komop Tnox een beetje positief over de veranderingen van onze medemens!!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Digitaal vs "fysiek" mixen
Collapse
X
-
Re: Digitaal vs "fysiek" mixen
Originally posted by antistarHelemaal nu met alle mixprogramma's en de vermeende "tiesto-hype" etc heb ik het idee dat iedereen DJ kan/wil worden,
Dit; zo'n mp3controller lijkt leuk maar je gaat de basis en essentie van het mixen voorbij, dus iedereen die twijfelt; denk nog es goed na en ga voor cd's of vinyl!
Sinds een maand of zo ben ik weer meer bezig met 't net en kwam oa dit forum tegen.
Probeer zoveel mogelijk mixen te beluisteren en response te geven.
Het aantal 'mixen' dat gemaakt wordt door beginnende 'dj's' met mixmeister, vdj enz. is volgens mij best hoog. Het enige wat ik bij deze mixen hoor is doorstarten van volgend nummer, alles lekker in de break of outro en op het zelfde tempo......
dat krijg je er van als het met de pc zo gemakkelijk gaat. en als je daar je geld mee kunt verdienen tijdens een live show dan is dat natuurlijk best makkelijk. Maar dan ben je in mijn ogen niet echt een DJ.
Wel dan? :twisted:
Comment
-
Ik maak zelf mixen met VDJ (voor totaal.fm). Ik geef toe, dat als je daarmee hele volle zalen trekt, en dikke pleuros verdient, dat je toch wel beetje fout bezig bent. Echt DJén is het niet, maar het is wel leuk, om ff een leuke mix in elkaar te draaien. Maar, je moet pc-dj niet als 1 groep afschilderen, want je hebt idd personen die gewoon doorstarten, zorgen dat het wel gelijk loopt, en geen rekening houden met bijv. de blokken in een nummer..
Je kan er gewoon je creativiteit in oefenen, zonder echt bezig hoeven te zijn met het beatmatchen..
Comment
-
Originally posted by djtnoxEn dat voor iemand die een paar maanden geleden nog heilig voorstander was van Kazaa-mapjes...
Een mens kan veranderen zeker?!
Comment
-
Originally posted by dj_joeyOriginally posted by djtnoxEn dat voor iemand die een paar maanden geleden nog heilig voorstander was van Kazaa-mapjes...
Een mens kan veranderen zeker?!
Comment
-
Originally posted by dj_joeyOriginally posted by StefjuuhJoey heeft zijn mening geplaatst.
Laten wij nu knielen in bidden, voor den god onder den DJ's.
Amen
Comment
-
ff reactie op je aller eerste post,
stel je hebt nou geen financiele meevaller ;),
en hebt niet het geld om in een keer goed te beginnen
met echte draaitafeld ( ookal is dat het allerliefste wat je zou willen ).
moet je dan volgens jou toch een aantal jaren op je nageltjes bijten om
het geld bij elkaar te sparen terwijl je hard stikke veel met muziek en mixen bezig bent,...
ik zou dan zeggen koop lekker zoon controlertje voor 200 euro,
dat gaat het verschil later toch niet maken als je een echte set aanschaft
en kijk of alle aspecten van draaien buiten het draaien,.. zoals muziek verzamelen fora lezen kennis opdoen en dergelijke, je blijvcen boeien
zodat je zeker weet dat je je zuur verdiende centjes uiteindelijk zeer bewust uitgeeft...
david
Comment
-
Originally posted by david8812ff reactie op je aller eerste post,
stel je hebt nou geen financiele meevaller ;),
en hebt niet het geld om in een keer goed te beginnen
met echte draaitafeld ( ookal is dat het allerliefste wat je zou willen ).
moet je dan volgens jou toch een aantal jaren op je nageltjes bijten om
het geld bij elkaar te sparen terwijl je hard stikke veel met muziek en mixen bezig bent,...
ik zou dan zeggen koop lekker zoon controlertje voor 200 euro,
dat gaat het verschil later toch niet maken als je een echte set aanschaft
en kijk of alle aspecten van draaien buiten het draaien,.. zoals muziek verzamelen fora lezen kennis opdoen en dergelijke, je blijvcen boeien
zodat je zeker weet dat je je zuur verdiende centjes uiteindelijk zeer bewust uitgeeft...
david
Comment
-
Laten we het beschaafd houden met z'n allen :-)
Persoonlijk moet ik zeggen, dat ik een hele brede waardering heb ontwikkeld voor het DJ'en... met de kunst van het overgangen maken, zelfs op de tweede plaats... analoog danwel digitaal. Wat veel belangrijker is, is het _aanvoelen_ van je publiek... meegaan met HUN gevoel, HUN stijl draaien!
Ik heb een avond voor een stel *ROCKERS* gedraaid...arghh...kwam ik ook te laat achter... maar wel volgehouden, af en toe wat leuks aan dance ertussen, en aan't eind dus wel veel complimentjes gehad.
En dat merk ik ook bij veel DJ's in het wild... je hebt gewoon de groep die het publiek aanvoelt, al kunnen ze alleen maar tel 1 bij tel 1 leggen, en je hebt de groep die totaal oblivious voor zichzelf staat te draaien....
Comment
-
met draaien wat je publiek wil horen ben ik het ook niet helmaal eens.....
kijk een bepaald publiek komt omdat ze willen horen wat JIJ draait ( als je goed bent teminste...) door ze te verassen met nieuwe dingen en ze op jou stijl te laten vertrouwen dat het dak eraf gaat,.. dan ben je volgens mij pas echt een goede dj,.. en als je ze dan weet te verassen en aan het eind van de avond de conclusie was dat dat wat jij draaide was waarvoor ze kwamen dan ben je goed bezig...
los daarvan moet je altijd je publijk in de gaten houden natuurlijk of het wel aanslaat waar je mee bezig bent en absoluut niet in je eige wereldje draaien..
Comment
-
Originally posted by david8812want wat is nou vetter op een goede avond
een vet nummer hooren wat je al kende?
of een totaal nieuw nummer horen wat je nog veel vetter vind...?
Comment
-
Originally posted by david8812met draaien wat je publiek wil horen ben ik het ook niet helmaal eens.....
kijk een bepaald publiek komt omdat ze willen horen wat JIJ draait ( als je goed bent teminste...) door ze te verassen met nieuwe dingen en ze op jou stijl te laten vertrouwen dat het dak eraf gaat,.. dan ben je volgens mij pas echt een goede DJ,.. en als je ze dan weet te verassen en aan het eind van de avond de conclusie was dat dat wat jij draaide was waarvoor ze kwamen dan ben je goed bezig...
los daarvan moet je altijd je publijk in de gaten houden natuurlijk of het wel aanslaat waar je mee bezig bent en absoluut niet in je eige wereldje draaien..
Comment
Comment