Announcement

Collapse
No announcement yet.

voorbeluisteren met pc 4.1 kaart & virtual dj

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• voorbeluisteren met pc 4.1 kaart & virtual dj

Beste leden, hierbij een vraagje:

Ik heb dus het programma virtual dj

(http://img78.imageshack.us/img78/5069/virtualdjfr6.png)

en dit zijn mijn pc aansluitingen van mijn geluidskaart (4.1 denk ik)

(http://img266.imageshack.us/img266/2302/dsc00563cd1.jpg)

Ik had nu graag geweten hoe ik deze 2 combineer om met het programma virtual Dj voor te beluisteren, dus zodat ik door mijn koptelefoon andere muziek hoor dan door mijn boxen, ik heb hier denkik geen 2 geluidskaarten voor nodig, omdat dit een 4.1 is, en heb genoeg uitgangen, ik heb ook vanvoor nog een uitgang voor micro en hoofdtelefoon, ik had nu graag geweten waar ik mijn hoofdtelefoon en waar ik mijn boxen moet inpluggen, ( mss kan iemand het omcirkelen en zeggen wat waar moet ) en mss wat uitleg geven hoe ik dit instel in virtual dj, als iemand mij hiermee kan helpen zal ik die persoon heel erg dankbaar zijn ;-)

alvast erg bedankt iedereen!

je hebt dus wel een tweede kaart nodig volgens mij.

ennu Microfoon is een ingang ;)

Maar een geluidskaart voor pci heb je tegenwoordig al voor 15 euro

Comment

pci? maar ik heb gehoord dat ik het kan met een 4.1 geluidskaart maar weet niet meteen hoe :p

Comment

pci is het meest gebruikte slot voor je pc. Hierin kun je kaarten zetten. Bijvoorb eeld usb of geluid. ALs ik dit plaatje zo zie is het een ingebouwde geluidskaart op het moderbord. Als ik het goed zie is het jammer genoeg ook maar gewoon 2.1. Maar dit weet ik niet zeker. Ik zal mijn pc wel eens bekijken die heeft een vergelijkbare volgens mij maar daar zit ik nu niet achter.

Comment

Ik weet zeker dat het wel kan, moet je naar je config --> Sound setup, dan doe je daar inputs (none, tenzij je die wel hebt), outputs: Headphones, sound card(s): 4.1 card, dan neemt hij de groene (front output) als master, en de zwarte (back output) als headphone, dit kun je in het balkje eronder ook omdraaien. Ikzelf heb alleen stereo aan boord, en heb er een 4.1 geluidskaart bij gezet, die mij 12,95 kostte.

Mzzls, Stef

Comment

lo0l je hebt gelijk. En ik zie ook meteen dat dat dingetje van mij idd ook 4.1 is :P Maarja aangesloten op een mengpaneel heb je daar niks aan :(

Maar sorry voor de verkeerde adviezen ik ging er vanuit dat de onboard kaarten nog steeds 2.1 waren. MAar die tijd is dus alweer voorbij :P

Comment

Originally posted by Stefjuuh
              Ik weet zeker dat het wel kan, moet je naar je config --> Sound setup, dan doe je daar inputs (none, tenzij je die wel hebt), outputs: Headphones, sound card(s): 4.1 card, dan neemt hij de groene (front output) als master, en de zwarte (back output) als headphone, dit kun je in het balkje eronder ook omdraaien. Ikzelf heb alleen stereo aan boord, en heb er een 4.1 geluidskaart bij gezet, die mij 12,95 kostte.

Mzzls, Stef
              kan je dat even goed uitleggen ? welke optie moet ik kiezen
              ik heb bij config 3 keuzes van output channels

1) Master: Front output/Headphones: Rear output

2) Master: Rear output/Headphones: Front output

3) Master: Front output/Headphones: Center output

nu weet ik niet wat ik waar moet insteken in mijn pc en wat ik moet aanduiden van deze 3, en hoe ik het moet instellen dat bijv. het linkerpaneel van programma voor boxen is en rechter voor hoofdtelefoon ( voorbeluisteren )

Comment

[quote="blizzard747"]
                Originally posted by Stefjuuh

Mzzls, Stef
                kan je dat even goed uitleggen ? welke optie moet ik kiezen
                ik heb bij config 3 keuzes van output channels

1) Master: Front output/Headphones: Rear output

2) Master: Rear output/Headphones: Front output

3) Master: Front output/Headphones: Center output[/qoute]

Volgens mij is je groene output front, en je zwarte output de rear. Master is dus je geluid (voor publiek) en headphones is duur het voorbeluisteren. Als je je bxen in groen steekt en je headphones in zwart, zou de eerst optie moeten werken

Originally posted by blizzard747
                nu weet ik niet wat ik waar moet insteken in mijn pc en wat ik moet aanduiden van deze 3, en hoe ik het moet instellen dat bijv. het linkerpaneel van programma voor boxen is en rechter voor hoofdtelefoon ( voorbeluisteren )
                De master, dus het geluid dat je wilt dat andere horen, maakt het programma automatisch met de faders/crossfader (CF), staat de fader links, hoor je dus het linker kanaal, tenzij de fader dicht staat natuurlijk!
                Je hebt ook ergens een knopje op het menggedeelte dan PFL heet, als je daar op drukt, gaat dat signaal naar je koptelefoon, hij zou het automatisch naar de laatst opgelegde plaat moeten sturen. Je kan hem volgens mij ook wijzigen door tab te drukken. Anders moet je even kijken bij je keboard config. Als je nog een vraagje hebt, msn me dan even (stefjuuh@live.nl) dan kan ik het eventueel even via mijn cam laten zien.

Comment

kheb je toegevoegd ;-)

Comment

Je hebt in elk geval een 5.1 kaartje onboard... en wellicht zelfs 6.1 of 7.1. De oranje wordt vaak gebruikt als digitale AC3 uitgang maar kan ook gebruikt worden als rear center of bij 7.1 als zij satteliet speakers.

Comment

dus volgens julie moet dat zkr lukken om voor te bleuisteren met mijn ene geluidskaart?

Comment

Het principe is als volgt, maar voor de specifieke instellingen moet je toch wel even je config van je dj software doorspitten.

Uiteindelijk speelt "speler 1" of je linkse speler via lijn uit 1, wat ook wel als line Front 1/2 word aangeduidt. Speler 2 word uitgestuurd via lijn uit 2 ofwel Line Back 3/4. Deze twee sluit je stereo aan op twee kanalen van je mixer aan en Voilla!! Je kan elk kanaal zowel als Master opengooien en voorbeluisteren van het andere kanaal.

Verder ligt het aan de instellingen van je software en je geluidskaart.
                        Dat het werkt is zeker want ik gebruik een dergelijke opstelling al jaren voor pcdj met slechts één geluidskaart... MAARRR:

Nu heb ik net een nieuwe geluidskaart; een hele vette Soundblaster X-Fi Extreme Musix maar ik moet ook nu weer helemaal uitvogelen hoe het werkt want het is weer al anders dan wat ik gewent ben...
                        Laat maar weten of het gelukt is, of als je nog vragen hebt!

Comment

hiermee weet ik nog steeds niet in welke gaatjes ik ze precies meot steken, en de instellingen in virtual dj enzo, en moet er nog ergesn wat veranderd worden ? want ik blijf de liedjes door zowel koptelefoon als master horen ook als ik op de 2 zijden afspeel hoor ik beiden door koptelefoon en master :s

Comment

goed topic dit, hier ben ik ook mee bezig:)

Comment

ik heb nu 2 geluidskaarten en ik zou het ook aan iedereen aanraden, het gaat dan echt goed om voor te beluisteren!

zon trust geluidskaart van 16.90 euro is al meer dan genoeg voor voorbeluistering :D

Comment

Working...
                              X