Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vinyl of CD?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hier ook zeker digitaal... altijd je hele collectie bij en in mijn geval ook altijd je eigen controller bij. Ik draai voornamelijk op bruiloften en partijen met eigen drive-in shows, maar wordt ook wel eens alleen als dj ingehuurd en dan weet je maar nooit wat je aantreft...

Ik heb het zelfs een keer meegemaakt dat er 2 huiskamer cd-spelertjes stonden :( en dan kun je wel in je voorwaarden zetten dat er CDJ 2000's moeten staan, bij onbekende dj's houden ze daar toch geen rekening mee. De reactie van zo'n uitbater is "ik weet niet wat er precies staat, maar er komen hier wel vaker dj's dus het zal wel goed zijn..."

Als er steeds meer dj's met een eigen laptopje komen aanzetten zullen er ook steeds meer locaties zijn die daarop ingericht zijn, en waar je dus ook gewoon kunt inprikken.

En waarom zou je tegenwoordig niet meer digitaal draaien? Het is veel goedkoper, betrouwbaarder (computers slaan niet over, lopen hoogstens helemaal vast :mrgreen:), het zoeken gaat veel sneller, een lijstje van nummers die je nog wilt draaien klaarzetten is veel makkelijker en overzichtelijker (geen hele stapel singeltjes meer) enzovoorts.

De reden "het ziet er niet uit" vind ik een beetje onzinnig. Nee, dan kun je beter 75% van de tijd met je rug naar je publiek staan omdat je door je cd mappen aan het bladeren bent...

Bovendien kun je tegenwoordig ook gewoon met een CDJ 2000 draaien, die als MIDI controller is ingesteld. Dat doen ze niet omdat ze verwachten dat dj's toch niet digitaal gaan werken...
    Last edited by Geluid-en-licht.com; Monday-29-11-2010, 18:19.

Comment

Ik wil uiteindelijks een een keer een pioneer set aanschaffen, Dan zorg ik gewoon voor usb stick(s) en map cds. Ik vind het zelf niet prettig werken om heel de tijd ( zoals eerder in het topic aangegeven ) Naar een computer scherm te kijken.

Comment

Alleen USB kan ik trouwens niet aanraden zoals ervaren op vorig weekend. Had ik alleen een USB harde schijf mee, bleek die kapot te zijn. Lekker dan als je geen CD's mee had. Snel een maat van me bellen van "KOM JE CD MAP BRENGEN SNEL!!1!!" en als een malle gaan branden :p

Comment

Is ook niet zo slim om geen backup bij te hebben he...

Comment

Tja.. ik hou het op usb/sd... ik vind het computerverhaal helemaal niets! ik vind een dj moet contact hebben met het publiek en niet de heletijd naar een computerscherm zitten te staren.
            aangezien jullie het meeste van die feesten op bruiloften staan. en ik mij steeds meer richt op het harde house werk snap ik jullie keuze. maar ik vind een computer niets.

Comment

Laat ik voorop stellen dat ik veel respect heb voor DJ's die nog metr vinyl draaien. Maar waarom niet profiteren van de techniek? Ikzelf draai iets over een jaar en doe dat alleen maar digitaal. Dit heeft 2 redenen. (misschien 3) Het is goedkoper een plaat kost all gou tussen de 8-12 euro. Download je hem van legale sites zoals beatport, junodownload etc. dan is het vaak de helft of liever gezegd nog geen 2 euro de track. Met platen ben (ik zeg dit heel voorzichtig om geen vinyl fanaten op mijn nek te krijgen) wat beperkt in wat je kunt. (denk aan loopen) Als 3de is er mischien ruimte. Als ik als voorbeeld de flightcase neem van de niewe traktor S4 kontroler kan ik hem op de eet tafel zetten en houd ik nog ruimte over voor een vinyl en/of cd oplossing past niet of het staat helemaal vol.
              Het argument van de heletijd naar je computerscherm staren is onzin, ben zaterdag naar impload geweest in 013 en alle 4 de DJ's inclusief Alan Fitzpatrick draaide op de pc (nouja een apple notebook). Alle 4 de DJ's waren ook met het publiek bezig. Ik bedoel als je vinyl of cd's draait staar je ook niet de hele tijd naar naar je CDJ's of mixer. Belangrijk is dat als je digitaal draait dat je een controller gebruikt en er goed mee overweg kan.

Comment

Working...
              X