Announcement

Collapse
No announcement yet.

weetje wat me opviel...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• weetje wat me opviel...

aan de TMF Awards.. ALLE, maar dan ook ALLE dj's draaien niet live:P

in het begin gooit die dj van Ali B, ze Pioneer 1000 weg. binnen enkele seconde, (zit daar geen cdtje in.. en draden aan? :roll:

verder viel het me op dat Tiesto 1 Pioneer 1000 had..

jullie ook opgevallen?:P

gebeurd veel vaker ;)

Comment

Klopt......maar tijdens de afterparty was het allemaal wel live :)

Enne....Jerry gooide geen echte CDJ1000 weg, was een dummy.

Comment

Gebeurt heel vaak op grote party!!
        Uit angst af te gaan en angst voor technisch falen...
        Geef ze geen ongelijk, maar haalt wel de rush van het live draaien voor grote zalen uit je bloed. Dan ben je voor mij toch meer een modepopje dan een DJ met lef, die het verdient om artiest genoemd te worden.

Comment

.
          Last edited by DJD-TraXx; Wednesday-12-08-2020, 18:02.

Comment

hecht iemand uberhaupt waarde aan dit 'spektakel' ?
            maar inderdaard vind het wel laf dat ze niet live draaiden.

Comment

ik krege het idee dat tiesto alleen maar ff een mix van Dance 4 life kwam promoten, want ik heb een Live set van Tiesto, en dara hoor je precies diezelfde mix, dat van de Blueman group vond ik wel echt zeker vet!!!!

Comment

Originally posted by DigiJay
                Gebeurt heel vaak op grote party!!
                Uit angst af te gaan en angst voor technisch falen...
                Geef ze geen ongelijk, maar haalt wel de rush van het live draaien voor grote zalen uit je bloed. Dan ben je voor mij toch meer een modepopje dan een DJ met lef, die het verdient om artiest genoemd te worden.
                \

angst om af te gaan zal het wel niet zijn... je kan draaien of je kan het niet en als je niks kan kom je ook neit zover :P

Comment

denk dat tiesto wel kan draaien hoor...maarre het heeft ook met centen te maken als ze mogen playbacken dan is het prijskaartje van de artiest altijd stukje goedkoper dan wanneer ze echt moeten zingen...en tmf is toch echt flink commercieel...dus hoe goedkoper hoe beter :roll:

Comment

Jullie zouden eens zo'n feestje van dichtbij mee moeten maken, dan zou je kunnen begrijpen waarom het af en toe gewoon niet kan...
                    Live draaien of zingen...!!!
                    Bij party's van de grote namen kan het soms niet vanwege de vele optredens en acts tussendoor. Vaak wordt dan alles van DAT of een profi Harddisk recorder gespeeld. Vanwege talloze redenen. Kan zijn dat timing een probleem is, of comunicatie. Een onmogelijk te monitoren party of zaal kan je ook dwingen tot playbacken.
                    Feedback op vinylspelers is ook vaak een issue, omdat je bij wisselingen van podium apparatuur niet de kans krijgt om het goed af te stellen.
                    Als ik het heb over afgaan, dan heb ik het dus niet over slecht mixen of zo... (Tiesto kan het echt wel, daar twijfel ik niet aan) maar over technische problemen of problemen met de uitvoering van zo'n "act"...

Helaas komt het ook wel eens voor dat een DJ gewoon lui is, of dat hij achter apparatuur komt te staan die niet voldoet... (draaitafels worden steeds slechter onderhouden in veel clubs)..
                    Zo hoorde ik DJ Jean eens 3 nachten op rij dezelfde set draaien en bovendien dezelfde fouten maken.
                    De derde nacht wist ik het zeker.... bleek achteraf een centenkwestie te zijn... Een slecht afgesproken gage kan dus ook al een reden zijn om te playbacken.

Comment

Mij viel juist op dat er steeds meer acts WEL live spelen. De afgelopen jaren was dat een stuk minder ivm de tijd om om te bouwen/prikken e.d.

Maar neem aan dat de Digico daar een grote rol in heeft gespeeld. Absoluut knap staaltje van ombouwen zie je op de Vrienden van Amstel live. Elke 10 minuten speelt er weer een andere band. Voorheen betekende dat een gigantisch technisch eiland en een groot monitorworld met tig mixers, maar tegenwoordig zijn dat gewoon een paar digico's.

Voor de duidelijkheid: De Digico is een digitale livemixer voor het PA-werk. Meer weten? Google eens op Digico D5

Comment

idd dit werkt enorm mee een mengtafel na de drums btw ook ;)

of gewoon een roland v drums nemen ;)

monitor mix moet alsnog wel gemaakt worden maar met in ear is dat ook beter geworden

Comment

Originally posted by Stephanie!
                          Klopt......maar tijdens de afterparty was het allemaal wel live :)

Enne....Jerry gooide geen echte CDJ1000 weg, was een dummy.
                          stel je voor dat het een echte zou zijn :-)

Comment

Met dat budget zou dat moeten kunnen :wink:

Comment

Working...
                            X