Announcement

Collapse
No announcement yet.

rechten op een mix

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• rechten op een mix

Hallo, ik zou graag als artiets op hyves mijn mixen willen verspreiden. Ik heb dit aangevraagd maar helaas moet ik een bewijs hebben dat ik de rechten heb om de nummers de draaien. Iemand een idee hoe ik hier aan kom?

Of het bijvoorbeeld toegestaan is als ik hem ook opstuur naar een radiostation die er rechten voor betaald ofzo?

Re: rechten op een mix

Moet je die niet gewoon bij Buma/Stemra aanvragen??

Comment

JA maar dat gaat weer centen kosten tog? En aangezien ik  maar een paar mixjes wil posten en al me geld al aangeef aan apperatuur en legale cds heb ik dat geld niet.

Daarom dacht ik als ik het nou in eerste instantie maak voor een radiostation die rechten betaald en het de naam geef radio dance mixtape ofzo of het dan zou mogen.

Comment

Ja in die zin, dat jij voor een radiostation mixen gaat maken, dan kan je ze waarschijnlijk posten op de website van het betreffende station, en door daar naar toe te linken zal het wel mogen.

Het is, als het goede mixen zijn en daar ga ik van uit, tweezijdige reclame in dat geval:
        Voor jou, en ook voor het radiostation.

Allebei vergroot je je naamsbekendheid dan iets!

Comment

Alleen legale muziek??

In ieder geval, als je een mix opneemt, en vervolgens verspreid ben je volgens "den grootschen vriend den Dj's en anderen artiesten die hun centen verdienen met muziek" (buma) fout bezig.

Als je even de tijd hebt, lees dit even door http://www.deejayforum.nl/modules.ph...ewtopic&t=1523.

Eigenlijk, live mixen mag in een buma/stemra betaalde ruimte/website oid. Opnemen en vervolgens vrijuit verspreiden, niet.

Comment

Legale muziek sowieso lijkt me.

Interessante topic om te lezen trouwens!

Het klopt inderdaad dat overal waar muziek wordt gedraaid er voor betaald moet worden, bij mij op het werk waar ik als dj regelmatig draai betalen ze al iets van 6500 euro per jaar.
            Helaas zien die artiesten daar totaal niks van terug, het grootste gedeelte verdwijnt bij Buma zelf.

Maar als je een nummer covert? Mag dat dan wel?

Want een mix is vaak ook een cover...........

Comment

Ik heb dat topic een tijd geleden doorgespeurd maar als ik het me goed herinner wordt er niets vertelt over het online zetten van een mixtape.  Ik zal het voor de zekerheid binnenkort nog een keer doorlezen. Verder gebruik ik voor een mixtape legale muziek ja ;)

Zelf zie ik geen problemen in het online zetten van muziek in de vorm van een mix. Willen mensen het nummer hebben dan hebben ze namelijk niets aan mijn mix. Verder heb ik zelf na het luisteren van een mixtape een nummer juist gekocht. MAargoed daar denkt de Buma anders over.

Helaas kan ik denk ik niet linken naar een site van een radiostation. Ik wil het in een zo'n muziekbox zetten. Maar als ik in de naam de naam van het radiostation zet? Zou het dan goed zijn?

Misschien dat OTB ofzo er antwoord opheeft. Of iemand anders met ervaring op dit gebied. Anders moet ik misschien de BUMA maar is mailen.

Comment

Ik zit zelf bij een radio omroep. Daar ben je als Dj vrij om te draaien wat je wilt, omdat het station al een regeling heeft met buma. Het uploaden van muziek zonder toestemming van het lable is illegaal. Zorg dus dat je in promopools beland want dan mag je het wel uploaden want daar krijg je die muziek ook voor, namelijk ter promotie. Maja als je gewoon je mix upload ben je niet meteen het zakje. En de kans is zowiezo heel klein dat je gedwongen word mixen van het web te halen. En als je gebitch krijgt zeg je dat het jou mix niet is.

Comment

JA op mijn site zetten is geen probleem maar een artiesten profiel kan je alleen krijgen als je kan aantonen dat je rechten heb op de muziek die je op hyves zet. Dat is dus het probleem.

Maargoed voor mij ales beginnende dj is rechteb krijgen dus eingenlijk onmogenlijk als ik dit lees?

Want de dance die ik draai krijg ik vast niet als promotiemateriaal en de BUMA betalen kan ik niet :p

Comment

Nee als ik het zo lees inderdaad niet, hyves is natuurlijk ook een site die door een groot publiek bezocht wordt en die kan het dus niet op zijn hals halen om iedereen er zomaar wat op te laten zetten.

Heb je geen eigen website waar je het op kan plaatsen dan?

Comment

Ja ik heb een eigen site ja. .nl moet nog komen. Maar aangezien Hyves steeds een populairder medium wordt leek dat me ook een euke manier om aan promotie te doen. Verder vragen veel vrienden we is kun je nieuwe mix maken en als ik dan me mix op hyves kan zette en een blog kan maken met nieuwe mix is iedereen die het wil weten meteen op de hoogte. Maar dan maak ik wel blogs met externe iinks naar mijn website. Minder mooie manier maar het scheelt een hoop gezeur.

Comment

hehe ja goede oplossing toch?

Wie geen geld heeft moet immers creatief zijn.......

Comment

Ja dat is het beste. En het is wel logisch en beter, want artiest ben je waneer jij pas de rechten van de muziek hebt en uitvoert. Want dan krijg je straks 100 000 prutsers die ook mixen uploaden en 5 goede en orignele. En gaat dat tenkoste van de artiesten die eigen muziek uploaden.

Comment

Dan ga ik dat doen. Bedankt voor de info :)

Comment

Succes ermee he ;)

Wie weet breek je door en plaatst een of andere fan je op youtube, voor je het weet ben je bekend over de hele wereld ;)

Comment

Working...
                              X