Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tracks op cd branden met zelfde volume HOE??????

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tracks op cd branden met zelfde volume HOE??????

Weet iemand of er een programatje is die er voor zorgt dat alle mp3/wav. op ongeveer de zelfde volume staan!!

itues/nero. enz.. dat werkt echt niet want als er een piek in een nummer zit dan gaat ie al niet meer harder..

iemand?...

iTunes kan bij het toevoegen van nummers het volume normaliseren.. die functie ook al wel s ontdekt ? of bedoelde je die ook ?

Comment

Met mp3Gain kun je je gewenste dB's instellen en zo laten uitvoeren op al je nummers.... Er kan wel eens wat vervorming inzitten, maar ik denk dat je dat ook niet echt tegen kunt houden.
      Mp3gain geeft dit trouwens ook aan... hij laat dan je nummer in het rood zien en onder 'clipping' staat een "J". (snappie??)

Afijn, kijk maar eens op http://mp3gain.sourceforge.net/download.php

Comment

Het is altijd zoeken naar een programmatje die zulke dingen automatisch voor je doet... maar dat zal tevergeefs zijn. Als dat zo belangrijk voor je is, dat zul je het op gehoor en visueel moeten doen. Cool edeit pro en Nero wave editor zijn daar geschikt voor.

1. Kijk naar de wave en bepaal zelf waar de grote pieken zitten, als het een copie van vinyl is, zijn het misschien gewoon tikken en die kun je eenvoudig verwijderen.

2. Dan normaliseren.

3. Op het oog kijken of de files ongeveer even "vol" lijken, als dat niet zo is kun je file opkrikken of omlaag halen door gewoon het volume iets aan te passen.

Deze 2 programma's voegen geen klikken (clippen) toe aan je muziek als je voorbij de 0 dB grens schiet, maar ga niet te ver!!!

Comment

ik gebruik hiervoor magics 2006. maar er zijn zat andere programma's waar het ook mee kan. magics raad ik je af omdat het vrij duur is :lol: en je een hele hoop dan mee krijgt voor maar een klein dingetje.

Comment

Ik gebruik daar ook Nero wave editor voor. Op zich een prima progje voor dit zoort werk...

Comment

er moet toch wel ergens een programatje zijn! die mp3 en wav.. kan dben naar een bepaald nieuvou?.. want ik gebruik nu cooledit maar dat is veel werk al sik al me nummers moet nalopen.. ;=(

Comment

In Nero 6.0 zit een tool genaamd Nero Express. Hiermee kun je een lijst vullen met nummers die je wilt gaan branden op cd. Hier kun je aangeven dat je het geluid wilt normaliseren..

Er kan ook een filter ingesteld worden. Wanneer je b.v. de pieken van 80 dB een 7 dB zachter wilt zetten kun je dit hier opgeven. :wink:

Het is hier ook mogelijk om op te geven dat je geen pauzes tussen de nummers wilt...

Is dit dan wat je zoekt???

Comment

Is dit voor eigen materiaal of voor gebrande CDtjes met verzamelde nummers van andere artiesten?

Comment

oke gaat ik dat eens proberen bij nero..

nou bijde me eigenummers zet ik gelijk al wel goed met logic en cool edit maar als ik nummers download bij dance tunes dan wil het geluids nievou nog wel eens chelen dat wil ik gelijk trekken!!!

Comment

Originally posted by basvanhees

nou bijde me eigenummers zet ik gelijk al wel goed met logic en cool edit maar als ik nummers download bij dance tunes dan wil het geluids nievou nog wel eens chelen dat wil ik gelijk trekken!!!
                      "gaat ik"
                      "bijde"
                      "eige"
                      "nievou" LOL!
                      "chelen"

En dan ben ik nog niet over de zinsopbouw begonnen.....gnegnegne

:P

Comment

Ja sorry schrijven is niet me beste kant..

Comment

Originally posted by Myzrael
                          Originally posted by basvanhees

"gaat ik"
                          "bijde"
                          "eige"
                          "nievou" LOL!
                          "chelen"

En dan ben ik nog niet over de zinsopbouw begonnen.....gnegnegne

:P

komt ie uit den haag?

Comment

Lama...

Comment

Originally posted by Know-L
                              Met mp3Gain kun je je gewenste dB's instellen en zo laten uitvoeren op al je nummers.... Er kan wel eens wat vervorming inzitten, maar ik denk dat je dat ook niet echt tegen kunt houden.
                              Mp3gain geeft dit trouwens ook aan... hij laat dan je nummer in het rood zien en onder 'clipping' staat een "J". (snappie??)

Afijn, kijk maar eens op http://mp3gain.sourceforge.net/download.php

Gebruik ik ook top ding!!

Comment

Working...
                              X