Announcement

Collapse
No announcement yet.

Professioneel DJ gedrag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Professioneel DJ gedrag

Een post in het Duitse PA forum...

Prettig DJ gedrag noemen we dat, als het jouw collega was hoe zouden jullie dan reageren?

En nee ik weet nog niet wie het is, maar ik weet zeker dat ie niet veel optredens meer gaat krijgen in het Duitse als er materiaal voor hem gehuurd moet worden.

Bij de weg... voor allen die zonodig Pioneer geil zijn en niet weten wat de ander mixer is, zo'n M1 is een club mixer van pakweg 3 x de waarde van een DJM600, en dat geld ook nog eens vet waard.

hmm wil graag kijken...

maar hier opent de site niet:(

edit:

phpBB : Kritischer Fehler

Could not connect to the database

Comment

probeer deze link even:

Comment

heb het even in een vertaal programma gegooit maar snap er niks van,;)
        maja maakt niet uit:)

ik kan geen duits:P totaal niet, alleen de foute dingen

en "heute abend party?? eintritt amzonst"

als ik moet flyeren bij de duitse toeristen voor de discotheek waar ik draai.

Comment

Originally posted by Tomazos
          heb het even in een vertaal programma gegooit maar snap er niks van,;)
          maja maakt niet uit:)

ik kan geen duits:P totaal niet, alleen de foute dingen

en "heute abend party?? eintritt amzonst"

als ik moet flyeren bij de duitse toeristen voor de discotheek waar ik draai.
          Dan moet je die foute dingen wel goed zeggen ;)
          Eintritt umsonst, heet dat, lol

Comment

Om het verhaal in het kort te herhalen.
            DJ is headliner op een Houseparty, heeft een lijstje met materiaal in zijn techrider staan. De verhuurder heeft alleen wat beters, namelijk een M1, stemt dat af met de agent van desbetreffende DJ die daarop schriftelijk bevestigd dat het mengpaneel OK is.

DJ komt op, ziet het mengpaneel, herkent het duidelijk niet en roept hé dat is geen Pioneer, kan ik verdorie nog beter met een Behringer werken! Krijgt vervolgens van de verhuurder de bevestiging van zijn agent te zien en uitgelegd dat dit een andere klasse van mixers is. DJ draait 10 minuten, gigantisch gekraak in de speakers en de verhuurder ziet nog net zijn 2000 € dure mixer met een grote boog het publiek in vliegen. Met andere woorden, de DJ saboteert de avond omdat deze zo nodig de Diva moet uithangen...

Als ik met die eikel had moeten draaien, had hij daar dus met een nog grotere boog achteraan gevlogen.

Comment

Wat een loser ben je dan zeg; beetje een dure mixer slopen, omdat je d'r niet mee om kunt gaan;
              mijn persoonlijke mening is, dat een dj zich hoort te kunnen bewijzen met uiteenlopende apparatuur! Heel wat jaren geleden was er in de meeste techno-clubs niet zoiets als een "standaard" equipment; ok, de meeste tenten hadden SL's op het podium staan, maar mixers....

Dateq's, Soundlab, Pioneer, Allen&Heath, Vestax, Numark, etc. De hele handel heb ik voorbij zien komen! En nergens problemen mee; principe blijft toch hetzelfde; kwestie van even wennen.

En als je als dj dan toch zo nodig op een DJM wilt spelen, neem je er zelf 1 mee OF zorg je voor duidelijkheid in je contract/afspraken; desnoods neem je een effectenbakkie mee.

Maar om nou zo'n ding te gaan slopen omdat je er niet mee om kunt/wilt gaan slaat toch nergens op. Erg sneu ben je dan, en volgens mij wel degelijk aansprakelijk voor de schade; zonder reden aanwezige apparatuur mollen kan toch niet??

Die komt inderdaad niet meer aan de bak, lijkt me.

Comment

Nou, die vind zichzelf net even te cool!

Maar als zij gewoon bewijs hebben dat die agent zei dat het goed was, mag hij (van mij iig) lekker gaan betalen! Ik vraag me ook gewoon af of hij niet dronken was. Anders doe je zoiets toch echt niet?!!? Zelfs al is het een 150 euro mixer, zoiets doe je gewoon niet! :S

Comment

Als je het echt met je eigen merk wilt doen dan moet je zo bekend zijn dat je je eigen roadies kunt betalen die daar voor zorgen....

Anders dan moet je maar roeien met de riemen die je hebt, zeker als er gewoon fatsoenlijk spul staat, dan doe je maar ' keer je best om te ontdekken hoe 't werkt

Comment

Godsamme wat een eikel!! Ik ben meestal voor een professionele afhandeling maar de laatste knurft die bewust MIJN koptelefoon moest slopen is toch met wat gekneusde ribben (backstage uiteraard) buiten gelazerd. Is ie nou helemaal van de pot gerukt... :evil:

Comment

heb jaren met de m1 gewerkt en best een fijne tafel de m2 is btw nog leuker :lol: :lol: :lol: :lol:

Comment

Holy shit..
                        da zouden ze moeten doen bij het bedrijf waar ik werk. Ik denk dat mijn collega hem persoonlijk op het podium verscheurt had...

Comment

Daarom vond ik het juist zo cool van desbetreffende collega dat ie dan gewoon een back-up mixer bij hem heeft, die installeert en de rekening bij de agent presenteert...

Ik had waarschijnlijk toch ietsjes anders gereageerd.

Comment

Jep met dat soort dingen berijk je meer dan meteen te gaan schoppen.

Comment

Oh ik had in zo'n geval zeker ook een back-up mixer ge-installeerd. Ik bedoel, het gedrag van één iemand moet niet het plezier bederven voor iedereen. (Lees dit zinnetje nog een keer Joey, kijken of je de hint snapt)

Maar desbetreffende DJ zou backstage toch wel een klein ongelukje op de trap hebben gekregen waardoor hij niet verder kon draaien... en het z'n gage hebben ingetrokken wegens wanprestatie.

Comment

Working...
                              X