Announcement

Collapse
No announcement yet.

vraag prof. dj's

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vraag prof. dj's

ALLEEN voor de profs onder ons (die aangiftes doen), die ervanaf weten:

ik zit toch nog met een twijfel,
    ik doe netjes al mijn belasting aangifte e.d,

ik kreeg (me 1e) brief van de belasting dienst waar ik mijn aangifte op moest doen van het eerste kwartaal.

allemaal moeilijke vragen maar ben eruit gekomen.
    ik heb netjes van ALLES wat ik heb verdiend 19% berekend en ingevult (zelf nog beetje teveel.. beter teveel dan te weinig) en terug gestuurd.

is dit het enigste?
    vandaag begon er ook een jongen (heeft een geluids bedrijfje, eenmans zaak) over: loonhefingen,winst belasting.

hier heb ik NOOOIT wat van mee gekregen of zelfs geen formulier of aangifte formulier o.i.d

alleen van wat ik heb verdiend afgelope kwartaal,wat ik heb uitgegeven, mijn prive uitgaven e.d ingevult.

zover ik weet allemaal correct, op de site van de belasting dienst vind ik ook niks over winst belastingen e.d

Help mij verder a.u.b.. kan het beter nu weten hoe het zit dan dat ik aan het einde van het jaar nog duizenden euro's moet betalen.

ps ter aanvullende info: ik heb een "eenmanszaak" en bij de belasting dienst val ik onder "kleine onderneming"
    --
    mensen die dit niet weten.. reageer aub niet, heb niks aan valse informatie..

Je doet aangiften elk kwartaal en daarnaast moet je jaarlijks nog een aangiften doen.

Als je een eenmanszaak hebt krijg je bij je prive aangiften een apart stukje voor de onderneming. Deze moet je ook invullen.

Als ik het goed heb moet je in box1 je inkomsten invullen uit werk en woning. Dit houd dus in het geld dat je verdient met eventueel een andere fulltime of parttime baan plus het geld wat je verdient hebt met draaien. Daarover word weer belasting afgedragen.

Als je trouwens meer dan (ongeveer) 23.000 euro prive hebt moet je daar vermogensbelasting over afdragen. Als je het geld dat je verdient met draaien op een zakelijke rekening laat staan (dus binnen het bedrijf houd) telt dit niet mee bij je privevermogen.

Met loonbelasting heb je niets te maken want je hebt geen mensen in dienst.

Volgens mij is dit het meeste wat je moet weten (correct me if im wrong) en nog een tip neem een boekhouder voor je jaaraangifte.

Comment

oke, bedankt voor de info alvast,
      miss dat een andere dj een ander verhaal heb, anders is het goed.

ik heb 2 rekeningen, 1 bij de postbank voor me draaien e.d
      en nog 1 bij de rabo. als prive rekening,

maar die rekening van de postbank is niet een "zakelijke rekening" zoals je ook kan aanvragen.

dus.. wat je hierboven zegt.. moet het een "zakelijke" rekening zijn.. of gewoon een gescheiden rekening, anders moet ik dat nog even veranderen namelijk

Comment

weet je wat je eens zou moeten nee niet naar de kvk van dat had je al gedaan maar naar een echte accountant ;)

Comment

Originally posted by marcello
          maar naar een echte accountant ;)
          Jups.....want aan het einde van het jaar krijg je een opgaveformulier waar je misselijk van wordt. Trouwens ook al eens aan een Var gedacht? En een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering?

Enne teveel ingevuld? Euhm....da's ook fraude! Nog zoiets, heb je administratie wel volgens de geldende normen ingedeeld?

O ja.....het kost allemaal geld. Maar dat heb je als je mee wilt spelen met de grote jongens en meiden.

Jaja......leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker (ahum).

Comment

factureer je eigenlijk wel? :P

Comment

ik? ja:)

en me boekhouding gaat gesorteerd op week+kwartaal,

toch maar eens bij een accountant bureau langs.. eigelijk nooit aangedacht,
              toch heb ik wel iemand gevonden die Financieel administratief werk doet in een jongeren centrum(waar ik ooit gewerkt heb), die wou het wel voor me doen, als het geen "week" klus werd.

btw, wat betaal je +- voor een accountant?

Comment

Originally posted by Tomazos
                ik? ja:)

en me boekhouding gaat gesorteerd op week+kwartaal,

toch maar eens bij een accountant bureau langs.. eigelijk nooit aangedacht,
                toch heb ik wel iemand gevonden die Financieel administratief werk doet in een jongeren centrum(waar ik ooit gewerkt heb), die wou het wel voor me doen, als het geen "week" klus werd.

btw, wat betaal je +- voor een accountant?

vraag het ze zou ik zeggen

Comment

oke, ik zal het even in gedachte houden:)

Comment

Working...
                  X