Announcement

Collapse
No announcement yet.

verschil

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• verschil

Hallo, ik draai al een tijdje met een vriend op kleine feestjes tot 50 man ofzo. Maar nu wil ik dus een beetje gaan uitbreiden, maar heb eigenlijk helemaal niet zoveel verstand van wat ik nou moet kopen om voor maximaal 200 personen te draaien. Ik heb nu een paar oude speakers waarvan ik nieteens weet hoeveel Watt ze hebben. Ik heb nu een 100 Watt versterkertje. Hoeveel watt speakers/versterker is goed om tot 200 personen te draaien? Heb ik ook nog een bass-boxen nodig o.i.d.?

En ik had nog een vraagje. Ik zag net dit op het internet

Rated power: 350 W RMS
    Max. power: 700 W
    Wat betekend dit nou precies? Wat is het verschil ?

Mvg Koen

Watt RMS is het vermogen wat de speaker continu kan leveren.
    Watt is het piekvermogen dat een speaker kan leveren in een korte tijd. Dus opeens een harde bass of een hele hoge toon die even kort in een liedje voorkomt.

Comment

aha bedankt :D Hoeveel personen kunnen 2 van die speaker die ik in de beginpost heb gepost ongeveer aan als ze op statieven staan?

Comment

ik zou het niet weten.. die speakers leveren altijd hetzelfde aantal watt (rms) dus als ze op standaards staan geven ze niet meer of minder watt (rms) wel krijg je als speakers op standaards staan in plaats van op de grond beter geluid verdeeld over de hele kamer...

Comment

Ze hebben een verder bereik volgens mij dus je kan grotere ruimtes met geluid voorzien(volgens mij he)

Comment

Mij lijkt het dat als jij vind dat je bij 50 mensen je genoeg hebt aan een 100 w versterker genoeg hebt moet het hiermee denk ik wel lukken als je er een goede versterker bij hebt. Maar hoeveel geluid er nou echt uitkomt schijnt ook zeer sterk te schelen bij elk merk.

Zo had ik bij mijn denon versterker van 250 watt (ja het is geen speaker maar tog :P) dat die tog een hoop meer en mooier geluid kon produceren dan een "professionele" 300 w versterker van skytec. De huis versterker van denon verslaat die makkelijk. Met Speakers zou dat ook wel zo zijn dus houd daar rekening mee en test ze eventueel.

Comment

Working...
            X