Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fader vervangen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fader vervangen

ik heb een Pioneer djm 600 staan waarvan de 2e fader helemaal naar ze schrootje is,

plaatje eraf fader los geschroeft, nu zat die bedrading met een klipje vast, dit klipje eraf geklikt en kreeg ik dus een 5a6 polig plat snoer, dat gewoon stevig was, al stak ik deze terug en deed het klipje erop zat hij weer vast.

het klopt dat het snoertje geen stekker heeft maar in de fader geprikt word met een klemmetje?

even een nieuwe halen en deze klik je er op dezelfde manier weer in?

jah lijkt me wel ;)

:lol: :lol:

Comment

maar het klopt wel dat er geen stekker aan het snoer zelf zit, maar met pinnetjes erin gestoken word? en dan vast geklemt?

Comment

heb nog nooit zo'n ding uit elkaar gehad maar zou best kunnen
        bestel gewoon een fader en dan zie je het wel

plak anders even een foto

Comment

het is dus het mengpaneel uit de oude discotheek waar ik draaide,

ik doe daar beetje technisch onderhoud, vanaf het begin dat we de sleutel hadden was dat kanaal al niet goed maar nu is het echt naar ze schrooitje, als het goed is heeft de club eigenaar een nieuwe fader gehaald vanmiddag, deze hoop ik vanavond er dus in te kunnen zetten, als hij zijn woord heeft gehouden.

zal dan gelijk wat foto's maken en als het gelukt is een How-to(?)

Comment

het is gelukt en gaat als volgt:

haal je fader knoppen eraf,

schroef de 4 schroefjes van het 'fader plaatje' los,

nu zie je de schuif (fader) zitten, aan de boven en onderkant zitten 2 hele kleine schroefjes, deze schroef je los, dan kan je de fader eruit halen, er zit een kabel aanvast, deze maar je los door horizontaal aan het STEKKERTJE te trekken(met je nagels even ertussen) nu klikt dit stekkertje iets naar voren en komt de kabel eruit, de nieuwe fader erbij en daar de kabel insteken en op de zelfde manier vast klikken, en dan gewoon alles andersom.

echt een kind kan het doen!

Comment

Working...
            X