Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vragen voor Dj's

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vragen voor Dj's

Hé, wij zijn voor school (NL&T) bezig met een PO over het gehoor. Wij hebben een paar vragen die beantwoord moeten worden door dj's, dus als hier iemand kan helpen: heel graag!

- Hoe bescherm je jezelf en het publiek tegen de harde muziek?
    - Heb je nog tips om het gehoor te beschermen?
    - Pas je de muziek aan aan de omgeving (grote/kleine ruimte enz.)

Heb je verder nog boeiende/nuttige informatie: zeg 't maar :D

antw:gehoor bescherming op maat gemaakt bij beter ho*en -10 db is teveel naar mijn mening
    publiek beschermen we doordat we niet harder draaien dan 95/96 db

antw: zie antwoord hierboven

antw: zie antwoord hierboven

boeiende info dj's zijn vaak stok doof laat ze een monitor gebruiken en die lekker hard zetten dan kan het zaal geluid nml zachter staan
    doordat de dj's vaak doof zijn draaien ze er meer mid hoog in zodat ze het zelf beter horen heheheheh

hoop dat je er iets mee kunt

Comment

Mezelf: Alpine oordoppen met gele filters (dempen 20dB)
      Publiek: Niet. Die moeten ook maar oordoppen kopen.

Oordoppen, monitors en koptelefoon niet te hard, niet te diep met een wattenstaafje bij het uitbaggeren van je oor.

Ja, ik loop altijd rond, en stel de EQ's bij totdat het resultaat me bevalt.

Comment

Booth aanpassen heb ik geen oordopjes nodig want alle geluiden moet ik horen...(dat uit mijn monitor komt) publiek tja daar zorg de PA man voor ze weten precies hoeveel DB uitgestoot moet/mag worden.

- Heb je nog tips om het gehoor te beschermen? niet te hard je koptelefoon zetten icm met je monitor moet het lukken. 1x koptelefoon opzetten (be)luisteren loopt het SINQ dan ga je over op je monitor...that simpel...

een beetje vage vraag.....ik pas mijn muziek niet aan in zin van..als ik een Break DJ ben zal ik ook breaks draaien..grote kleine ruimte tja...ik draai maar los...daar wordt je voor betaald...toch?! wel is het zo dat je altijd gemotiveerd moet blijven bij klien als groot publiek..het moet niets uitmaken en draaien als de beste.

Tip...creeër je eigen styl

Comment

Working...
        X