Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Jezus Joey, je kunt wel van 'n klein muisje 'n dikke olifant maken!
What's in a name? Er zijn veel veel dj's die goed zijn en waarvan niemand de naam kent!
Ik ga mezelf niet ophemelen maar als ik ergens heb gedraaid voor 'n licht en geluid bedrijf waar 'k werk of 'n kroeg waar ik door ingehuurd ben en 't is goed gegaan dan zegt dat mij meer dan dat ik over straat loop en iemand zegt van
heey daar heb je dj timm!
't gaat er niet om wat je doet en of je naam nou bekend is ja of nee, 't gaat erom HOE je het doet.....
Leg me dan eens uit wat er precies van me over is?? Blijkbaar mis ik wat van mezelf want volgens mij ga ik best lekker tegenwoordig! :P
Volgens mij doe je een radio programma en worden je setjes hier en daar op het internet afgespeeld?? En oowja die ene keer engeland...
Dus nu wil je zeggen dat mensen weten wat Tnox als ze je naam horen? Zelfs ik hoop dat egt niet voor je dat je dat denkt!
Knul, ik beweer nergens dat ik "overal" bekend ben! (al vind ik het wel wat eng worden dat jij de moeite neemt te onthouden wat ik allemaal doe)
Mijn punt is dat ik mijn DJ-naam al van in den beginnen gebruik!
Oh enne, niet alles wat ik doe staat op internet hoor. Â :twisted:
Op je site kijken is niet eens nodig, maar je hebt zo vaak hier geroepen dat je in Engeland bent geweest en met Denemarken je show doed dat het niet te vergeten is als je hier al op dit forum lang rond zwermt. En zeker voor dj's die ook produceren veranderd de dj naam meerdere keren. Neem dus gewoon lekker de tijd als je er niet uit bent.
jemig Joey, je kunt wel van 'n klein muisje 'n dikke olifant maken!
What's in a name? Er zijn veel veel DJ's die goed zijn en waarvan niemand de naam kent!
Ik ga mezelf niet ophemelen maar als ik ergens heb gedraaid voor 'n licht en geluid bedrijf waar 'k werk of 'n kroeg waar ik door ingehuurd ben en 't is goed gegaan dan zegt dat mij meer dan dat ik over straat loop en iemand zegt van
heey daar heb je DJ timm!
't gaat er niet om wat je doet en of je naam nou bekend is ja of nee, 't gaat erom HOE je het doet.....
amen
Grote olifanten zijn leuker!
Je hebt toch ook een voornaam? En als je ergens een keertje draaid en je draaid daar nooit meer, dan doe je toch iets verkeerd. En als je liever elke week ergens anders draaid dan ben je serieus bezig en heb je die website egt nodig met die ene naam. Maar voor die mensen is dat allemaal al vaak geregeld in hun eigen kring met een naam die bij zijn manier van draaien past. En die groupies van je als je ove straat loopt zullen je toch eerst zien als de Dj van die tent en hooguit bij je voornaam als ze je echt leuk vinden, of denk je dat je dan meteen een superster bent???
En oowja, amen kan je beter niet gebruiken op een openbaar forum het heeft met een bepaald geloof te maken en daardoor kunnen andere mensen zich beledigd voelen.
Joey, ga je eens verdiepen in het onderwerp "Branding" en dan bedoel ik niet dat je je aan het strand moet gaan verdrinken of iets heftigers moet als een tattoo... Ik heb het hier over hoe je een merk opbouwt en beheert. Wat ik al zei, je DJ naam is jouw merk. En daar moet je je dus gedachten over vormen, waar wil je heen, wat voor uitstraling wil ik hebben met dit merk. Het is dus alleen maar slim van Leon dat ie daarover nadenkt.
Zelfs al stel je in het begin als DJ nog niks voor, je bent bezig jouw merk "DJ [Insert Name Here]" op te bouwen. Je draait wat vaker, wordt met je naam op flyers gezet, eigen logo, website... het is een ontwikkeling. En wat T-Nox al zei, je gaat (als je goed bent) vanaf het begin al mensen krijgen die op je gaan letten en dan is het slim dat ze je vanaf het begin al kennen onder jouw DJ naam. Dat is het begin van je fanbase. En die is later ook weer belangrijk, als jij aan het onderhandelen bent met promoters en die weten dat als ze jouw boeken zo een X-tal meer bezoekers hebben omdat jij mensen / fans aantrekt dan kan je toch wat ruimere fees afdingen.
Met andere woorden: het is helemaal nog niet zo dom om er in het begin al je gedachten over te vormen.
En amen betekend niets anders als "het zij zo" of "moge het zo zijn" daar beledig je geen christen of jood mee hoor.
ik ga er niet meer op in om 'n hoop zinloos gediscussier te voorkomen, ik sluit me wel bij bovenstaande aan, een eigen brand is altijd goed in je eigen marketing strategie, maar goed daar ga ik je niet mee lastig vallen......
Dus jij wist op je 15e exact al hoe je je zelfs als dj ging ontwikkelen? Knap hoor! Ik weet uit eigen ervaring nog wat ik allemaal wel niet wou gaan doen. Maar in de tussentijd is mijn naam heel hoop veranderd en is mijn doel ook totaal veranderd. Oke als je echt meteen succes boekt met jou ding dan is je naam als merk wel handig, maar ik geloof dat dit heel zeldzaam is. En nadenken is ook zeker verstandig. Alleen weet ik uit eigen ervaring dat je op een wildvreemd forum geen naam krijgt die bij je past. En als een naam cool is dan ga je die natuurlijk niet weg geven. En zolang je in je slaapkamer staat en voor de klassen feestjes de muziek uitzoekt is een naam naar mijn mening overbodig.
En Dj's met websites en flyers staan allemaal geregistreert bij de belasting en de kvk en dan is een naam verdomt handig ja. Maar voor veel dj's moet die stap nog gemaakt worden en een naam word vaak in eigen omgeving met je eigen vrienden of kennissen bedacht.
Meteen succes boeken en je naam als merk wel handig, dat slaat dus nergens op!
Of je nu succes boekt of niet, je zult zelf toch 'n branding en een onderscheid van de rest moeten hebben VANAF HET BEGIN!! Ik denk, in tegenstelling tot jouw gedachten, dat een naam als een van de eerste branding aspecten wordt bedacht door alle dj's. Natuurlijk kan het zo zijn dat deze veranderd in de loop van tijd, maar je bent er toch mee bezig!!
Een naam is daarom zeker niet overbodig!! Of je nou groot bent of heel klein, je zult toch ergens  "bekend" of desnoods "berucht"  onder moeten staan.
Daarnaast staan lang niet alle dj's met websites en flyers geregistreerd bij de kamer van koophandel, dj's met websites zijn er honderduizenden, dj's die op flyers staan zijn er ook erg veel. En vaak staan die jongens onder contract bij een boekingskantoor, en dat boekingskantoor staat KVK en NIET de DJ.
En ten slotte: Ik ben van mening dat je je naam als eerste zelf bedenkt, vervolgens kunnen anderen je naam wel veranderen en kun jij dit overnemen, maar het komt voornamelijk uit jezelf........
Is goed jongen! Ga jij maar de naam houden die jij ook gebruikte toen je nog aan het prutsen was en iedereen je voor prutser zie. Ik hou me naam nog lekker stil tot ik wel in de scene zit waar ik naar toe wil ontwikkelen en ik niet vergeleken wordt met de klasgenoot van en de dj die daar en daar heeft gedraaid. En dan merk ik nog steeds dat ik voor alle opdrachtgevers dat ze mij kennen als Joey en dat ik voor het publiek voorlopig me ook als Joey zal voorstellen en niet als Dj blabla omdat er al genoeg Dj's zijn die heel hoog van de toren blazen met hun naam. En het is veel leuker om opstraat aangesproken te worden met Joey dan met DJ noem maar wat. Ik vind dus nog steeds zolang je gewoon nog de Dj van bent dat je naam geen effect heeft tot dat je werkelijk artiest aan het worden bent of dat je echt in de line up van bekende Dj's staat. Dan is die merknaam geldig voor je alter ego achter de draaitafels tot die tijd is je naam helemaal niet belangrijk om je naam te gebruiken en helemaal niet als je eens in een kroegje staat de draaien.
Comment