Announcement

Collapse
No announcement yet.

Feest Organiseren voor ongeveer 150 man

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Feest Organiseren voor ongeveer 150 man

Hallo,

als eerste ik weet niet of dit topic precies op de goede plek staat...

Maar!!
    Ik en mijn broer en nog een paar anderen willen een groot feest gaan geven.. En dan niet gewoon een feestje in de achtertuin ofzo nee echt groot aanpakken...
    toch zitten we met enkele problemen want hoe zit het precies met de wet? wij willen het feest gaan geven hier op het plein in de straat en natuurlijk oko de hele straat uitnodigen en mededelen dat er een feest komt..
    maar waar moeten we dus allemaal rekening mee houden? qua organisatie en de wet? Wat mag en wat mag niet van de wet?

Re: Groot Feest Organiseren

Je moet volgens mij nog al wat vergunningen aanvragen en ik denk geluids overlast je grootste probleem is

Comment

misschien gaat het feest in een gymzaal plaatsvinden, dus dan heb je geen geluidsoverlast meer

Comment

Inderdaad een vergunning aanvragen bij de gemeente (evenementen-vergunning), vergunning bij de brandweer (als het in een sporthal gehouden wordt), zorgen voor goede beveiliging, vergunning bij de Buma (voor het openbaar ten gehore brengen van muziek), goede promotie opstellen, zorgen dat je budget hebt en zorgen voor betrouwbae partners.....

O ja.....en een flink incasseringsvermogen voor als het mislukt :)

Comment

Originally posted by DJ-Funk
          misschien gaat het feest in een gymzaal plaatsvinden, dus dan heb je geen geluidsoverlast meer
          Reken maar van yes......een gymzaal beschikt nit over geluids-issolatie. Je wilt niet weten hoe ver geluid kan reiken.....vooral 's avonds en 's nachts al het stil is op straat!

Comment

doe het op koninginne dag dan mag er volgens mij veel meer :D

Comment

Denke je dat??? Gymzaal heeft erg slecht isolatie, dus muziek is zeker wel buiten te horen.. of je moet je eigen stereo setje gebruiken.. dan mischien niet nee. En wat denk je van de mensen die na het feest rond het pand rondhangen? Dat die geen herrie zullen maken?! :lol:

Feest geven gaa niet zomaar hoor.

Denk aan:
              Vergunning
              Beveiliging
              Eventueel EHBO
              Licht en geluid
              Bedieningspersoneel
              Personeel voor opbouwen, afbreken en schoonmaken
              Eventueel flyers als je echt groots wilt

Even voor sponsoren kijken dus, anders ken je vlink op je b*k gaan.

Succes.

Comment

haha.. mijn setje van hier thuis. kan je geen setje noemen!!
                Maar eerder een SET!
                dan wel niet echt geschikt voor dj gebruik (kan wel) maar eerder voor goede kwaliteit
                oftewel voor home theater :D

maar poeh he dat zijn veel vergunningen
                kan het niet gewoon bijvoorbeeld buiten.. hier op het plein. Dan informeer je iedereen in de buurt (zij mogen natuurlijk ook komen) en dat je dat een groot buurtfeest houdt. licht en geluid is geen probleem voor mij, personeel ook niet.. en de brandweer moet die buiten nog te pas komen? en de buma?? hoe vraag je dat aan?

Comment

Originally posted by DJ-BasRose
                  doe het op koninginne dag dan mag er volgens mij veel meer :D
                  wat mag je dan allemaal? en wat niet?

EDIT!::
                  hier wordt ik wel blij van, hier gaat het namelijk om precies wat ik wil..
                  zie

maar hoe zit het dan met het geluidsoverlast precies? Als je de hele buurt waarschuwt dus ook echt de hele buurt niet alleen je buren ofzo... is er dan geen sprake meer van geluidsoverlast?

[/url]

Comment

Als je iedereen hebt gewaarschuwd, wil toch niet zeggen dat iedereen het ok vind? Dus als ik iedereen op de snelweg aangeef dat ik 200 KM/uur ga rijden, dan mag ik dat omdat ik iedereen gewaarschuwd heb?? :lol:
                    Ga eerst eens praten met je gemeente voor je aan zoiets groots begint.. Want bij buitenfeest geen brandweer??? Hmmm, dus je dj-booth kan buiten niet branden?

Comment

haha.. ja dat kan wel.. maar ik hoef dus geen vergunning meer aan te vragen, zie link krantenartikel hierboven.. Maar als de buurt ook wordt uitgenodigt (dus je maakt er een soort van buurtfeest van) is er toch geen probleem met geluidsoverlast.. en de brandweer komt er pas aan te pas als er een feest wordt gegeven voor meer dan 200 man. Maar op dit feest is er geen sprake van 200 man maar minder...

ik zal vandaag ook even met de gemeente contat opnemen

Comment

Maar is er in dat krantenartikel niet sprake van alleen Doetinchem en dus niet van Nijmegen? (of hoort dat bij nijmegen... :? )

Comment

dat was ik idd ook al aan het uitzoeken.. het geld volgens mij ook in Nijmegen.. maar ik check het nog wel even een keer extra na :!:

Comment

Maar op dit feest is er geen sprake van 200 man maar minder...
                            En je zei dat het om een groot feest ging????

Maar net even het artikel gelezen......wat is de definitie van straatfeest? Een springkussen neerzetten voor de kids en limonade schenken, zaklopen voor beginners en gevorderden of 100db produceren in de open lucht?? Zou die handige invul-oefening en het raadsbesluit op 19 april even afwachtn voor je gaat juichen!

Comment

zal ik doen :wink:
                              ik neem tegen die tijd ook natuurlijk even contact op met de gemeente om te vragen hoe het nu precies allemaal in elkaar zit

en ja groot feest.. ik had de titel denk ik beter aan kunnen passen, maar voor mij is het wel een groot feest :D eerste keer dat ik namelijk zoiets ga organiseren..
                              dus bij deze het is een feest voor ongeveer 150 man

Comment

Working...
                              X