Dat heb je toch echt zelf in de hand bij het branden..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
mp3 mixen is de toekomst
Collapse
X
-
Het zal toch inderdaad steeds meer die richting opgaan, ikzelf heb zes jaar geleden al met mp3 systemen gedraaid die je gerust een hele nacht af kon raggen zonder te moeten re-booten. En dan praat ik nog wel over een P2 processor met 128mb geheugen!!!( Wat??? zo weinig???)
Toen dacht ik al wel dat het snel die kant op zou gaan maar toch zet ik er dan zelf weer twee TT's bij... Het zal vast nog wel een discussie blijven maar het is bijna zeker onontkombaar dat we steeds digitaler gaan. Ik zie het vooralsnog als steed meer mogelijkheden om steeds creatiever met muziek om te gaan.
Comment
-
geef mij maar cd's
een Hardeschijf is een kwetsbaar plaatje dat rond draaid, zou er niet aan moete denke wat voor reakties je krijg voor 1000 man, en door de Bass trilling slaat dat schijfje vast.
het is mogelijk. in onze eige club hebben we dan: VME Music. word elke week opgewaardeerd en met video's en al.
heb die pc een keer open gehad, zit allemaal schokbestendig matteraal in. (hardeschijf in rubberd e.d) maar je kan er niet ehct mee mixen ofzo.
toch is een Laptop veiliger dan een PC, maar ik hou het bij cd's;)
dan doe je nog MOEITE voor je hobby :twisted:
Comment
-
en wat doen we met dit bericht??
AMSTERDAM - Vergeet de mp3-speler, haal de pickup maar van zolder. In Groot-Brittannië zijn de singles weer aan het terugkomen. Niet op cd, maar op het goeie ouwe 7-inch zwart vinyl.
De vraag naar plaatjes wordt aangewakkerd door onafhankelijke labels en groepen uit het alternatieve circuit, zoals Arctic Monkeys en Kaiser Chiefs, die nu en dan 7-inch singles uitbrengen in gelimiteerde oplagen met verzamelaarswaarde.
"Het is een teken van protectionisme vanuit de indie-gemeenschap", aldus Toby Langley, medeoprichter van Transgressive Records, het label van bands als de The Subways, The Young Knives en Larrikin Love. "Al onze artiesten brengen nummers uit op vinyl." Volgens Langley komt de muziek van deze groepen op 7-inch singles beter tot z'n recht.
Transgressive, dat een onderdeel is van Warner Music, verkoopt z'n meeste muziek op single. Van een plaatje waar er 6000 exemplaren van worden verkocht, is vinyl goed voor 4000 tot 5000 kopieën. Daarnaast worden er nog eens 500 cd-singles verkocht en de rest wordt via internet verspreid.
Comment
-
Da's leuk voor de "indie" muziek ja...
Binnen de electronische scene gaat 't niet zo goed met vinyl ...
Intergroove is failliet, en Rythm Import ook dit jaar gestopt.
Als we geen onderscheid zouden maken tussen muziekstromingen zouden we dit als tegenstrijdig kunnen ervaren, maar helaas. Met house/dance-vinyl gaat dus het niet zo goed.
De lange termijn effecten daarvan moeten we nog maar afwachten, maar ik ken gelukkig nog veel mensen die zweren bij vinyl. :)
Comment
-
@ Bora
Het is dus wel degelijk hoorbaar. Al ben je daar zelf nog niet helemaal over uit, als je je laatste 3 posts even op een rijtje zet. :roll:
De standaard komt nog altijd van het Fraunhofer instituut, terwijl 9 van 10 progjes op hun eigen manier werken. En dà t hoor je dus ook.
Iedereen gebruikt P2P, al is het maar voor thuisgebruik. En dan kom je inderdaad slechte meuk tegen. En uiteraard snap ik ook dat je met goed zoeken en op de juiste legale sites wel goede kwaliteit vind. Was ter illustratie van het hoorbaar-niet hoorbaar verhaal...
Comment
-
Mocht het ooit zover komen dat iedere club om ComputerJockeys gaat vragen, kap ik gelijk met draaien! :twisted: :twisted:
Ik wil in een discotheek een DJ bezig zien met draaitafels (of dan maar met CDJ's). En niet iemand die de hele tijd op z'n beeldscherm staat te kijken.
Vinyl To The Bone!
Comment
-
Ik draai doorgaans met een Cd-like controler op BPM studio.
Mensen vinden het nog steeds leuk om me bezig te zien!!
Moet wel verklappen dat ik ook het licht er nog bij doe.
komt eigenlijk omdat de DJ booth te klein is voor 2 personen.
Als ik dan ergens anders sta te draaien mis ik het "licht doen" gewoon.
Geeft wel de ultieme controle over de sfeer in de zaak en als je er aan gewend bent gaat het niet eens ten koste van de muziek.
Maar dat terzijde!!!! Een starende Dj is inderdaad niet leuk om naar te kijken, maar dat is maar net wat die DJ er van maakt!
MP3 heeft de toekomst (of een ander compressie format) vinyl zal verdwijnen er is eigenlijk nu al geen reden meer om het te blijven verkopen. Veel stukken komen op MP3 het vroegst uit (voor vinyl en over CD's praten we al helemaal niet meer).
DJ-en is helemaal niet per definitie aan vinyl gebonden, het gaat om wat het teweeg brengt bij je publiek.... toch????
Comment
-
Originally posted by DigiJayDJ-en is helemaal niet per definitie aan vinyl gebonden, het gaat om wat het teweeg brengt bij je publiek.... toch????
Want wat heb je immers aan een dj die met vinyl draait en een vloer niet aan het dansen krijgt. :wink:
Comment
Comment