Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dj en Internet-Marketing

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dj en Internet-Marketing

Dag allemaal,

Ik wil proberen om het discussiepeil weer op een wat hoger niveau te brengen vandaar dat ik deze topic start.

Zoals iedereen wel weet is het internet tegenwoordig niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven: Ik denk dat ik wel mag stellen dat iedereen dagelijks van het internet gebruik maakt.
    En wat is dan een betere manier dan adverteren via het web? De voordelen zijn duidelijk: Goedkoop, snel en voor iedereen met een computer beschikbaar.

Maar wat is dan goed en professioneel en wat niet: Een eigen website kunnen we allemaal wel maken, maar ik doel met name op kanalen als Hyves, MSN profielpagina's en Youtube.

In hoeverre is bijvoorbeeld Hyves te gebruiken? Is dat alleen maar leuk of kan het ook een toegevoegde waarde hebben? Ik heb er zelf een opgericht moet ik meteen bekennen, niet als bij wijze van adverteren, maar meer als een soort "Fanclub pagina" waar ook meteen mijn agenda staat.
    Ik moet toegeven, het is makkelijk, events zijn zo geplaatst en veel mensen gebruiken het natuurlijk.

Ook via Youtube kun je natuurlijk je mixen uploaden of zelfs een reclame spotje plaatsen, het leuke is dat zowel hyves als Youtube weer aan elkaar te koppelen zijn en dat iedere snul het wel uitgevogeld krijgt.

Maar dan komt de tweede vraag: Hoe laat je mensen weten dat je nu zo'n spetterend profiel ergens hebt gemaakt en daarvoor mensen wilt uitnodigen, ga je dan iedereen die je maar kent hopeloos spammen of wacht je rustig af?

Nou goed, de opzet van de discussie is er wel volgens mij, ik zou zeggen: Reageer!!

Re: Dj en Internet-Marketing

Hopeloos spammen? Nee, ik zet meestal dat soort dingetjes (bijvoorbeld set @totaal.fm, website online e.d.) in mijn pers bericht, of achter in mijn naam op msn. Voor mijn website heb ik nu wel een kleine banner in mn signature geplaatst, maar van mensen dood spammen, wordt niemand vrolijk!

Comment

Dat is waar, en ik denk dat ondanks alles wat met internet mogelijk is dat 'n Dj het voornamelijk moet hebben van mond-op-mond reclame moet hebben.........

Comment

Mond-op-mond is sowieso fijn, maar mond-tot-mond helpt ook wel mee ;)

Ik vertel het meestal alleen mensen waarvan ik dat ze het interessant vinden of aan mensen die er zelf naar vragen uiteraard :)
        Internet is in zoverre wel handig dat je inderdaad je mixen makkelijker kunt verspreiden en dat wanneer je vindbaar bent op het internet, je meestal een professionelere indruk maakt.
        Een keer een berichtje rondsturen waarmee je jezelf 'bekend' maakt aan de wereld is prima, maar spammen werkt inderdaad averechts en wekt waarschijnlijk alleen maar irritatie op (en dus een slechte naam).

Comment

Working...
        X