Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat is timecode?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat is timecode?

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag, wat is nou precies timecode?
    Wat houdt het in, wat heb je nodig enz.
    Ik hoop dat iemand mij dit kan vertellen!!

Ps, dit is mijn eerste bericht op dit forum!

Groeten, Rob.

Hoi Rob,

even gegoogelt voor je. ik weet er niet zo erg veel zelf vanaf:

Timecode is een hardware/software oplossing om MP3's af te kunnen besturen via een cd speler of een platenspeler.
    Je hebt zoiets als een timecode CD of plaat. Deze doe je in je platenspeler/ cd-speler.

Via een kastje stuur je het signaal van je cd speler in. Dat kastje weet dan of hoeveel seconden jij speelt + als je corrigeert corrigeert de MP3 + scratch hij neemt alles over wat je met de cd/plaat doet.

Ik hoop dat je hier aan hebt. Ik zal het nog even proberen kort uit te leggen.

Je laad een mp3 op de pc. Als je je platen speler start (wel met een plaat maar hier staat niks op) Speelt de computer de mp3 die je hebt geladen. Stop je de platenspeler dan stopt de pc ook. Als je de plaat zelf beweegt bijv. heb tegen houden dat ie langzamer gaat dan hoor je dit ook op de computer.

Gr Walter

Comment

Timecode is een systeem waarmee je mp3tjes en muziek vanaf je pc kan afspelen op bijvoorbeeld je cd speler of draaitafels.
      Om zo'n systeem werkende te krijgen zijn 5 dingen nodig:
      1. Een timecode plaat of cd.
      2. Een audio interface ( usb)
      3. Software (bijvoorbeeld virtual dj)
      4. Kabels
      5. Een cd speler of draaitafel.

Hoe werkt het:
      Via je timecode plaat krijgt je interface en software informatie.
      Als je bijvoorbeeld een liedje op deck 1 in virtual dj laad, wat bijvoorbeeld cd speler 1 is dan kun je het bedienen via je cd speler.
      Als je dan bijvoorbeeld op de play-knop drukt dan krijgt je interface een signaal, die het weer verzend naar je software, die dan weet ''hé! het draait'' ( even simpel gezegd) en die zorgt dan dat het liedje ook gaat draaien. Hiertussen kan nog wel eens een delay zitten van paar miliseconden.

Ik hoop je hiermee geholpen te hebben.
      Bij al dit bovenstaande:
      Correct me if i am wrong!

Comment

Zorg er overigens wel altijd voor dat je een compleet pakket koopt bij de aanschaf van een timecode-set en ga liever geen losse onderdelen samenstellen als je hier net mee begint.

Comment

Originally posted by Rick View Post
          Zorg er overigens wel altijd voor dat je een compleet pakket koopt bij de aanschaf van een timecode-set en ga liever geen losse onderdelen samenstellen als je hier net mee begint.
          DIT DUS.

Dit kan ik niet vaak genoeg benadrukken. Wekelijks krijgen we bij Bax-shop ontzettend veel vragen binnen over een zelf-samengesteld timecode pakket dat niet werkt. Bijvoorbeeld als je een Audio4DJ tweedehands hebt gekocht, en verwacht dat het werkt met Traktor Pro in plaats van Traktor Scratch.

Mocht bovenstaande al abracadabra zijn, koop ALSJEBLIEFT een compleet pakket, want anders gaat het je gewoon niet lukken. Niet om lullig te doen, maar het vereist gewoon de nodige kennis om dit zelf samen te stellen.

Comment

Bedankt voor deze info jongens!

Comment

goedkoop timecode paket

Originally posted by Patrick Godschalk View Post
              DIT DUS.

Dit kan ik niet vaak genoeg benadrukken. Wekelijks krijgen we bij Bax-shop ontzettend veel vragen binnen over een zelf-samengesteld timecode pakket dat niet werkt. Bijvoorbeeld als je een Audio4DJ tweedehands hebt gekocht, en verwacht dat het werkt met Traktor Pro in plaats van Traktor Scratch.

Mocht bovenstaande al abracadabra zijn, koop ALSJEBLIEFT een compleet pakket, want anders gaat het je gewoon niet lukken. Niet om lullig te doen, maar het vereist gewoon de nodige kennis om dit zelf samen te stellen.
              welke pakketten bied bax-shop hier in dan aan. Ik zou graag een setup maken met de DDJ-SX met een extra CDJ ik heb gehoord dat de goedkoopste optie dan een CDJ 1000 zou zijn of een CDJ850 maar daar heb je dus een timecode pakket voor nodig. Ik zou het dus liefst zo goedkoop mogelijk houden aangezien mijn budget niet ver boven de 1200 rijkt voor het hele gebeuren alvast bedankt!

Comment

Originally posted by TristanG View Post
                welke pakketten bied bax-shop hier in dan aan. Ik zou graag een setup maken met de DDJ-SX met een extra CDJ ik heb gehoord dat de goedkoopste optie dan een CDJ 1000 zou zijn of een CDJ850 maar daar heb je dus een timecode pakket voor nodig. Ik zou het dus liefst zo goedkoop mogelijk houden aangezien mijn budget niet ver boven de 1200 rijkt voor het hele gebeuren alvast bedankt!
                Hoi Tristan,

Om te beginnen ben ik geen medewerker van Bax (dat dit gelijk even duidelijk is).
                Ik geloof dat je met uit de voeten moet kunnen echter wat ik mezelf afvraag is of je met deze controllers je setup misschien niet te complex wilt maken, begrijp me goed wat ik hier probeer te zeggen.. gebruik de meest efficienten middelen tot een doel.

Mocht je iemand van Bax de vraag willen stellen denk ik dat geld dat de beller sneller is.

Gr. Wesley

Comment

Working...
                X