Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemen met de mix cutten voor CD.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Problemen met de mix cutten voor CD.

Heren/Dames.

Ik wil mijn live mix op cd branden, en dan wel track voor track. Een echte mix cd dus.
    Nu heb ik al diverse pogingen gedaan om de mix netjes te cutten, maar elke keer als ik exporteer naar mp3 verlies ik mn aansluiting met het volgende stuk. Je hoort, zowel bij het afspelen als audio cd, als afspelen van mp3's in een willekeurige player, dat je naar de volgende track gaat in de vorm van een soort minimini pauze of stilte. Ik stoor me hier mateloos aan.

Ik gebruik voor het opnemen en cutten het gratis programma Audacity met een Lame mp3 encoder.
    Voor het branden gebruik ik Nero, daarbij heb ik alle pauzes uitstaan en laat ik het programma de muziek niet bewerken voordat het gebrand wordt.

Wie kan mij helpen?

Re: Problemen met de mix cutten voor CD.

Sla je mix nooit op als mp3!!

Ook de geknipte stukken moet je niet in dat bestandsformaat opslaan!!

Beter sla je alles op in .wav bestanden.

Ook belangrijk dat je in je brandprogramma de pauzes tussen nummers weghaalt.

Comment

gewoon een mp3 cuttertje downloaden..
      en dan omzetten van wav naar mp3. werkt heel makkelijk. genoeg programma's voor

Comment

Dyno, het werkt perfect met 16bit WAV files. TOP!

Ben de mix nu, wel in mp3, aan het uploaden en is strax te downloaden in het download gedeelte.

Comment

Goedzo!

Als je een mp3 "maakt" wordt er (bijna) altijd een korte stilte aan het begin- en eind van de track gezet.

Open maar eens een track in .mp3 formaat en dezelfde track in .wav formaat in een geluidbewerkingprogramma.

Comment

Working...
          X