Announcement

Collapse
No announcement yet.

Geluidskaart kwaliteits vergelijking

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geluidskaart kwaliteits vergelijking

Hey beste mensen. Ik dacht misschen vinden jullie dit ook wel intressant.
    Op http://audio.rightmark.org/manifest.shtml staat een programma waarmee je je geluidskaarts kwaliteit kan testen. Dingen als frequentie response , S/N level etc. Het werkt vrij snel , is accuraat en herhaalbaar met prakties hetzelfde resultaat en je krijgt het hele gebeuren duidelijk gepresenteerd in een paar formaten waaronder HTML als je wilt.
    Ter voorbeeldjes een paar tests van mijzelf. Deze test uitgevoerd in de audio loopback modus (het simpelst) waarmee dus de output met de input wordt verbonden.

Test1: BCD2000 Audio loopback line-out/line-in

Helemaal geen slechte geluidskaart dus die BCD2000 qua geluidskwaliteit. Beter dan ingebouwde kaarten en meer dan goed genoeg voor een club me dunkt.

Test2: E-MU 0404 PCI Audio loopback line-out/line-in

Alles excellent. Weinig kaarten die dat halen en zeker niet in die prijsklasse. Hele nette kaart qua geluidskwaliteit. Ben er zeer te spreken over en dit staaft het ook extra.

Disclaimer : uiteraard is er meer aan een geluidskaart dan puur zijn geluidskwaliteit. Kwaliteit van de drivers / latency / input en output mogelijkheden spelen uiteraard ook een rol maar die zijn hier buiten beschouwing gelaten. Het lijkt me leuk dat nog een paar mensen dit doet en zijn resultaten hier post. Dan kunnen we een leuk overzicht krijgen. Op de site zelf staan er ook een aantal.
Working...
X