Announcement

Collapse
No announcement yet.

Coolste DJ-naam?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Coolste DJ-naam?

Zoals al eerder gezegd Joey, ga je eens verdiepen hoe dat Branding werkt en kom dan nog eens terug met een zinnige opmerking. Er is genoeg over te vinden in de locale bibliotheek zou ik zo denken... En ga eens nadenken over wat je zegt in je laatste post... zou kunnen dat je een foutje vind in je eigen redenering.

Comment

Sorry maar lees zelf eens door wat je schrijft, en gebruik voortaan interpuncties (komma's en puntkomma's)

Maar goed laat ik je 'n paar dingen zeggen:

Het alter ego van een dj moet inderdaad niet te groot zijn, maar een DJ moet wel een alter-ego hebben, zonder dit alter-ego (ook wel image genoemd) zul je als Dj vrij weinig succes boeken, ten slotte ben je wel een soort van artiest en is het niet alleen je draaikwaliteit maar ook je performance die telt. Vergelijk het met een muzikant, als deze zonder ook maar enige beweging muziek staat te maken kan ie nog zo'n mooie solo weggeven maar dat slaat nooit zo aan als 'n enthousiaste bewegende muzikant. En zo is het met Dj ook, een beetje alter-ego mag zeker wel!

En je laatste zin ben ik het totaal niet met je eens, ik ben een allround-apresski Dj, en ik kan je zeggen dat in dit wereldje een naam wel heel degelijk belangrijk is, zelfs (en vooral) als je "eens in een kroegje staat te draaien"

Comment

Joey zegt dus: "....of dat je echt in de line up van bekende DJ's staat...."

Dat veranderd meteen de hele zaak, want nou heeft mijn naampje toch al eens na Johan Chielen op een flyer gestaan :twisted:  :twisted:

Dus als ik het nu goed begrijp mag ik mezelf onder de grote jongens rekenen????

Wat een kromme manier van redeneren heb je toch Joey...

Comment

Nee nox, als je in de line-up van bekende dj's staat dan moet je je zelf zo goed promoten met je naam en dan mag je alleen maar hopen dat dit succesvol genoeg was om dit vaker mee te maken. En timmy als je zelf eens gaat lezen herhaal je mijn textje, dat je juist die andere image kan hebben, maar als beginner valt er weinig preformance te doen. Als je zelf dus aardig bezig bent snap je zelf ook wel dat je niet vergeleken wilt worden met dezelfde Dj toen je voor je klassenfeestje draaide of de Dj van die pruts tent. Teminste ik in ieder geval niet.

Comment

Eham... op dit moment doe je het imago van DJ Joey nou niet echt goed...
            Welke clubs ook alweer Joey?

Comment

Ik heb het niet over een ander image hebben, ik heb het over een image maken. En juist als je begint valt er veel performance te maken, vanaf begin af aan je is performance een van je images.

Maar goed 'k wil niet al te theoretisch worden (kan je 7 hoorcolleges over image en beeldvorming geven als je wilt)

En ik ben iemand die nooit weg zal lopen of zal ontkennen hoe hij vroeger was...

het is juist stoer om te laten zien wat je in die tijd bereikt hebt!

Comment

Originally posted by LorddeWorde";p=" View Post
                Eham... op dit moment doe je het imago van DJ Joey nou niet echt goed...
                Welke clubs ook alweer Joey?
                Dit imago hier? Tsja dit forum is voor mij meer fun en de discussies en dat komt volgens mij hier goed naar voren. Welke clubs? Me slaapkamer mang! En oowja die ene keer bij de bejaarde soos, was echt een top feestje!

Comment

Originally posted by djtimm";p=" View Post
                  Ik heb het niet over een ander image hebben, ik heb het over een image maken. En juist als je begint valt er veel performance te maken, vanaf begin af aan je is performance een van je images.

Maar goed 'k wil niet al te theoretisch worden (kan je 7 hoorcolleges over image en beeldvorming geven als je wilt)

En ik ben iemand die nooit weg zal lopen of zal ontkennen hoe hij vroeger was...

Dat heeft toch verder niks met je DJ naam te maken, tuurlijk kan je je preformance oefenen net als plaatjes gelijk leren krijgen. Maar je bent toch wel met mij eens dat als je nog niks doed en een paar kleine opdrachtjes doed zoals de disco in de buurthuis of de kleine kinderen bij de hockey club dat je dan niet die ene DJ naam gaat gebruiken waarmee je hoopt groot te worden. Of vindt jij het wel leuk om vergeleken te worden met de jongen die toen de muziek verzorgde? Wat vaak in dat stadium nog slecht gedaan is ook.

Comment

Joey, Natuurlijk wil je dat wel, de mensen zien dan de progressie die je maakt! Dat is juist een heel belangrijk punt in het begin, dat anderen en zeker collega DJ's zien dat met de kansen die je krijgt je wat doet. Op die manier krijg je het imago van een belofte en daarna dus het imago van iemand die die belofte ook heeft waargemaakt. En zeg nou eerlijk, als je een collega hebt die in het begin staat te prutsen (wat als je de juiste platenkeus hebt op de vloer niet eens opvalt) en daarna alleen maar beter wordt, praat je daar dan positief over of blijft het een prutser? Zeker in het begin van je carriere is dit soort positieve beeldvorming die je zo opbouwt echt heel belangrijk. En die beeldvorming "kleeft" aan je DJ naam ofafhankelijk of je een goede DJ of een hele grote DJ naam wordt.

Eén van de belangrijkste dingen om nieuw werk te krijgen als DJ is het netwerken, en een van de belangrijkste dingen die daar in zitten is mond tot mond reclame. En heb je het dan over die ene gozer die ooit eens in die ene kroeg gedraaid heeft (hoe heet ie ook alweer?) of DJ "XYZ" ?

Ik geloof dat het punt wel gemaakt is, zolang je met je laptopje op je slaapkamer zit te oefenen is het misschien nog onzin maar zodra je in het openbaar gaat draaien moet je gaan nadenken over je DJ naam.

Comment

Originally posted by dj_joey";p=" View Post
                      Originally posted by djtimm";p=" View Post

Dat heeft toch verder niks met je DJ naam te maken, tuurlijk kan je je preformance oefenen net als plaatjes gelijk leren krijgen. Maar je bent toch wel met mij eens dat als je nog niks doed en een paar kleine opdrachtjes doed zoals de disco in de buurthuis of de kleine kinderen bij de hockey club dat je dan niet die ene DJ naam gaat gebruiken waarmee je hoopt groot te worden. Of vindt jij het wel leuk om vergeleken te worden met de jongen die toen de muziek verzorgde? Wat vaak in dat stadium nog slecht gedaan is ook.
                      Ik vind het anders nog steeds prettig als mensen positief reageren op hoe ik als dj ontwikkeld ben sinds "vgoegah"!!
                      Heb ik helemaal geen moeite mee...
                      Wat moet ik dan zeggen... nee, dat was ik niet??
                      Kom op zeg, ik sta gewoon voor wat ik doe; dat was toen al zo en dat is nog steeds zo en daar heb ik geen andere naam voor nodig hoor.

....Ohja, om het nog maar eens aan te stippen (en nu zal Joey wel met een waslijst spelfouten van mijzelf komen...)
                      Doed is met een T en gebruik nu alsjeblieft eens wat punten en comma's.

Comment

Originally posted by LorddeWorde";p=" View Post

Ik geloof dat het punt wel gemaakt is, zolang je met je laptopje op je slaapkamer zit te oefenen is het misschien nog onzin maar zodra je in het openbaar gaat draaien moet je gaan nadenken over je DJ naam.
                        En dat vind ik nu ook! Iedereen mag daar natuurlijk zijn of haar standpunt over hebben en dat is goed, ik volg Tnox dat ik sta voor wat ik doe, en me niet schaam voor het verleden, er alleen maar trots op kan zijn dat ik gegroeid ben en kan laten zien dat het wat meer geworden is!

Comment

Met de laatste 3 posts kan ik het wel eens zij :).

Nee Tnox ik ga je spellingsfouten niet verbeteren kerel.

Comment

zo duurde ff maar we zijn er bijna uit :P En het is zijN en niet zij he ;)

Comment

zo duurde ff maar we zijn er bijna uit :P En het is zijN en niet zij he ;)

Comment

Goh, zijn we er dan deze keer op een beschaafde manier uitgekomen???

Bravo voor ons, jongens haha

Comment

Working...
                                X