Announcement

Collapse
No announcement yet.

Is het legaal om je eigen mix te laten downloaden !!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Is het legaal om je eigen mix te laten downloaden !!

Ik vraag me af of het wel legaal is als ik een mix gemaakt heb en deze publiceer op het internet?
    Kan de buma-stemra er iets aan doen als het niet zou mogen?

Groetjes

Erik.

ja,

je moet toestemming vragen aan ALLE labels of je hun nummer mag gebruiken in jou mix.

maar... niemand die hier op let hoor;)

zou wel een bewijs bedenken dat JIJ die mix heb gemaakt, eventueel vast leggen op video o.i.d

Comment

Originally posted by Tomazos
      maar... niemand die hier op let hoor;)
      Vergeet dat maar......dagelijks worden dergelijk mixen "uit de lucht gehaald" Meestal naar aanleiding van een tip.....

Comment

yep idd

Comment

reply

Maar dat is vreemd want als je legaal je records koopt heb je de buma stemra rechten al betaald en je promoot altijd tracks van de producers in je mix.
          En stel dat mensen de mix branden dan zitten tegenwoordig ook al buma betalingen in een cd-r.
          Dus dit zouden ze in een digitaal tijdperk drastisch moeten gaan aanpakken in de vorm van nieuwe buma rechten maken.

Comment

hahahahaha en toch trek je aan het kortste eind ;)

dit is het spelletje die we al jaren spelen
            join the club 8)

Comment

Buma bellen

Ik heb de buma stemra een keer gebeld en die willen ook totaal niet veranderen en blijven de oude manier van werken aanhouden dit is toch te bekachelijk voor woorden.
              Eigenlijk moet je een site opzetten en je eigen buma voor dj `s worden .

Hha haa

Comment

wens je veel succes

kijk al met al is de regeling die ze nu hebben leuk maar niet haalbaar!
                maar je wilt toch je beste beentje voor zetten om alles netjes te doen/ regelen

maar ik ben ook van mening dat ik niet 10x ga betalen voor iets

1 voor de cd
                2 als je m ript en brandt
                3 zaal eigenaar

en zo kan ik doorgaan

maar ja gaat nog lang duren ;)

Comment

denk toch wel dat het kan downlaod zo mixen via het usenet.
                  volgens mij moet je,je mix uploaden via een payserver en dit in een van de alt.banaries zetten.

voor het opzoeken van je mix plaats je dit b.v in ftd.
                  en voor het downloaden gebruik je bv grabit of newsleech

Comment

En jij denkt dat BREIN te dom is om er dan achter te komen?

Blijf dromen, het mag gewoon weg niet. Zoals Marcel zegt, er is niet veel aan te doen. En anders domweg het risico nemen....

Comment

Maar hoe kunnen sites als http://www.mixupload.com/ dan kunnen blijven bestaan? Dat is dan toch ook illegaal? Of is het alleen in Nederland zo?
                      Als dát zo is is het probleem ook opgelost; upload je mix naar een buitenlandse server.

Toch?!

Comment

De site doet niets illegaals....die biedt alleen de mogelijkheid om een stukje muziek up-te-loaden. De verantwoordelijkheid ligt bij de up-loader zelf.

Is net als een auto aanbieden in nederland die 240 km kan......je mag het aanbieden, de verantwoordelijkheid om zich aan de maximum snelheid te houden lig bij de gebruiker zelf.

Comment

ja sluiten dat "In the Mix" topic :P

Comment

Nee hoor, wij gaan ervan uit dat onze members netjes toestemming hebben gevraagd en gekregen van de rechthebbenden van de nummers die ze hebben gebruikt :)

Comment

Originally posted by DJDyno
                              Maar hoe kunnen sites als http://www.mixupload.com/ dan kunnen blijven bestaan? Dat is dan toch ook illegaal? Of is het alleen in Nederland zo?
                              Als dát zo is is het probleem ook opgelost; upload je mix naar een buitenlandse server.

Toch?!
                              Bij mixupload is de laatste tijd het volgende gebeurt;

Zo kon je tot voor kort een mix binnenhalen via Podcast, en dus thuis op een cd-tje mikken e.d. Hier hebben ze commentaar op gehad, om aannemelijke redenen dus die functie is verwijdert.

Vervolgens hebben ze de kwestie uitgezocht en zijn ze tot de conclusie gekomen dat het poscasten van de mixen de luisteraars meer aanzet tot het ontdekken van en later aanschaffen van nieuwe muziek en het zou dan ook voor de dj in kwestie meer promotie opleveren. Hoe ze het verder be-argumenteren weet ik niet (zou ik na moeten lezen) maar de podcast functie is weer terug van weg geweest.

Er blijven natuurlijk veel haken en ogen aan dit onderwerp hangen maar blijkbaar zijn er dus wel "mogelijkheden"...

Comment

Working...
                              X