Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vinyl of CD?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vinyl of CD?

Welke rade jullie aan?

Ik ga vinyl gebruiken ieder geval, ik weet niet waarom ik vind da het een charme heeft.
    post hier je mening. :)

P.S.: zeg als hier al een topic over is?

Even een scherpe vraag, waarom moeten wij iets aanraden als je je keuze al gemaakt hebt? ;)

Comment

Met cd's want tegenwoordig word muziek op cd gezet en maar soms op vinyl.

Comment

toevallig zit ik nu ook met deze kwestie.
        Ik wil graag voornamelijk hardstyle draaien. Maar op cd's staan geen losse+complete nummers. Op de vinyls wel. Alleen het nadeel van zo'n vinyl is, is dat er maar 2 nummers opstaan.
        Het heeft natuurlijk wel wat. Maar in discotheken zie je toch bijna nergens meer dat er met vinyl gedraaid wordt?

Comment

Je kunt, als je je muziek van bijvoorbeeld Beatport ed. afhaalt ook kiezen voor virtueel vinyl kiezen zoals Traktor.

Met vinyl draaien heeft zeker charmes!

Comment

Originally posted by Rick View Post
            Even een scherpe vraag, waarom moeten wij iets aanraden als je je keuze al gemaakt hebt? ;)
            zo bedoel ik het niet ik ben gewoon benieuwt naar jullie mening;)

Comment

Ah, dat is iets anders. :)

Het ligt er nogal aan wat je zelf beter vindt werken. Zie het als het vergelijken van automerken, de één zweert bij een Volkswagen, de ander wil niets anders dan een Renault. Toch komen ze allebei wel van A naar B, maar elk van de twee heeft zo zijn eigen aanhang.

Feit is wel dat echte vinyl langzaamaan toch aan het verdwijnen is, waarbij een alternatief geboden wordt door timecode-systemen. Hetzelfde gevoel omdat je nog wel met vinyl werkt, maar uiteindelijk voornamelijk digitaal.

CD's zullen ook nog wel een poosje blijven omdat vrijwel iedereen hier aan gewend is, maar dankzij digitale oplossingen en de mogelijkheid om je hele muziekcollectie in je broekzak mee te nemen, zal digitaal in de toekomst toch veel meer terugkomen.

Comment

Om aan te sluiten bij Rick,
                Helaas gaat Digitaal Leading worden op de markt. Dit neemt naar mijn mening het echte DJ zijn weg. Iedereen kan met een USB stick vol met illegaal gedownloade muziek aankomen & inprikken. het is juist 'de kick' en het beeld dat een DJ met een volle tas cd's/vinyl aankomt zetten!

Ikzelf heb geleerd met Vinyl & CD's. uiteindelijk toch voor cd's gegaan omdat je gewoon een
                UDG 128 holds in je rugtas kan gooie, InEars (in mijn geval dan) erbij & gaan!
                Terwijl je met Vinyl al veel meer ruimte nodig hebt & veel meer gewicht draagt.

CD's zijn het ook het makkelijkst te krijgen. dat is helemaal waar, maar tegenwoordig word er veel gedownload via Freeware & is de kwaliteit gewoon klote! Terwijl vinyl over het algemeen goeie geluidskwaliteit heeft!
                Dus van alle 2 is eigelijk wel wat te zeggen.

Maar als ik dan toch een keus moet maken word het CD's!

Comment

Ik ben ongeveer een half jaar geleden gestart met cd spelers, in het begin lijkt het leuk, maar het branden van cd's vind ik zo'n gedoe geworden door de enorme hoevelheid cd's die je moet branden, dat ik nu toch maar een timecode pakket heb gekocht. Dan laat ik lekker alles op de pc staan en speel ik het via Traktor af:) Is met knopjes zoals "Synq" nog makkelijker ook:)

Comment

Ik ga denk ik ook voor digitaal. Als je op de juiste manier aan je muziek komt is er niets aan de hand alleen moet je daar wel mee opletten. Verder een groot voordeel van digitaal is dat je makkelijk en heel snel nummers zoeken. Ook is overslaan of beschadigen van cd / vynil verleden tijd. Niet meer het gvd waar is die cd nou weer gebleven of waarom zit deze niet in het doosje waar het hoort te zitten en ga zo maar even door. Maar als je dan digitaal wilt gaan werken moet je er eigenlijk al wel weer of iets met timecode of midi controller bij hebben.

Maar het grootste voordeel is eigenlijk al gezegt niet meer met de grote koffer aan hoeven komen zetten. De grote van de koffer zegt als het goed is niet al teveel over je kwalitijd en kunnen. Ik maak liever me indruk achter me tafeltje dan wanneer ik met een grote koffer binnen kom zetten ;)

Ook zijn de mogelijkheden van digitaal natuurlijk veel groter. Nummers bewerken opslaan zie ik je met vynil niet zomaar ff doen. Ook effecten toevoegen is klik en klaar wat met de conventionele systemen al een heel stuk moelijker word.

De bezoeker van tegenwoordig word steeds meer eisender mensen zijn steeds minder snel onder de indruk. Daarom denk ik ook dat vynil eruit zal gaan omdat je op sommige vlakke gewoon beperkt word met wat wel en niet kan. Niet dat ik zeg dat je er niet mee kunt draaien of mensen niet van onder de indruk zullen zijn. Het zal alleen moeiijker zijn.

Comment

cd's, weinig clubs hebben nog vinyldraaitafels staan.

Comment

Ik ben er zo blij om dat het inmiddels steeds meer geaccepteerd wordt. 3 Jaar geleden werd ik uitgelachen door andere dj's omdat ik timecoded gebruikte, want dat was niet echt draaien, dat kon iedereen (totdat ze het zelf probeerden en merkten dat het eigenlijk hetzelfde was als dat ze zelf deden). Inmiddels zie ik steeds meer dj's (terrecht) naar een digitale oplossing overgaan (midi/time coded/usb sticks), het is immers sneller werken.

Echter moet je wel opletten dat je van timecoded niet TE afhankelijk wordt.. (vooral als dj, drive-in shows hebben daar geen last van) niet elke uitbater zal het kunnen waarderen dat je los gaat met al z'n kabeltjes. Daarnaast kan het heel hinderlijk zijn voor de dj's voor en na je als je direct weer je spullen wil pakken en weg wezen. Zorg er dus altijd voor om nog op z'n minst 2 uur "dikke" tracks bij je te hebben als je niet de zooi kunt verbouwen.

Comment

Ook hier is communicatie vooraf ook erg belangrijk.
                          Weet je van tevoren al of je eenvoudig kunt inprikken met twee XLR kabeltjes dan is het een fluitje van een cent, wil de uitbater dat jij met je CD's op zijn installatie draait in plaats van je eigen setje dan weet je ook waar je aan toe bent. ;)

Comment

ik ga voor usb.. ik vind het draaien via de computer wat te digitaal, ik vind het geen charme hebben als de dj de hele tijd naar een computerbeeldscherm kijkt..
                            Ik vind het usb ook lekker handig.. je hoeft bijna geen cds te doen. maar wat ik tegenwoordig niet snap is de hype rond sd's? (Chuckie, Nicky Romero en vele anderen zetten de heletijd op twitter: updating my sd's) maar in prencipe is usb toch hetzelfde?

Comment

Ik gok doordat je die echt in de cdj's stopt... Wellicht zijn ze bang dat iemand de USB stick uit z'n cdj jat terwijl hij aan het draaien is ofzo. Iets anders kan ik eigenlijk niet verzinnen, een goede USB stick zal qua snelheid niet (veel) af doen aan een snelle SD card.

Comment

Working...
                              X