Announcement

Collapse
No announcement yet.

VRAAG AAN ALLE DJ's (beginners, semi pro's en pro's)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• VRAAG AAN ALLE DJ's (beginners, semi pro's en pro's)

Ik ben van de TU/e en moet een product ontwerpen om een DJ studio te verbeteren. Daarvoor heb ik de feiten en meningen nodig van allerlei DJ's. Ik zou jullie hiervoor willen vragen 10 vraagjes te beantwoorden, en te sturen naar :
    v.klerkx@student.tue.nl
    Deze vragen kunnen ook handig zijn voor jouzelf, om te meten hoever je nu eigenlijk bent en wat er verbeterd kan worden.

Als eerste heb ik 2 vragen die niet belangrijk zijn voor het project, maar uit eigen interesse:
    -Wat is je naam?
    -Heb je een eigen website waarop ik informatie over jou als DJ kan lezen?

Hier zijn de vragen die wel belangrijk zijn voor het project:

1 Ben je een beginner, semi pro of pro?

2 Van welke genres produceer je muziek?

3 Hoe lang werk je al met DJ apparatuur?

4 Wat maakt een DJ een goede DJ? (Waarom betaal je voor de ene DJ 1000 euro en voor de andere 50 euro?

5 Als je een liveset aan het draaien bent, hoe bepaal je dan welk nummer je als volgende gaat draaien? Waarop baseer je de keuze van de nummers, of heb je vantevoren al een 'playlist' in je hoofd?

6 Hoe voorkom je dat een nummer/ mix saai wordt?

7 Waar haal je je inspiratie vandaan? (bijvoorbeeld tijdens feesten luisteren naar de prestaties van andere DJ's)

8 Als het systeem van 'een goede DJ worden' er zo uit ziet:

1             Hoe werkt de apparatuur

2             Beatmixen

3             Set opbouw – hoe maak je een set

4             Performance – uitstraling

5             Marketing

Welke delen heb jij dan al gehad, en wat is dan het deel waarmee jij het meeste moeite hebt?

9 Wat is dan zo moeilijk aan dit deel?

10 Hoeveel vraag je per half uur/ per uur? En waarop heb je deze prijs gebaseerd?

Als ik klaar ben met het project zal ik de resultaten van mijn project en het eindproduct sturen naar degenen die deze vragen hebben beantwoord.
    Ik hoop dat jullie eventjes de tijd willen nemen.
Working...
X