Announcement

Collapse
No announcement yet.

Foto's van de binnenkant CDJ400

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Foto's van de binnenkant CDJ400

jaja, de foto's van de buitenkant kennen we zo langzamerhand wel. Ik had laatst een probleem met 1 van onze CDJ400's en een paar uur later moesten we open (zaterdagavond). Ik kon ook niet zo snel een lenertje krijgen dus wat doe je? je pakt de gereedschapskoffer en sleutelen maar!!!
    Na 2 uur probleem verholpen en weer een werkende machine. Wel hield ik 3 kleine plastic onderdeeltjes over die hij niet schijnt te missen want alles werkt en ziet er goed uit. Ik heb dus maar meteen pioneer gebeld om te zeggen dat ze hem goedkoper hadden kunnen maken....

Re: Foto's van de binnenkant CDJ400

Ik zie dat er wel gekeken wordt naar de foto's maar de reacties en vragen blijven uit.....
    even wat opmerkingen dan:
    Het was een mechanisch probleem, geen electronisch, de schijf (draaischijf aan de bovenkant) zat vast, naar beneden gedrukt in de ring. Hierdoor was de machine in vinyl mode niet meer te gebruiken omdat hij dacht dat hij stopgezet werd dmv aanraking van de bovenkant. Ik dacht dus dat er iets tussen zou zitten.
    Bleek dat de bovenkant van de schijf op zijn plek gehouden word door 3 nokjes die precies in 3 uitsparingen van de ring vallen. Dat zie je pas als je het zaakje uit elkaar hebt... maar dan ook helemaal uit elkaar hebt!! Simpelweg de schijf vasthouden en met een beetje kracht de ring verdraaien totdat alles weer op zijn plek klikte zou voldoende geweest zijn.

De oorzaak was trouwens een flinke backspin

Achteraf bekeken had ik de machine helemaal niet uit elkaar hoeven halen. maar ja, dan hadden jullie ook niet deze foto's en dit verslag gehad.

De hamer op de foto was voor het geval dat ik me moest afreageren.... niet gebruikt.

Comment

Oja, mijn DJ die ik het verhaal vertelde verklaarde me voor gek dat ik een machine die 5 maanden oud was en waar nog garantie op zat openschroefde....

Comment

Nou ja voor gek verklaren: Nu heb je zelf wel je probleem opgelost en ben je niet je speler 'n tijd lang kwijt geweest.
        Ik denk dat als je weet waar je mee bezig bent je best je spullen open mag schroeven.

Maar vond 't wel leuk om zo 'n keer te zien hoe dat er uit ziet.

Mocht je 'n keer 'n 1000 uit elkaar halen of 'n mixer dan zie ik 'n ander verslag wel tegemoet :P

Comment

Originally posted by djtimm";p=" View Post
          Mocht je 'n keer 'n 1000 uit elkaar halen of 'n mixer dan zie ik 'n ander verslag wel tegemoet :P
          Zowel m'n dateq 7.2 als m'n IR7 heb ik al meerdere malen zelf gerepareerd. Dat zijn beiden oude apparaten maar ik ben er verslaafd aan. Helaas geen foto's van maar ik ben van plan om andere faders in de IR7 te zetten. uiteraard krijg je dan een fotoreportage...

Comment

Is net als een Ikea-meubel; als je wat overhoudt, maar alles lijkt te werken, hoef je je nergens zorgen over te maken ;)

Comment

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat ik de enige ter wereld ben die met een flinke backspin een nagelnieuwe machine aan gort helpt. Valt me toch een beetje tegen van pioneer.
              De ring van de cdj400 voelt trouwens ook een beetje gammel aan vind ik.... wat voor ervaringen hebben andere gebruikers hier mee? (sorry mod... hoort mischien in een ander topic maar past bij het onderwerp en de foto's)

Comment

Ik heb zelf de cdj400 nog niet gebruikt, maar de rest allemaal al wel en nog nooit problemen mee gehad, zou wel 'n beetje raar zijn als deze dat wel hebben?

Aan de andere kant is dit nog wel de eerste serie dus wellicht kan er ook sprake zijn van 'n productie fout.

Comment

Ik heb de  cdj 400 en moet toegeven dat het wel iets gammeler aanvoelt als bijvoorbeeld de 800 en de 1000. Veel last heb ik hier niet van aangezien ik niet verder kom daneen backspin af en toe en het gebruiken van de joghwheel om een net mislukt loopje bij te stellen.

Vind het, als je naar zijn prijs kijkt erg meevallen.

Comment

Gisteren, midden in een set gebeurde het nog eens, ditmaal met de andere cdj400.... Ligt het dan echt aan mij of heb ik inderdaad een paar maandagochtendmachines, was de eerste serie van de 400 niet goed?( ze kwamen in januari uit maar ik had ze al voor kerst), of is dit een makke van de 400? Het was in ieder geval binnen 10 sec. opgelost nu maar je moet het maar weten.....

Comment

was die hamer bedoeld voor als die niet meer zou werken?

Comment

Originally posted by ron-classics";p=" View Post
                        Gisteren, midden in een set gebeurde het nog eens, ditmaal met de andere cdj400.... Ligt het dan echt aan mij of heb ik inderdaad een paar maandagochtendmachines, was de eerste serie van de 400 niet goed?( ze kwamen in januari uit maar ik had ze al voor kerst), of is dit een makke van de 400? Het was in ieder geval binnen 10 sec. opgelost nu maar je moet het maar weten.....
                        Uhm klinkt alsof het dus niet aan jou kan liggen, of je moet wel heeel lomp zijn.
                        Zou er toch mee terug richting winkel gaan, hoewel je geen garantie meer hebt omdat je ze open hebt gehad kan het wel zijn dat je als eerste van die serie de productie fout hebt ontdekt.

Zo kende ik vroeg 'n collega die 2 Vestax cd spelers had, dat zou 't toen helemaal moeten worden. Die dingen waren dus ook niet goed, gingen terug naar Japan en uiteindelijk zijn al die spelers in alle winkels met 40 tot 60 procent in prijs gedaald.........

Maar bij 'n merk als Pioneer verwacht je zoiets eigenlijk niet. Ze zijn wel goedkoop, maar nou niet zo heel goedkoop dat dit mag gebeuren. Dat zoiets bij Koolsound of Showtec gebeurd, ja daar kan ik inkomen......

Comment

Ik heb er echt geen problemen mee. Al zeg ik wel dat mijn tweede fatsoenlijke cd speler (pas 1 csdj 400) Voor die 110 euro extra waarschijnlijk tog de cdj 800 gaat worden.

Ik weet overigens niet waar die dingen staan maar ik krijg de indruk in een club of iets dergelijks. Daar kan het ook aan liggen. Volgens mij zijn ze echt voor thuis bedoeld aangezien ze de goedkopere speler zijn. En aangezien het tog een feit is dat de meeste mensen met hun eigen spullen net iets voorzichtiger zijn...

Zie soms bij het maken van een loopje de dj wel heer erg had de maat op de behuizing en de loopknoppen beuken.

Comment

De 2e heb ik dus niet open hoeven maken, zoals ik eerder zei: gewoon het plateau vasthouden en met een klein beetje kracht de ring draaien totdat deze weer in zijn positie klikt. Mischien zijn ze idd niet bedoeld voor in een club, maar blijft dat het geen goedkope cd-speler is, voor die 500 euro verwacht ik toch geen speelgoed en daar komt bij dat ik in de bar-dancing toch echt niet anders om zou springen met de machines dan thuis.....

Comment

Ik ken het probleem, in mn oude club hebben we alle pioneer spelers op een gegeven moment gewoon vervangen voor Denons, dat deed het een stuk beter in de intensieve inzet. Ze gingen minder vaak kapot en als ze kapot waren deed het er geen maanden over voordat je ze weer eens een keertje terug had. En voor eventuele gast-"diva's" die niet met Denon konden werken hadden we de oude 1000's gewoon op reserve gehouden.

Comment

Working...
                              X