Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muziek beheren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Muziek beheren

Met welk programma beheren jullie jullie muziek mee.
    Want als ik mijn muziek collectie op cd ga branden dan wil in dat programma ook kunnen zoeken zodat ik weet wat er bv op cd15 staat zodat ik geen nummer dubbel op verschillende cd's ga branden.
    Alvast Bedankt :wink:

Re: Muziek beheren

Kijk eens naar Music Collector. Goed programma!

Comment

Dyno's optie is beter dan de mijne, maar ik doe het als volgt:

Alles wat hier op de pc binnenkomt wordt in mapjes geplaatst en zo'n mapje heeft de titel van de cd als naam. Dus als ik zoek op MASP (Mega apres ski party) 14 dan krijg ik de nummers uit die map. Zoeken kan dan bv met 'n simpele media player als Winamp.

Eventueel kun je ook je bestanden 'n albumnaam geven, maar plaatsen in de mappen werkt best goed. Je kunt bijvoorbeeld je mappen ook nummeren, stel dat cd MASP 14 nummer 234 in mijn rij met cd's is, dan noem ik de map waar de bestanden instaan:

234 - MASP 14

Originele cd's worden na aanschaf meteen geript op de pc en op de verwisselbare harde schijf opgeslagen, hier gebruik ik ook dezelfde methode voor, per album 'n map, submapjes als het album meerdere cd's heeft.

Niet dat het voor mij echt super nuttig is, want ik draai alleen maar met cd's. Maar als er 'n keer 'n cd kapot gaat oid dan heb ik 'n archief waarbinnen ik alles redelijk snel gevonden heb!

Comment

Ja daar dacht ik ook al aan djtimm alleen het zou nog makkelijker zijn als ik in een programma liedjes kon importeren vanuit mappen zoals dat in itunes gaat, daar moet je gewoon een map selecteren en itunes zet al die nummers in itunes.
        Alleen ik weet niet of itunes nou wel zo geschikt daarvoor is.
        Kan music collector dit ook of niet ??

Comment

Ik heb voor alle muziek die ik luister enzo ook Itunes. Werkt prima. Staan meer dan 10.000 nummers in en het zoeken gaat razendsnel op artiest, album of wat je maar wil. Als je nieuwe muziek binnen hebt even sorteren op datum en je kunt ze luisteren.

En alle cd's zitten gewoon op genre in een slappa cd map :)

Comment

Maar ik wil itunes niet gebruiken omdat ik dan al die nummers ook op ipod krijg en dat is nie de bedoeling!

Comment

Working...
            X