dat nu wel of niet genoeg is want uiteraard is dat niet al te veel. Het gaat mij erom dat ik het wat negatief over vond komen. Als enige opmerking op zijn vraag posten dat hij maar meer platen moet kopen en zich dan pas DJ moet noemen vond ik wat hard. Maargoed , zal wel aan mij liggen en laat ik het er maar niet meer over hebben want anders post ik zelf iets wat weinig nut heeft verder in deze context.

Comment

Ja heb je gelijk in ik vond het ook wel cool dat je het voor me op nam. vond het ook wat negatief, maarja toch bedankt

Comment

Ik vind het niet negatief, want ik heb niet de bedoeling om dingen maar goed te praten. Het feit is namelijk dat je, om als DJ een deuk in een pakje boter te kunnen slaan, je gewoon een grondige kennis van muziek en een grote collectie moet hebben. Mijn ervaring is dat je het beter hard kan zeggen. Shockdoc weet nu waar hij aan toe is, en dat is wel zo duidelijk. Zachte heelmeesters, stinkende wonden weet je wel? Als je je denkt als DJ te kunnen profileren met 80 platen, dan ga je zeer snel kei, en dan ook echt kei en keihard op je bek. Met een grote collectie is die kans veel kleiner omdat je dan veel meer alternatieven hebt. Om maar een voorbeeld te geven: je hebt 80 platen, en je publiek blijkt alleen hard te gaan op de platen met funky latin percussie. Daar heb je er maar 10 van. Wat nu?

Comment

het ging om hoe ze moesten draaien geloof ik en ideeen uit te wisselen????

niet om hoe hoeveel platen je moet hebben om een avond te kunnen draaien (al weten we allemaal dat 80 te weinig is) maar daar ging het niet om!!

dus bij het lijntje blijven aub

Comment

idd dat klopt. maarja wat doe je eran he? niemand die mij kan helpen?

Comment

Working...
                              X