Announcement

Collapse
No announcement yet.

Digitaal vs "fysiek" mixen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

komop Tnox een beetje positief over de veranderingen van onze medemens!!

Comment

Originally posted by Dj_Ciaoz
      komop Tnox een beetje positief over de veranderingen van onze medemens!!
      Ik blijf altijd een beetje sceptisch als iemand plotseling 180 graden draait, maar het zou kunnen natuurlijk.

Comment

Re: Digitaal vs "fysiek" mixen

Originally posted by antistar
        Helemaal nu met alle mixprogramma's en de vermeende "tiesto-hype" etc heb ik het idee dat iedereen DJ kan/wil worden,
        Dit; zo'n mp3controller lijkt leuk maar je gaat de basis en essentie van het mixen voorbij, dus iedereen die twijfelt; denk nog es goed na en ga voor cd's of vinyl!
        mmm, intro verhaal van antistar klink bekend.
        Sinds een maand of zo ben ik weer meer bezig met 't net en kwam oa dit forum tegen.
        Probeer zoveel mogelijk mixen te beluisteren en response te geven.

Het aantal 'mixen' dat gemaakt wordt door beginnende 'dj's' met mixmeister, vdj enz. is volgens mij best hoog. Het enige wat ik bij deze mixen hoor is doorstarten van volgend nummer, alles lekker in de break of outro en op het zelfde tempo......

dat krijg je er van als het met de pc zo gemakkelijk gaat. en als je daar je geld mee kunt verdienen tijdens een live show dan is dat natuurlijk best makkelijk. Maar dan ben je in mijn ogen niet echt een DJ.
        Wel dan? :twisted:

Comment

Ik maak zelf mixen met VDJ (voor totaal.fm). Ik geef toe, dat als je daarmee hele volle zalen trekt, en dikke pleuros verdient, dat je toch wel beetje fout bezig bent. Echt DJén is het niet, maar het is wel leuk, om ff een leuke mix in elkaar te draaien. Maar, je moet pc-dj niet als 1 groep afschilderen, want je hebt idd personen die gewoon doorstarten, zorgen dat het wel gelijk loopt, en geen rekening houden met bijv. de blokken in een nummer..

Je kan er gewoon je creativiteit in oefenen, zonder echt bezig hoeven te zijn met het beatmatchen..

Comment

Originally posted by djtnox
            En dat voor iemand die een paar maanden geleden nog heilig voorstander was van Kazaa-mapjes...

Een mens kan veranderen zeker?!
            Voorstander? Dan heb jij mij niet goed begrepen. Ik was en ben nog steeds van mening dat een Dj voor zichzelf kan bepalen of hij met illegale downloads wilt draaien of met orginele cd's. En dat jullie leden niet kunnen beslissen welke keuze een Dj maakt, ook al is het oneerlijke concurentie. Als Buma/Stemra goed zijn werk doedt lopen die Dj's die geen orginele cd's hebben een groter risico om een bekeuring te krijgen. Dus of dit mijn voorstander maakt nee! Het maakt mij eerder neutraal, dan dat ik mij ga frustreren aan Dj's die downloaden terwijl ik cd's koop. En frustatie merk ik bij dit onderwerp meteen, en in T-nox zijn geval krijg ik ook sterk de indruk dat hij gefrusteert omdat in zijn beeld veel Dj's hoger op zijn gekomen doormiddel van het gebruiken van illegale muziek.

Comment

Originally posted by Stefjuuh
              Joey heeft zijn mening geplaatst.
              Laten wij nu knielen in bidden, voor den god onder den DJ's.
              Amen
              Sorry, maar moet ik hier van onder de indruk zijn ofzo?

Comment

Originally posted by dj_joey
                Originally posted by djtnox
                En dat voor iemand die een paar maanden geleden nog heilig voorstander was van Kazaa-mapjes...

Een mens kan veranderen zeker?!
                Voorstander? Dan heb jij mij niet goed begrepen. Ik was en ben nog steeds van mening dat een DJ voor zichzelf kan bepalen of hij met illegale downloads wilt draaien of met orginele cd's. En dat jullie leden niet kunnen beslissen welke keuze een DJ maakt, ook al is het oneerlijke concurentie. Als Buma/Stemra goed zijn werk doedt lopen die DJ's die geen orginele cd's hebben een groter risico om een bekeuring te krijgen. Dus of dit mijn voorstander maakt nee! Het maakt mij eerder neutraal, dan dat ik mij ga frustreren aan DJ's die downloaden terwijl ik cd's koop. En frustatie merk ik bij dit onderwerp meteen, en in T-nox zijn geval krijg ik ook sterk de indruk dat hij gefrusteert omdat in zijn beeld veel DJ's hoger op zijn gekomen doormiddel van het gebruiken van illegale muziek.
                Oke, dit is een eerlijke duidelijke reactie. Maar frustratie? Heb ik inmiddels weinig last meer van hoor. Ik ken inderdaad redelijk wat dj's hier uit de buurt die jaren geleden snel leken te groeien met altijd de nieuwste "downloads" maar die zijn inmiddels zo goed als allemaal gesneuveld in de bussiness. Toch bedankt voor je aanvulling.

Comment

Originally posted by dj_joey
                  Originally posted by Stefjuuh
                  Joey heeft zijn mening geplaatst.
                  Laten wij nu knielen in bidden, voor den god onder den DJ's.
                  Amen
                  Sorry, maar moet ik hier van onder de indruk zijn ofzo?
                  Nee, hoeft niet, maar ik vond het gewoon een mooie duidelijke post... :roll:

Comment

ff reactie op je aller eerste post,
                    stel je hebt nou geen financiele meevaller ;),
                    en hebt niet het geld om in een keer goed te beginnen
                    met echte draaitafeld ( ookal is dat het allerliefste wat je zou willen ).
                    moet je dan volgens jou toch een aantal jaren op je nageltjes bijten om
                    het geld bij elkaar te sparen terwijl je hard stikke veel met muziek en mixen bezig bent,...
                    ik zou dan zeggen koop lekker zoon controlertje voor 200 euro,
                    dat gaat het verschil later toch niet maken als je een echte set aanschaft
                    en kijk of alle aspecten van draaien buiten het draaien,.. zoals muziek verzamelen fora lezen kennis opdoen en dergelijke, je blijvcen boeien
                    zodat je zeker weet dat je je zuur verdiende centjes uiteindelijk zeer bewust uitgeeft...

david

Comment

Originally posted by david8812
                      ff reactie op je aller eerste post,
                      stel je hebt nou geen financiele meevaller ;),
                      en hebt niet het geld om in een keer goed te beginnen
                      met echte draaitafeld ( ookal is dat het allerliefste wat je zou willen ).
                      moet je dan volgens jou toch een aantal jaren op je nageltjes bijten om
                      het geld bij elkaar te sparen terwijl je hard stikke veel met muziek en mixen bezig bent,...
                      ik zou dan zeggen koop lekker zoon controlertje voor 200 euro,
                      dat gaat het verschil later toch niet maken als je een echte set aanschaft
                      en kijk of alle aspecten van draaien buiten het draaien,.. zoals muziek verzamelen fora lezen kennis opdoen en dergelijke, je blijvcen boeien
                      zodat je zeker weet dat je je zuur verdiende centjes uiteindelijk zeer bewust uitgeeft...

david
                      Hier weer voorbeeld van een gebrek, in dit geval gebrek aan geld. Dus je gaat je aanpassen aan je budget en door middel daar van je doel te berijken. Al vind ik uit eigen ervaring dat er een groot verschil zit tussen digitaal tegenover cd en vinyl. Ook die time coded vinyl van traktor kreeg ik amper de platen gelijk.

Comment

Laten we het beschaafd houden met z'n allen :-)

Persoonlijk moet ik zeggen, dat ik een hele brede waardering heb ontwikkeld voor het DJ'en... met de kunst van het overgangen maken, zelfs op de tweede plaats... analoog danwel digitaal. Wat veel belangrijker is, is het _aanvoelen_ van je publiek... meegaan met HUN gevoel, HUN stijl draaien!

Ik heb een avond voor een stel *ROCKERS* gedraaid...arghh...kwam ik ook te laat achter... maar wel volgehouden, af en toe wat leuks aan dance ertussen, en aan't eind dus wel veel complimentjes gehad.

En dat merk ik ook bij veel DJ's in het wild... je hebt gewoon de groep die het publiek aanvoelt, al kunnen ze alleen maar tel 1 bij tel 1 leggen, en je hebt de groep die totaal oblivious voor zichzelf staat te draaien....

Comment

met draaien wat je publiek wil horen ben ik het ook niet helmaal eens.....
                          kijk een bepaald publiek komt omdat ze willen horen wat JIJ draait ( als je goed bent teminste...) door ze te verassen met nieuwe dingen en ze op jou stijl te laten vertrouwen dat het dak eraf gaat,.. dan ben je volgens mij pas echt een goede dj,.. en als je ze dan weet te verassen en aan het eind van de avond de conclusie was dat dat wat jij draaide was waarvoor ze kwamen dan ben je goed bezig...
                          los daarvan moet je altijd je publijk in de gaten houden natuurlijk of het wel aanslaat waar je mee bezig bent en absoluut niet in je eige wereldje draaien..

Comment

want wat is nou vetter op een goede avond
                            een vet nummer hooren wat je al kende?
                            of een totaal nieuw nummer horen wat je nog veel vetter vind...?

Comment

want wat is nou vetter op een goede avond
                              een vet nummer hooren wat je al kende?
                              of een totaal nieuw nummer horen wat je nog veel vetter vind...?
                              Maar ik heb altijd dat ik een nieuw nummer niet meteen heel vet vind, moet altijd even doordringen...

Comment

met draaien wat je publiek wil horen ben ik het ook niet helmaal eens.....
                                kijk een bepaald publiek komt omdat ze willen horen wat JIJ draait ( als je goed bent teminste...) door ze te verassen met nieuwe dingen en ze op jou stijl te laten vertrouwen dat het dak eraf gaat,.. dan ben je volgens mij pas echt een goede DJ,.. en als je ze dan weet te verassen en aan het eind van de avond de conclusie was dat dat wat jij draaide was waarvoor ze kwamen dan ben je goed bezig...
                                los daarvan moet je altijd je publijk in de gaten houden natuurlijk of het wel aanslaat waar je mee bezig bent en absoluut niet in je eige wereldje draaien..
                                Het publiek komt in het begin echt niet voor jou in de meeste gevallen. Als jij in een voor je zelf in een nieuwe tent begint te draaien komen de mensen voor die tent en niet voor de nieuwe dj. Dus voor je goed word wat in jou opinie dus bekend betekent zou je je eerst moeten bewijzen dat jij elk publiek uit ze dak kan laten krijgen zo als zij het willen. Naarmate dat lukt kan je inderdaad met je eigen sound proberen om het zelfte te berijken. Ik vind het voordeel hier weer van dat je niet elke week de zelfde plaatjes hoeft te draaien of de muziek te draaien die elke all-round Dj al draait in ieder andere tent.

Comment

Working...
                                X