Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vraagje met spoed over virtual dj!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraagje met spoed over virtual dj!

Goedemiddag,

Ik beschik over de vdj 6 pro en nou heb ik een probleem.
    Ik heb men koptelefoon gekoppeld aan men pc met mijn boxen erbij.
    En nou is het probleem dat ik de muziek niet apart van elkaar door mijn koptelefoon kan beluisteren.
    Wat ik ook doe ik blijf die andere er door heen horen en je hoort het ook gewoon door de speakers.

Ik heb een pc met een 7.1 geluidskaart o.i.d. in iedergeval met een rear en front.
    Ik heb bij instellingen
    inputs : none
    outputs : headphones
    Sound card : 4.1
    Master : front output / headphones : rear output
    Primair geluidsstuurprogramma

mijn speakers zit in het groene gat en mijn koptelefoon in mijn zwarte.

Wie kan mij verder helpen?
    ik heb geen mengpaneel o.i.d enkel de pc

Originally posted by djlbn View Post
    Goedemiddag,

Ik beschik over de vdj 6 pro en nou heb ik een probleem.
    Ik heb men koptelefoon gekoppeld aan men pc met mijn boxen erbij.
    En nou is het probleem dat ik de muziek niet apart van elkaar door mijn koptelefoon kan beluisteren.
    Wat ik ook doe ik blijf die andere er door heen horen en je hoort het ook gewoon door de speakers.
    Hoe bedoel je dit ?
    Je bedoelt nummer 1 aan de linkse kant en nummer 2 aan de rechterkant ?
    Ik snap hier het nut eigenlijk niet van.

Ik gebruik virtual dj in samenwerking met een mengpaneel.
    Je hebt de keuze uit 1 of 2 kanalen ik heb virtual dj op 2 kanalen zitten
    (deck 1 en deck 2 ieder apart, zodat je elk deck apart van elkaar kunt voorbeluisteren)

Comment

Ik denk dat " djlbn " dat bedoeld: 1 uitgang voor speakers en 1 uitgang voor koptelefoon?

Dat zit gewoon in de audio options van VDJ.

( btw is dit niet in verkeerde forum deel geplaatst ?)

Comment

Inderdaad, was me niet echt opgevallen.

Meegenomen naar hier.

Comment

Sorry als het in het verkeerde deel staat, ik ben hier nog niet zo wegwijs.

Het zit zo :
          Ik heb mijn koptelefoon al aangesloten, en mijn instellingen goed gezet net zoals het op internet meerdere malen stond.

Ik hoor nu wel geluid uit men koptelefoon maar, dat zelfde geluid hoor ik ook uit men speakers.

Dus als dek A loopt ZOU ik die uit mijn speakers moeten horen en Als dek B loopt zou ik die door mijn koptelefoon moeten horen, mits Dek B geselecteerd is natuurlijk.

Dat is dus het probleem, ik kan niet 1 nummer uit men koptelefoon krijgen terwijl het andere ook loopt. Ik krijg ze telkens door elkaar heen te horen.

Ik hoop dat ik niet wat duidelijker ben.

Alvast vriendelijk bedankt.

Comment

Misschien dat je dan één van de monitormix instellingen moet wijzigen? Deze zijn uit mijn midden-boven in het scherm te vinden, in het bovenste balkje. Daar kun je kiezen of je de master hoort, of je alleen het PFL-kanaal beluistert of allebei een beetje. Daar kan het probleem ook zitten!

Comment

En je fader van je headphone-deck staat niet perongeluk nog open?

Comment

Hoe zou ik dat kunnen zien ?

Comment

Patrick bedoelt dat je de volumefaders allebei open hebt staan, terwijl je crossfader in het midden staat.

Staan je monitor-instellingen wel goed?

Comment

Gewoon bij mijn config bedoel je ?
                    Sorry, ik ben nog niet lang bezig met dit programma en die termen ken ik niet allemaal.

Comment

Bij het config-knopje in de buurt zit een hoofdtelefoonicoontje met een crossfadertje ernaast. Daar kun je kiezen of je de master hoort, of je alleen het PFL-kanaal beluistert of allebei een beetje,

Overigens, welke versie van VDJ gebruik je?

Comment

Aha, daar zeg je dus wat.
                        Zon kop telefoon icoontje heb ik namelijk niet.
                        Ik gebrijk de nieuwste versie.

Zo ziet het er bij mij uit : http://i45.tinypic.com/mkc3k1.jpg

Comment

Ik dacht dat je 2 geluidskaarten nodig had voor zo'n set-up (1 voor output, 1 voor monitor).

En mag ik ook vragen waarom het met spoed beantwoord moet worden?

Comment

Dat is een nadeel, ik heb namelijk alleen ervaring met VDJ 3, 4 en 5. Ik weet dat VDJ 6 er heel anders uit ziet, en daar heb je dat icoontje inderdaad niet! Weet iemand waar de monitorinstellingen wel staan in VDJ 6?

Comment

Originally posted by bowy3r View Post
                              Ik dacht dat je 2 geluidskaarten nodig had voor zo'n set-up
                              Nee, gewoon twee line-outs. Helaas gebruik ik zelf Ableton om plaatjes aan elkaar te mixen bij gebrek aan cd-spelers, dus ik zou ook niet weten waar ik de CUE-MASTER switch kan vinden.

Comment

Working...
                              X